گوگل ویژگی Ask Photos را عرضه کرد: نحوه دریافت و استفاده از آن

گوگل در جریان Google I/O 2024 از ویژگی جدیدی به نام Ask Photos رونمایی کرد. اکنون پس از مدت ها انتظار، این ویژگی اکنون در حال عرضه است. این ویژگی هنوز تحت “دسترسی زودهنگام” است و تنها تعداد کمی از کاربران اندروید و iOS می توانند به آن دسترسی داشته باشند.

برای کسانی که نمی دانند، Ask Photos یک ویژگی جستجوی جدید است که گوگل در برنامه Photos خود معرفی کرده است. شما اساساً می توانید در گالری جستجو کنید، همانطور که در نوار جستجو انجام می دهید. شما می توانید یک فیلم یا عکس خاص را جستجو کنید و به راحتی می توانید مکان آن را پیدا کنید. به عنوان مثال، می توانید جستجو کنید: “ما در هتل آگرا چه خوردیم؟” گوگل داده ها را تجزیه و تحلیل می کند و آن تصویر خاص را به شما ارائه می دهد.

چگونه از Ask Photos استفاده کنیم؟

رابط کاربری Ask Photos بسیار شبیه به یک مکالمه چت است. وقتی این ویژگی را فعال می‌کنید، آخرین برگه در Google Photos به «پرسیدن» تبدیل می‌شود. دارای نوار جستجو برای پرس و جوهای زبان طبیعی است. لوگوی Gemini نیز نمایش داده می‌شود و پاسخ‌هایی مانند «فکر کردن»، «جستجو» و «بازبینی» را قبل از ارائه نتایج نشان می‌دهد. به‌علاوه، حتی می‌توانید از Ask Photos برای دریافت پیشنهادهایی مانند سرپرستی آلبوم یا خلاصه کردن یک سفر اخیر استفاده کنید. حتی می توانید جزئیات بیشتری را برای اصلاح جستجو ارائه دهید.

گوگل حتی نگرانی های مربوط به حریم خصوصی را در مورد این ویژگی برطرف کرده است. گفت که Google Photos هرگز برای تبلیغات استفاده نمی شود و با اقدامات امنیتی پیشرو در صنعت محافظت می شود. محتوای عکس‌ها و ویدیوها توسط انسان بازبینی نمی‌شود، مگر اینکه بازخورد ارائه شود یا در موارد نادری برای رسیدگی به سوء استفاده‌ها استفاده شود.

در حال حاضر، همانطور که قبلاً اشاره کردم، این ویژگی فقط برای کاربران منتخب در ایالات متحده در دسترس است. گوگل هیچ جزئیاتی در مورد زمان حذف این ویژگی در کشور های دیگر به اشتراک نگذاشته است. بیایید منتظر بمانیم تا ویژگی Ask Photos را آزمایش کنیم و ببینیم که چقدر کاربردی و کاربرپسند است.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.