گوگل Pixel 9 Pro Fold نشان می دهد که سامسونگ در حال شکست در رقابت گوشی تاشو است

گوگل رویداد سری پیکسل 9 خود را به پایان رساند و مسلماً تأثیرگذارترین عضو آن Google Pixel 9 Pro Fold است. این دومین تلاش گوگل برای تاشو پیکسل است، اما در حال حاضر از فولد باتجربه سامسونگ که اکنون در نسل ششم خود قرار دارد، در تعدادی از ویژگی های کلیدی پیشی گرفته است.

در واقع می‌توانیم ادعا کنیم که Pixel 9 Pro Fold به طور کلی از سخت‌افزار برتری نسبت به Galaxy Z Fold6 برخوردار است و نشان می‌دهد که شرکت کره‌ای احتمالاً به دلیل عدم رقابت جهانی کمی از خود راضی شده است. خوب، در اینجا برخی از رقابت های ستاره ای است که به هفده کشور در سراسر جهان می آید.

نسبت تصویر بهتر

مشکل اصلی کاربران با سری گلکسی زد فولد سامسونگ، نسبت ابعاد نمایشگرها – به ویژه صفحه نمایش پوششی است. سامسونگ اخیراً کمی در این زمینه پیشرفت کرده است، اما نکته اصلی این است که صفحه نمایش پوششی Galaxy Z Fold6 در مقایسه با هر گوشی هوشمند نوار مدرن بسیار باریک است.

در مقابل، پیکسل 9 پرو فولد گوگل دارای صفحه نمایش پوششی 6.3 اینچی با نسبت ابعاد استاندارد 20:9 است. به عنوان یک امتیاز، یک پنل 1080p نیز وجود دارد، در حالی که Z Fold6 در 968p چند پیکسل کوتاه است.

صفحه نمایش تاشو در Pixel 9 Pro Fold بزرگتر است (207.4 سانتی متر مربع در مقابل 185.2 سانتی متر مربع)، وضوح بالاتری دارد و نسبت نزدیک به 1:1 دارد که برای چند کار راحت تر است. و چندوظیفگی همان چیزی است که معمولاً برای انجام آن، تاشوهای سبک کتاب خریداری می‌شود.

نازک تر، اگرچه سنگین تر

گوگل Pixel 9 Pro Fold را به سطح چشمگیری کاهش داد. این گوشی تنها 10.5 میلی‌متر تا شده است، بسیار نزدیک به یک گوشی معمولی است، و به‌طور قابل‌توجهی نازک‌تر از Galaxy Z Fold 6 (12.1mm) و وان پلاس اوپن (11.7mm) است. Pixel باز شده فقط 5.1 میلی متر است – به سختی ضخیم تر از پورت USB-C آن است.

به اعتبار آن، گلکسی Z Fold6 بسیار سبک تر است – به طور دقیق 18 گرم – که ناچیز نیست. سپس دوباره، یک تاشو به سبک کتاب، نوع دستگاهی است که انتظار دارید کمی سنگین باشد، در حالی که باریکی چیزی است که معمولاً در استفاده روزانه احساس بیشتری می کنید.

گوگل Pixel 9 Pro Fold را نیز در برابر آب مقاوم کرد، اگرچه با هیچ کدام از این دو گوشی شنا نمی‌کنید.

رم بیشتر و دوربین بهتر

گلکسی Z Fold6 از پردازنده 4 نانومتری اسنپدراگون 8 نسل 3 استفاده می کند که احتمالاً نسبت به Tensor G4 جدید از نظر عملکرد برتری دارد. سرعت کلاک در پردازنده‌های این دو چیپ‌ست نشان‌دهنده همین میزان است، هرچند وقتی بررسی کامل Tensor جدید را کامل کنیم، مطمئناً متوجه خواهیم شد.

با این حال، پیکسل 9 پرو فولد با 16 گیگابایت رم عرضه می شود که یک پله بالاتر از 12 گیگابایت رم گلکسی زد فولد 6 است. رم بیشتر به این معنی است که برنامه‌های بیشتری می‌توانند در پس‌زمینه کار کنند و به طور کلی در پاسخ‌دهی ضربه‌ای ایجاد می‌شود.

همانطور که این تلفن‌های تاشو برتر نشان می‌دهند، استفاده از گوشی‌های تاشو، سازگاری با بالاترین سخت‌افزار دوربین را دشوار می‌کند. با این حال، حداقل بر روی کاغذ، Pixel تاشو در اینجا نیز دارای یک لبه است. دوربین اصلی گلکسی زد فولد 6 دارای سنسور بزرگتر و لنز کمی بازتر است. اما Pixel 9 Pro Fold دارای دوربین زوم تقریباً دو برابری (112 میلی متر در مقابل 66 میلی متر) و فوکوس خودکار بر روی دوربین زاویه فوق عریض خود است.

باتری بزرگتر، اما عمر باتری بهتر است؟

Google Pixel 9 Pro Fold یک باتری کمی بزرگتر (~6%) 4650 میلی آمپر ساعتی دارد، اگرچه سرعت شارژ در هر دوی اینها ناامید کننده است. و استقامت واقعی باتری هنوز مورد آزمایش قرار نگرفته است، بنابراین این یکی بیشتر از یک مزیت است.

با این حال، این که شرکتی که به سختی به دلیل سخت‌افزار پیشرفته‌اش شناخته می‌شود، از شرکتی سبقت می‌گیرد که در پشت سخت‌افزار چشمگیر خود به تولیدکننده شماره یک در سطح جهان رسیده است،

سامسونگ بیشتر و بیشتر بر روی بخش نرم‌افزاری و ایجاد یک اکوسیستم تمرکز کرده است و این قابل ستایش است، اما نباید فراموش کند که چه چیزی آن را به نیروی غالب در بازار گوشی‌های هوشمند تبدیل کرده است.

منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.