معرفی 3 ویژگی جدید هوش مصنوعی گوگل کروم

این شرکت روز پنجشنبه اعلام کرد گوگل کروم سه ویژگی جدید هوش مصنوعی (AI) دریافت می کند. مرورگر کروم قبلاً با مدل جمینی هوش مصنوعی داخلی گوگل در اوایل سال جاری تزریق شده بود، اما این ویژگی‌ها فقط برای مشترکین Workspace پولی در دسترس هستند. با این حال، غول فناوری اکنون ویژگی های هوش مصنوعی را اضافه می کند که همه کاربران می توانند از آنها استفاده کنند. اینها شامل ادغام Google Lens، تاریخچه مرورگر مبتنی بر هوش مصنوعی است که از جستارهای زبان طبیعی پشتیبانی می کند و راهی برای مقایسه محصولات در بین وب سایت ها.

گوگل در یک پست وبلاگی از ویژگی های جدید مرورگر کروم خبر داد. این شرکت تاکید کرد که در چند سال گذشته، این مرورگر با ویژگی‌های هوش مصنوعی در پس‌زمینه ادغام شده است تا تجربه کاربر را بهتر کند. این ویژگی‌ها شامل شرح‌های بلادرنگ ایجاد شده توسط هوش مصنوعی برای رسانه‌های دارای صدا و روشی برای سازماندهی برگه‌ها است.

با به‌روزرسانی فعلی، Google Chrome در حال ادغام با Google Lens است. ویژگی جستجوی بصری سال‌ها پیش به اپلیکیشن گوشی‌های هوشمند اضافه شد، اما اکنون با کمی تغییر به مرورگر دسکتاپ آورده شده است. به جای نیاز به کلیک بر روی یک عکس برای اجرای آن از طریق لنز، کاربران می توانند به سادگی یک جستجوی بصری، مشابه Circle to Search را اجرا کنند.

گوگل لنز در حال اضافه شدن به نوار آدرس کروم است و کاربران می توانند با کلیک بر روی آن قسمتی از صفحه نمایش خود را انتخاب کرده و جستجوی بصری روی آن انجام دهند. یک پانل جانبی باز می شود و کاربران مطابقت های بصری را مشاهده خواهند کرد. در این مرحله، کاربران می توانند از ویژگی جستجوی چندگانه برای تنظیم دقیق جستجو بر اساس رنگ، نام تجاری یا جزئیات دیگر استفاده کنند. سؤالات بعدی نیز می تواند برای فرو رفتن عمیق تر در یک موضوع مطرح شود. این ویژگی در حال حاضر برای همه کاربران در حال ارائه است.

یکی دیگر از ویژگی های جالبی که به کروم می آید Tab Compare نام دارد. این ویژگی اساسا یک ابزار خرید است که یک نمای کلی تولید شده توسط هوش مصنوعی از محصولات را از چندین برگه ارائه می دهد و آنها را در یک صفحه نشان می دهد. اطلاعات در قالب تبلت برای مقایسه آسان نشان داده خواهد شد. غول جستجو گفت که جدول جزئیاتی مانند مشخصات محصول، ویژگی ها، قیمت و رتبه بندی را نشان می دهد. این ویژگی ابتدا طی چند هفته آینده در ایالات متحده عرضه خواهد شد.

در نهایت، گوگل همچنین یک ارتقاء مبتنی بر هوش مصنوعی در تاریخچه مرورگر کروم ارائه می کند. این ویژگی به کاربران امکان می دهد به تاریخچه دسترسی داشته باشند و یک پرس و جو به زبان طبیعی مانند “آخرین بستنی فروشی که هفته گذشته نگاه کردم چه بود؟” تایپ کنند. و کروم صفحات مربوطه را بالا می کشد. برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی، این ویژگی شامل داده‌های مرور از حالت ناشناس می‌شود و می‌تواند در تنظیمات روشن یا خاموش شود. همچنین ابتدا در ایالات متحده راه اندازی می شود و در هفته های آینده در دسترس خواهد بود.

منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.