چرا پاول دوروف موسس تلگرام در فرانسه دستگیر شد؟

پاول دوروف موسس و مدیر عامل تلگرام در فرودگاه لو بورژه در نزدیکی پاریس بازداشت شده است. وی شامگاه شنبه در حالی که با هواپیمای شخصی عازم آذربایجان بود، توسط مقامات فرانسوی دستگیر شد.

بر اساس گزارشی که شبکه فرانسوی TF1 Info منتشر کرد، هنگامی که او دستگیر شد، محافظش و یک زن او را همراهی کردند. این دستگیری توسط ژاندارم های ژاندارمری حمل و نقل هوایی (GTA) اجرا شد. این امر پس از صدور حکم بازرسی توسط مقامات فرانسوی به عنوان بخشی از تحقیقات اولیه آنها صورت گرفت.

بررسی دلیل دستگیری پاول دوروف

طبق حکم، زمانی که تلگرام تحت رهبری دوروف بود، او نتوانست محتوای موجود در این پلتفرم را به درستی تعدیل کند. این امر باعث ترویج فعالیت های مجرمانه، از جمله قاچاق مواد مخدر، کلاهبرداری، و توزیع مواد پدوفیلیک در این پلت فرم شد. به علاوه، طبق گفته مقامات، ویژگی هایی مانند شماره تلفن های یکبار مصرف و ارزهای دیجیتال این فعالیت های غیرقانونی را بیشتر کردند.

این در حالی است که مقامات اروپایی تلگرام را از نزدیک زیر نظر دارند. دوروف در فرانسه به عنوان شخص غیر گراتا شناخته می شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که وی از سفر به کشورهایی که تلگرام در آن‌ها از نزدیک رصد می‌شود، اجتناب می‌کرد. دوروف قبل از دستگیری بین امارات متحده عربی، کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق و آمریکای جنوبی سفر می کرد.

دوروف یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های دنیای فناوری است، به‌ویژه به خاطر نقشش در تأسیس تلگرام. حالا ببینیم اوضاع برای او چگونه پیش می‌رود.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.