بررسی تغییرات مورد انتظار آیفون 16 در مقابل آیفون 15

تنها چند روز باقی مانده تا اپل از سری آیفون 16 خود رونمایی کند. اپل تایید کرده است که سری جدید آیفون را در تاریخ 9 سپتامبر در جریان رویداد Glowtime خود عرضه خواهد کرد. اکنون، باید به این فکر کنید که آیا اپل این بار چیزی را در آیفون 16 استاندارد خود تغییر خواهد داد یا با همان ارتقاهای خسته کننده معمولی پیش می رود. خب، در این مقاله قصد داریم 16 موردی که از آیفون 16 انتظار می رود را به شما بگوییم.

انتظار تغییرات سخت افزاری بزرگ را نداشته باشید

امسال، اپل در درجه اول بر روی هوش مصنوعی تمرکز خواهد کرد. بنابراین، ممکن است هیچ تغییر سخت افزاری مشاهده نکند، یعنی دوربین، باتری و نمایشگر، همه ممکن است مانند آیفون 15 باقی بمانند.

همان نمایشگر

شایعات زیادی در اینترنت منتشر می شود که ادعا می کنند اپل می تواند نمایشگر را افزایش دهد اما فقط برای مدل های آیفون 16 پرو. انتظار می رود آیفون 16 با همان پنل OLED 6.1 اینچی عرضه شود که متاسفانه از نرخ رفرش 60 هرتز پشتیبانی می کند.

طراحی جدید

حالا اینطور نیست که چیزی تغییر نکند. طراحی یکی از پارامترهای بزرگی است که ممکن است با آیفون 16 جدید تغییر کند. در حال حاضر، ماژول دوربین در آیفون‌ها مورب است، اما در مدل‌های استاندارد آیفون 16، طبق اطلاعات لو رفته، به ماژول‌های دوربین عمودی تغییر می‌کند. اکنون، این فقط یک تغییر طراحی نیست، دلیلی پشت آن وجود دارد.

ویدئوی فضایی

دلیل آن این است که گفته می شود آیفون های جدید از ویدئوهای فضایی پشتیبانی می کنند. این بدان معناست که شما قادر خواهید بود ویدیوهای سه بعدی با جلوه های عمق بیشتری را از آیفون 16 ضبط کنید. برای این کار، دوربین ها باید به صورت عمودی قرار گیرند.

همان دوربین ها

آیفون 16 به احتمال زیاد امسال از همان دوربین ها بهره خواهد برد. سال گذشته، آیفون 15 یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی معرفی کرد، بنابراین پیشنهاد می‌کنم اصلاً انتظار ارتقای سخت‌افزاری در دوربین‌ها نداشته باشید. این احتمال وجود دارد که شما همان دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی را به همراه لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی دریافت کنید. برای عکس های سلفی نیز می توان از دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی استفاده کرد.

تراشه جدید A18 Bionic

اپل با سری آیفون 16 قدرتمندترین چیپست گوشی هوشمند خود یعنی A18 را ارائه می کند. انتظار می رود این چیپست به دلیل ISP بهبود یافته، عکس ها و عملکرد دوربین بهتری را در آیفون 16 ارائه دهد.

عملکرد بهبود یافته است

بنابراین واضح است که تراشه بهتر به معنای عملکرد بهتر است. آیفون‌ها به هر حال بسیار روان هستند و با چیپست A18، می‌توانید عملکرد بهتری را در آیفون 16 انتظار داشته باشید.

کارایی باتری

تراشه A18 مبتنی بر معماری 3 نانومتری است، به این معنی که نسبت به تراشه 4 نانومتری A16 Bionic در آیفون 15 در مصرف انرژی بسیار کارآمدتر خواهد بود. این بدان معناست که عمر باتری در آیفون 16 نیز بهبود خواهد یافت.

باتری بزرگتر

همچنین انتظار می‌رود که آیفون 16 باتری بزرگ‌تری نسبت به آیفون 15 داشته باشد. اکنون، اگر این درست باشد، با باتری بزرگ‌تر + کارایی باتری بهتر از مزیت مضاعف برخوردار خواهید شد.

هوش مصنوعی اپل

در طول WWDC، اپل یک تیزر از آنچه می‌توانیم در 9 سپتامبر انتظار داشته باشیم به ما ارائه داد. آیفون 16 دارای ویژگی‌های هوشمند اپل خواهد بود. این ویژگی‌ها فقط در آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس در دسترس خواهند بود، نسخه‌های پایه آن را دریافت نخواهند کرد.

سیری بهبود یافته است

اگر شک دارید که آیا اپل سیری را تغییر می دهد یا خیر، می توانید انیمیشن دعوت رویداد اپل را بررسی کنید. دقیقا مشابه انیمیشن سیری جدید است. و حتی این رویداد “Glowtime” نام دارد. بنابراین این به وضوح نشان می دهد که سیری شاهد تغییرات زیادی خواهد بود.

تلفن آماده هوش مصنوعی

بنابراین، اپل کاملاً روشن کرده است که آیفون 15 نمی تواند ویژگی های هوش مصنوعی خود را کنترل کند. در مقایسه با آن، آیفون 16 کاملاً مجهز به هوش مصنوعی خواهد بود. این یک مزیت بزرگ است زیرا شما همچنین تمام ویژگی های اصلی OpenAI را در خود آیفون 16 دریافت خواهید کرد.

iOS 18

ببینید، این واقعاً تفاوت چندانی ندارد زیرا آیفون 15 نیز مانند آیفون 16 دارای iOS 18 خواهد بود. تنها تفاوت در اینجا این است که ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی را که آیفون 16 جدید خواهد داشت، نخواهد داشت. بتواند اجرا کند.

رم بهتره

باز هم، این یک ارتقاء عظیم نیست، اما آیفون 16 به جای 6 گیگابایت رم در آیفون 15، 8 گیگابایت رم خواهد داشت.

دکمه ضبط جدید

و در نهایت، آیفون 16 همچنین می تواند یک دکمه عکس برداری جدید داشته باشد. شما می توانید مانند دوربین DSLR با آن روی عکس ها کلیک کنید.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.