هواوی با کنار زدن سامسونگ، نیمی از بازار گوشی های تاشو چین را در اختیار دارد
طبق گزارش IDC، بازار گوشی های هوشمند تاشو چین در سه ماهه دوم سال 2024 رشد قابل توجهی داشته است. بازار نسبت به سال قبل 104 درصد رشد کرد و هواوی پیشتاز این بسته بود.
هواوی به لطف محبوبیت مدل های Mate X5 و Pocket 2 خود، با 41.7 درصد از سهم بازار در جایگاه نخست قرار گرفت. Mate X5 که سال گذشته عرضه شد همچنان در تقاضای بالایی قرار دارد، در حالی که Pocket 2 تازه منتشر شده نیز توجه قابل توجهی را به خود جلب کرده است. این دو مدل بخشهای مختلف را پوشش میدهند و به هواوی کمک میکنند تا جایگاه برتر خود را حفظ کند.
ویوو با 23.1 درصد سهم بازار در جایگاه دوم قرار گرفت. X Fold 3 و X Fold 3 Pro با فناوری پیشرفته لولا، طراحی سبک تر و دوربین های چشمگیر، باعث رشد Vivo شده است. علاوه بر این، استراتژی Vivo برای ارائه یک مدل «وانیلی» مقرونبهصرفهتر در خط تولید تاشو خود نیز به موفقیت آن کمک کرده است.
آنر با 20.9 درصد از سهم بازار به دنبال آن است. این شرکت گوشیهای تاشو جدید خود – Magic V Flip، Magic Vs3 و Magic V3 را در اواخر سه ماهه عرضه کرد، بنابراین این ارقام در گزارش IDC گنجانده نشدهاند. با این حال، این مدلهای جدید عملکرد Honor را در نیمه دوم سال افزایش خواهند داد.
از طرف دیگر، شیائومی در حال بازی کردن است. Mix Fold 4 و Mix Flip که اخیراً راه اندازی شده است در داده های سه ماهه دوم گنجانده نشده اند، اما ممکن است سهم بازار شیائومی را در ماه های آینده افزایش دهند.
اوپو، بدون عرضه جدید تاشو، سهم 8.4 درصدی را عمدتاً از طریق پاک کردن موجودی موجود حفظ کرد. در همین حال، سامسونگ تنها 1.4 درصد از بازار را در اختیار گرفت.
بازار گوشی های هوشمند تاشو در چین به سرعت در حال توسعه است. در حالی که هواوی در حال حاضر پیشتاز است، افزایش تعداد رقبا و عرضه محصولات جدید نشان دهنده علاقه روزافزون به این فضا است. رشد آینده بستگی به این دارد که سازندگان چگونه می توانند به مسائلی مانند قیمت، دوام و تجربه کاربر رسیدگی کنند.