چین در سال 2028 ماموریت Tianwen-3 برای جمع‌آوری نمونه‌هایی از مریخ را انجام می دهد

چین قرار است ماموریت موردانتظار Tianwen-3 خود را در حدود سال 2028 با هدف جمع‌آوری نمونه‌هایی از مریخ و بازگرداندن آنها به زمین راه‌اندازی کند. لیو جیژونگ، طراح ارشد این مأموریت، این موضوع را در دومین کنفرانس بین‌المللی اکتشاف فضای عمیق، معروف به انجمن تیاندو، که در شهر هوانگشان، استان آنهویی برگزار شد، اعلام کرد. ماموریت Tianwen-3 بر جمع‌آوری نمونه‌ها از سطح مریخ، بلند شدن از این سیاره و تکمیل یک قرار ملاقات و اتصال در مدار مریخ قبل از بازگشت به زمین تمرکز خواهد کرد.

اهداف ماموریت و همکاری جهانی

هدف علمی اصلی ماموریت Tianwen-3 جستجوی نشانه های بالقوه حیات در مریخ است. لیو جیژونگ تاکید کرد که همکاری بین‌المللی با برنامه‌ریزی برای همکاری در اشتراک‌گذاری نمونه، تبادل داده‌ها و ماموریت‌های مشترک با سایر کشورها، نقش مهمی در این ماموریت ایفا خواهد کرد. انتظار می رود این رویکرد بین المللی همکاری جهانی در اکتشافات اعماق فضا و پیشرفت علمی بیشتر را تقویت کند.

برنامه گسترش اکتشافات فضایی چین

چین قبلاً چهار مأموریت اکتشافی سیاره ای را تأیید کرده است که قرار است همه آنها طی 10 تا 15 سال آینده تکمیل شوند. اولین ماموریت، Tianwen-1، که بر اکتشاف مریخ متمرکز بود، یک موفقیت کامل تلقی شد. ماموریت آتی Tianwen-2 که برای پرتاب در حدود سال 2025 برنامه ریزی شده است، یک سیارک نزدیک به زمین را برای نمونه برداری هدف قرار خواهد داد. چین همچنین در حال برنامه ریزی ماموریت Tianwen-4 است که انتظار می رود در حدود سال 2030 پرتاب شود و مشتری و قمرهای آن را کاوش کند.

این ماموریت ها تعهد رو به رشد چین به اکتشافات فضایی را هم از نظر اکتشافات علمی و هم از نظر همکاری بین المللی برجسته می کند. با تکمیل موفقیت آمیز این ماموریت ها، چین خود را به عنوان یک بازیگر کلیدی در جامعه جهانی اکتشافات فضایی قرار می دهد.

منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.