مدل هوش مصنوعی OpenAI Strawberry تا پایان ماه منتشر می شود

طبق گزارش ها، OpenAI Strawberry، یک مدل جدید هوش مصنوعی (AI) با قابلیت استدلال پیشرفته و حل مسئله ریاضی، تا پایان سپتامبر منتشر خواهد شد. مدل جدید هوش مصنوعی در ChatGPT راه اندازی می شود و همچنین در یک پیشنهاد جداگانه گنجانده می شود.

در اوایل سال جاری، شایعه شده بود که این شرکت هوش مصنوعی در حال کار بر روی این فناوری جدید هوش مصنوعی مولد است که می‌تواند کارهای پیچیده‌ای را که نیاز به حل مشکلات چند مرحله‌ای دارند فکر کرده و حل کند. قابل ذکر است، گفته می شود که Strawberry نسل بعدی GPT نیست، بلکه یک مدل جداگانه با ویژگی های اضافه شده است.

انتشار Strawberry AI نزدیک است

اطلاعات گزارش می دهد که مدل ادعایی هوش مصنوعی در حال حاضر در مرحله نهایی آزمایش داخلی است که معمولاً نشان می دهد نسخه بتا یا عمومی در راه است. این نشریه با استناد به افراد ناشناس که این مدل را آزمایش کردند، ادعا کرد که مدل توت فرنگی ممکن است در دو هفته آینده وارد بازار شود.

با این حال، همچنین اضافه کرد که برنامه‌ها ممکن است تغییر کنند زیرا زمان‌بندی انتشار معمولاً در معرض تغییر است. قابل ذکر است که توت فرنگی نام رمز داخلی مدل هوش مصنوعی است و می تواند در زمان عرضه با برند متفاوتی معرفی شود.

علاوه بر این، گفته می شود که هوش مصنوعی توت فرنگی “توانایی تفکر” را دارد. بر اساس گزارش‌ها، مدل هوش مصنوعی بلافاصله پس از اضافه شدن درخواست، شروع به تولید پاسخ نمی‌کند و قبل از ارائه خروجی بین 10 تا 20 ثانیه طول می‌کشد.

گفته می شود مدل هوش مصنوعی در چت ربات بومی این شرکت ChatGPT در دسترس است. با این حال، گزارش شده است که به عنوان یک پیشنهاد جداگانه در دسترس خواهد بود، احتمالا برای آن دسته از مشتریانی که از نسخه رابط برنامه نویسی برنامه (API) ابزار استفاده می کنند. جزئیات نحوه ادغام این دو تکرار و اینکه آیا تفاوت هایی با هم خواهند داشت، مشخص نیست.

در این گزارش ادعا شده است که در زمان عرضه، مدل هوش مصنوعی تنها مبتنی بر متن خواهد بود و از تصاویر یا ویدیوها پشتیبانی نمی‌کند.

ماه گذشته، گزارشی فاش کرد که هوش مصنوعی توت فرنگی OpenAI می تواند در پاییز منتشر شود، اما هیچ جدول زمانی خاصی را مشخص نکرد. این گزارش همچنین تاکید کرد که مدل هوش مصنوعی به عنوان GPT-5 ارائه نخواهد شد، زیرا تکرار بعدی مدل زبان بزرگ در دست توسعه است.

منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.