Odyssey 3D اولین مانیتور گیمینگ سه بعدی سامسونگ بدون عینک است

سامسونگ، یکی از محبوب ترین برندهای مانیتور گیمینگ در جهان، اولین مانیتور گیمینگ سه بعدی بدون عینک خود را با نام Odyssey 3D معرفی کرد. این مانیتور اولین بار در اوایل سال جاری در CES 2024 معرفی شد و در رویداد جاری Gamescom 2024 در کلن آلمان رونمایی شد. این مانیتور از فناوری ردیابی چشم برای تبدیل تصاویر دو بعدی به سه بعدی استفاده می کند.

Odyssey 3D یک مانیتور گیمینگ سه بعدی بدون عینک با وضوح 4K و نرخ تازه سازی 165 هرتز است.

Odyssey 3D اولین مانیتور سه بعدی در مجموعه مانیتورهای گیمینگ سامسونگ است. در دو سایز 27 اینچی و 37 اینچی عرضه می شود. از یک پنل تخت 4K QLED (احتمالاً یک پنل VA) با نرخ نوسازی متغیر 165 هرتز، AMD FreeSync Premium و زمان پاسخگویی 1 میلی‌ثانیه استفاده می‌کند. سامسونگ هنوز ارقام روشنایی خود را فاش نکرده است.

مانیتور گیمینگ سه بعدی سامسونگ Odyssey - چیکاو

مانیتور چشمان کاربر را در فضای سه بعدی با استفاده از دو دوربین ردیابی می کند، در حالی که فناوری نقشه نمای سامسونگ تصویر را در زمان واقعی تنظیم می کند تا جلوه سه بعدی واضحی ارائه دهد. سپس، از یک لنز عدسی شکل متصل به جلوی پنل برای نمایش دو تصویر کمی متفاوت، یکی برای چشم چپ و دیگری برای چشم راست استفاده می‌کند، بنابراین یک جلوه سه بعدی ایجاد می‌کند.

مانیتور گیمینگ سه بعدی سامسونگ Odyssey معرفی شد - چیکاو

سامسونگ قبلاً ادعا کرده بود که می توانید بازی های VR را روی این مانیتور انجام دهید. حتی می تواند محتوای دو بعدی معمولی را به سه بعدی تبدیل کند. اگر نمی خواهید همیشه جلوه سه بعدی داشته باشید، مانند هنگام انجام کارهای اداری، می توانید به حالت دو بعدی مانیتور بروید.

Odyssey 3D دارای دو درگاه HDMI 2.1، یک پورت DisplayPort 1.4 و یک پایه قابل تنظیم ارتفاع (با تنظیمات شیب) است. این نمایشگر در اوایل سال جاری در نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس، ایالات متحده، جایزه «بهترین نوآوری» را از آن خود کرد.

سامسونگ هنوز قیمت یا در دسترس بودن مانیتور گیمینگ Odyssey 3D را اعلام نکرده است، اما انتظار داریم تا قبل از پایان سال جاری در دسترس قرار گیرد. این شرکت کره جنوبی در پنج سال گذشته به طور مداوم پیشتاز خود را در بازار جهانی مانیتورهای بازی حفظ کرده است. سهم ارزشی 20.6 درصدی در سه ماهه اول امسال داشته است.

جئونگ هون، نایب رئیس بخش تجاری نمایشگرهای بصری سامسونگ الکترونیکس، گفت: «ما هیجان زده هستیم که یک مانیتور بازی سه بعدی بدون عینک را ارائه کنیم که از نمایشگرهای موجود در Gamescom، بزرگترین نمایشگاه بازی جهان، متمایز است. ما همچنان به رهبری بازار مانیتورهای بازی پریمیوم از طریق توسعه فناوری‌های مختلف جدید ادامه خواهیم داد.»

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.