گوشی های تاشو می توانند برای سامسونگ همان چیزی باشند که آیفون برای اپل بود

این واقعیت را نمی توان انکار کرد که آیفون شاید یکی از نمادین ترین دستگاه هایی است که تاکنون ساخته شده است. این نه تنها با به ارمغان آوردن میلیاردها دلار ثروت اپل را تغییر داده است، بلکه به یک انتخاب سبک زندگی برای بسیاری از مردم در سراسر جهان تبدیل شده است که نمی توانند از هیچ دستگاه دیگری به جز آیفون استفاده کنند. با وجود تغییرات عمده در طراحی، آیفون ظاهری آشنا را حفظ کرده و آن را به یکی از قابل تشخیص‌ترین گوشی‌های روی کره زمین تبدیل کرده است.

واقعیت این است که برای مشتریان اپل اهمیتی ندارد که آیفون هیچ تغییر عمده ای در طراحی نداشته باشد. اگر واقعاً احساس بدی در مورد آن وجود داشت، شرکت بازخوردهای منفی زیادی دریافت می کرد و در حالی که تصمیمش برای کند کردن تغییرات طراحی باعث عصبانیت مشتریان می شد، کنار نمی آمد. متوجه شده است که تا زمانی که تجربه کاربری در آیفون قوی باشد، مشتریان آن چندان نگران ظاهر نیستند.

هنوز بسیاری از بازارهای نوظهور در سراسر جهان وجود دارد که مردم پول خود را برای خرید آیفون پس انداز می کنند. آنها در ذهن خود ایده ای از ظاهر آیفون دارند و همچنین می دانند افرادی که می خواهند با نشان دادن آیفون خود تحت تاثیر قرار بگیرند، می دانند که این تلفن چگونه به نظر می رسد. شما می توانید آن را از یک مایل دورتر در دست کسی تشخیص دهید و بدانید که از دستگاه اپل استفاده می کند.

به جز سری گلکسی نوت، تا به حال چنین دستگاهی در همه جا برای سامسونگ وجود نداشته است، و حتی گلکسی نوت تنها برای طرفداران اندروید واقعاً شناخته شده بود و اکنون دیگر وجود ندارد و در مدل های Galaxy S Ultra ادغام شده است.

سری گلکسی اس طی سال‌ها تغییرات زیادی در طراحی داشته است، از نمایشگرهای لبه‌های خمیده گرفته تا محفظه دوربین Contour Cut، گوشه‌های منحنی، گوشه‌های تیز، و همه آن‌ها را دیده است. هر چند سال یکبار یک ایده طراحی جدید وجود دارد که سامسونگ آن را معرفی می‌کند و قبل از ادامه کار، چند بار به آن پایبند است. این باعث شده تا سری گلکسی اس فاقد آن ثبات طراحی باشد که آیفون از آن نهایت لذت را برده و از آن بهره برداری کرده است.

شاید این تغییرات مکرر طراحی برای سامسونگ یک ضرورت باشد، با توجه به فضای رقابتی که در آن قرار دارد. مزیت اپل این است که هیچ شرکت دیگری وجود ندارد که گوشی های مجهز به سیستم عامل iOS را تولید کند، بنابراین این لوکس را دارد که دیکته کند که با دستگاه چه کاری انجام دهد. سامسونگ در مقابل برخی از سازندگان گوشی‌های اندرویدی بسیار خوب قرار دارد، بنابراین این شرکت باید تلاش بیشتری کند تا دستگاه‌های خود را از رقبا متمایز کند.

با این حال، تا آنجا که طراحی پایدار است، گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ تاشو این پتانسیل را دارند که برای سامسونگ همان چیزی باشند که آیفون برای اپل بود. به تمام تاشوهایی که از سال 2019 عرضه کرده است نگاه کنید و متوجه خواهید شد که تغییرات طراحی بسیار ظریف و بیشتر به سمت اصلاح بوده است، مانند آیفون، برخلاف تغییرات شدید سال به سال. جدیدترین مدل‌ها، گلکسی زد فلیپ 6 و گلکسی زد فولد 6، این موضوع را کاملاً برجسته می‌کنند، زیرا در نگاه اول به سختی می‌توان آن‌ها را از مدل‌های قبلی خود متمایز کرد، اما با توجه به فرم و شکل ظاهری آن متوجه خواهید شد که این گوشی تاشو سامسونگ است.

اولین شرکتی که دستگاه‌های تاشو را به دستگاه‌های انبوه تبدیل کرد، به سامسونگ موقعیت برتری در این بخش داده است. سامسونگ با گسسته تر بودن با تغییرات طراحی هر سال و در عین حال حفظ ظاهر و احساس کلی آشنا برای مدل ها، به آرامی اما مطمئناً این کار را به گونه ای انجام می دهد که تلفن های تاشوی آن به اندازه آیفون از فاصله دور قابل تشخیص باشند. محدودیت فاکتور شکل آشکاری وجود دارد، این دستگاه ها باید تا شوند و این کارها را کاهش می دهد که می توان در بخش طراحی انجام داد، اما استراتژی سامسونگ تاکنون کارساز بوده است.

سامسونگ تصور می کند تاشوها در بخش عمده ای از فروش گوشی های پرچمدارش در آینده نقش داشته باشند. این تنها زمانی می تواند اتفاق بیفتد که یک مطلوبیت خاص ایجاد شود، نه فقط با ویژگی ها و فناوری، بلکه با طراحی نیز. سامسونگ در حال حاضر این مزیت را دارد که در فضای تاشو پیشتاز است، و با توجه به اینکه اپل انتظار نمی‌رود به این زودی وارد عرصه شود، رقابت بسیار کمتری نسبت به آنچه در غیر این صورت داشت، دارد. این فقط شرایط عالی را برای دستیابی به اپل با آیفون انجام داده است.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.