مدیاتک Dimensity 9400 SoC عملکرد CPU را نسبت به نسل قبلی 30 درصد افزایش می دهد

تراشه مدیاتک Dimensity 9400 می‌تواند عملکرد بسیار بالاتری را در مقایسه با نسل قبلی خود ارائه دهد. یک افشای جدید ادعا کرده است که جانشین تراشه پرچمدار MediaTek Dimensity 9300 می تواند با 30 درصد عملکرد CPU تک هسته ای بالاتر عرضه شود. همچنین گفته می شود این چیپست بازده انرژی قابل توجهی را ارائه می دهد و برای انجام کارهای پیچیده به انرژی کمتری نیاز دارد.

پیش از این، گزارشی ادعا کرد که پلتفرم تلفن همراه ممکن است 40 درصد افزایش عملکرد واحد پردازش عصبی (NPU) را نیز ارائه دهد. شایان ذکر است که تراشه مدیاتک Dimensity 9400 ممکن است در اواخر سال جاری عرضه شود.

گفته شده است که مدیاتک Dimensity 9400 SoC عملکرد CPU را بهبود می بخشد

در یکی از پست‌های Weibo، ایستگاه چت دیجیتال ادعا کرد که سازنده تراشه ممکن است به‌روزرسانی‌های قابل‌توجهی به عملکرد CPU MediaTek Dimensity 9400 اضافه کند. او گفت (ترجمه شده از چینی)، «از یکی از دوستانم شنیدم که عملکرد تک هسته‌ای CPU Dimensity 9400 نسبت به نسل قبل بیش از 30 درصد افزایش یافته است. در تست های داخلی، هسته بزرگ تنها به 30 درصد از مصرف انرژی 8G3 در همان سناریو نیاز دارد.

کارشناس اطلاعات همچنین ادعا کرد که بهره وری انرژی این چیپست بهبود یافته است و اکنون تنها به 30 درصد از قدرت چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام برای انجام کارهای مشابه نیاز دارد.

گزارش قبلی ادعا می‌کرد که NPU اختصاصی در چیپست نیز ممکن است ۴۰ درصد افزایش عملکرد داشته باشد. با این حال، گفته شد که این ارتقاء بزرگ می تواند منجر به هزینه تولید برای مدیاتک Dimensity 9400 SoC شود. این بدان معناست که گوشی‌های هوشمند مجهز به چیپست نیز می‌توانند گران‌تر شوند زیرا برندها به دنبال انتقال هزینه به مصرف‌کننده نهایی هستند.

این گزارش همچنین ادعا کرد که Vivo X200 و Oppo Find X8 ممکن است اولین گوشی‌های هوشمندی باشند که از پردازنده MediaTek استفاده می‌کنند.

توجه داشته باشید که هیچ یک از اطلاعات توسط شرکت تایید نشده است و به همین دلیل باید با کمی نمک مصرف شود. هنگامی که پلتفرم موبایل در اواخر امسال به طور رسمی معرفی شد، تنها در آن صورت می توان قابلیت ها را به درستی ارزیابی کرد.

منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.