سامسونگ گلکسی بوک 4 اج 15 اینچی را با اسنپدراگون ایکس پلو معرفی کرد

در ماه می امسال، سامسونگ گلکسی بوک 4 اج را معرفی کرد که از چیپست های سری Qualcomm Snapdragon X Elite پشتیبانی می کند. در آن زمان، این شرکت لپ تاپ را در دو اندازه صفحه نمایش 14 و 16 اینچی عرضه کرد. اکنون غول فناوری کره جنوبی گلکسی بوک 4 اج را با صفحه نمایش 15.6 اینچی عرضه کرده است.

چه تفاوتی با مدل های 14 اینچی و 16 اینچی دارد؟

مدل جدید در مقایسه با دو مدل دیگر با تغییرات بسیار زیادی همراه است. ابتدا، گلکسی بوک 4 اج 15 اینچی دارای SoC سری اسنپدراگون X پلاس است که کوالکام اوایل امروز آن را عرضه کرد. این چیپست از چیپست های سری اسنپدراگون X Elite در گلکسی بوک 4 اج 14 اینچی و گلکسی بوک 4 اج 16 اینچی قدرتمندتر است.

دوم، مدل جدید صفحه نمایش AMOLED و نرخ تازه سازی 120 هرتزی را که دو مدل دیگر به نفع پنل LCD و نرخ تجدید 60 هرتز ارائه می دهند، از دست می دهد. سوم، به جای تنظیم چهار بلندگو، دارای دو بلندگو است و فاقد اسکنر اثر انگشت است که دو مدل دیگر هر دو را ارائه می‌کنند. با این حال سایر مشخصات ثابت باقی می مانند.

با این کاهش‌ها، لپ‌تاپ جدید باید مقرون به صرفه‌تر از مدل‌های دیگر باشد و آن را برای طیف گسترده‌ای از مخاطبان در دسترس قرار دهد. ما می گوییم “باید” زیرا سامسونگ هنوز قیمت لپ تاپ را اعلام نکرده است. با این حال، این شرکت مشخصات و جزئیات در دسترس بودن لپ تاپ را فاش کرده است. بیایید نگاهی به آنها بیندازیم.

مشخصات Galaxy Book 4 Edge 15 اینچی

گلکسی بوک 4 اج 15 اینچی دارای چیپست اسنپدراگون ایکس پلاس تازه راه اندازی شده کوالکام با پردازنده مرکزی 8 هسته ای است که در دو SKU (X1P-46-100 و X1P-42-100) ارائه می شود که در تصویر زیر مشاهده می کنید. متأسفانه سامسونگ مدل این لپ‌تاپ را فاش نکرده است.

لپ تاپ جدید دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی است. در بیانیه مطبوعاتی، این شرکت هیچ جا AMOLED نکرده است. با توجه به آن، ما فکر می کنیم که این یک LCD است، بر خلاف مدل های 14 و 16 اینچی که دارای صفحه نمایش AMOLED هستند. علاوه بر این، برگه مشخصات نشان می‌دهد که صفحه نمایش دارای نرخ تازه‌سازی 60 هرتز است که نیمی از آن چیزی است که دو مدل دیگر ارائه می‌دهند.

در حالی که دو لپ‌تاپ دیگر دارای چهار بلندگو هستند، مدل جدید دارای تنظیم دو بلندگو است که باید در زندگی واقعی نیز تاثیر قابل‌توجهی داشته باشد. سامسونگ همچنین در هیچ جایی در بیانیه مطبوعاتی به اسکنر اثر انگشت اشاره نکرده است. بنابراین، این یکی دیگر از ویژگی هایی است که لپ تاپ جدید ممکن است از دست داده باشد. با این حال، ما هنوز نمی توانیم آن را تأیید کنیم.

به لطف شاسی بزرگ، گلکسی بوک 4 اج 15 اینچی دارای صفحه کلید با اندازه کامل، باتری با اندازه مشابه و پورت های انتخابی مشابه Galaxy Book 4 Edge 16 اینچی است. از دیگر ویژگی های لپ تاپ جدید می توان به گلکسی بوک 4 اج 16 اینچی (و گلکسی بوک 4 اج 14 اینچی) اشاره کرد. می توانید آنها را در تصویر زیر بررسی کنید.

چه زمانی می توانید آن را خریداری کنید؟

سامسونگ می گوید که Galaxy Book 4 Edge 15 اینچی را برای خرید در فرانسه، آلمان، ایتالیا، کره، اسپانیا، بریتانیا و ایالات متحده در ماه اکتبر در دسترس قرار خواهد داد. انتظار می رود شرکت قیمت لپ تاپ را درست قبل از شروع پیش خرید اعلام کند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.