دستگاه XR سامسونگ می تواند عینک باشد، نه هدستی برای رقابت با اپل ویژن پرو

اوایل سال گذشته، سامسونگ در جریان معرفی سری گلکسی اس 23، یک «تجربه XR» را تیز کرد. بسیاری (از جمله ما) انتظار داشتند که دستگاه XR این شرکت یک هدست واقعیت توسعه یافته (XR)/واقعیت ترکیبی باشد که می تواند با هدست ویژن پرو اپل رقابت کند. با این حال، اکنون به نظر می رسد که دستگاه XR آینده سامسونگ یک هدست نیست بلکه عینک است.

دستگاه XR آینده سامسونگ می تواند عینک AR باشد که می تواند با گوشی گلکسی جفت شود

هنگامی که گوگل، کوالکام و سامسونگ در اوایل سال جاری اعلام کردند که به طور مشترک روی یک دستگاه XR کار می کنند، اکثر مردم انتظار داشتند که این یک هدست XR رده بالا باشد. با این حال، کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام، طی مصاحبه ای با CNBC فاش کرد که این دستگاه یک جفت عینک هوشمند با واقعیت ترکیبی است که می تواند به یک گوشی هوشمند متصل شود.

چنین دستگاه هایی معمولاً اطلاعات مفیدی را در بالای واقعیتی که از طریق عینک می بینید قرار می دهند. به عنوان مثال، هنگامی که در حال پیمایش به مکانی هستید، Google Maps می تواند اطلاعات اضافی یا نشانگرهای چرخشی واقعی را در بالای واقعیتی که از طریق عینک می بینید به شما نشان دهد. هنوز مشخص نیست که سامسونگ فقط عینک می‌سازد یا به طور همزمان روی هدستی شبیه به Apple Vision Pro کار می‌کند.

عینک های آینده به احتمال زیاد از تراشه اسنپدراگون کوالکام و نسخه جدید اندروید طراحی شده برای دستگاه های AR/VR/XR استفاده می کنند. جدیدترین تراشه کوالکام برای عینک‌های واقعیت افزوده، اسنپدراگون AR2 Gen 1 است که در سال 2022 عرضه شد. با این حال، مشخص نیست که آیا این چیپست مورد استفاده در عینک‌های XR سامسونگ است زیرا بیش از دو سال از عمر آن می‌گذرد. همه چیز کمی گیج کننده است، زیرا تراشه Snapdragon XR2+ Gen 2 که با همکاری گوگل و کوالکام طراحی شده و چند ماه پیش عرضه شد، برای هدست های کامل ساخته شده است، نه عینک AR.

آمون در طول مصاحبه گفت: «این محصول جدید خواهد بود. آنچه من واقعاً انتظار دارم از این همکاری حاصل شود، می‌خواهم همه کسانی که تلفن دارند به خرید عینک همراه بروند. من فکر می کنم باید به این نقطه برسیم که عینک هیچ تفاوتی با عینک معمولی یا عینک آفتابی ندارد. و سپس با آن، ما می توانیم مقیاس را بدست آوریم.”

در طول این مصاحبه، آمون گفت که هوش مصنوعی Generative “مواد گمشده” در بازار واقعیت ترکیبی است و اکنون که اینجا آمده است، به گسترش بازار کمک خواهد کرد. او گفت که از عینک هوشمند Ray-Ban Meta که سال گذشته عرضه شد و از تراشه Snapdragon AR1 Gen 1 کوالکام استفاده می کند، بسیار خوشحال است.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.