گلکسی بوک 4 اج به لطف Adobe اینچ به دوام حرفه ای نزدیک تر شده است

اولین لپ‌تاپ مبتنی بر ARM سامسونگ به دلیل ناسازگاری کلی برنامه‌ها بهترین تجربه را در زمان عرضه ارائه نکرد، اما همه چیز در حال بهبود است. به لطف به‌روزرسانی Adobe، Galaxy Book 4 Edge یک قدم به تبدیل شدن به یک لپ‌تاپ سبک‌وزن Windows 11 ARM نزدیک‌تر شده است که قادر به انجام برخی کارهای حرفه‌ای است.

گلکسی بوک 4 اج اولین لپ‌تاپ ویندوز 11 سامسونگ است که از تراشه جدید کوالکام اسنپدراگون X Elite استفاده می‌کند. این تراشه مبتنی بر معماری ARM است، به این معنی که برنامه های رایانه شخصی معمولی طراحی شده برای معماری x86-64 سازگار نیستند.

برخی از توسعه دهندگان قبلاً برنامه های رایانه شخصی خود را در ARM به ویندوز منتقل کرده بودند، اما زمانی که Galaxy Book 4 Edge به فروش رفت، نمی توانست بسیاری از نرم افزارهای محبوب مانند Google Drive، Fortnite و اکثر برنامه های Adobe را اجرا کند.

صحبت از Adobe شد، این شرکت نسخه بتا برنامه Illustrator خود را برای ویندوز در ARM (از طریق XDA-Developers) منتشر کرده است.

Adobe Illustrator بالاخره به سمت ARM می پیوندد

در حال حاضر تعداد بسیار کمی از برنامه های Adobe از مجموعه Creative Cloud با ویندوز در ARM سازگار هستند. ایلاستریتور یکی از آنهایی است که تا همین اواخر نمی توانست روی لپ تاپ های ARM مانند گلکسی بوک 4 اج اجرا شود، اما همه چیز به سمت بهتر شدن تغییر می کند.

Adobe به تازگی نسخه بتا Illustrator را برای ویندوز در ARM منتشر کرده است. برای طراحان گرافیک حرفه‌ای که می‌خواهند از دستگاه‌هایی مانند Galaxy Book 4 Edge استفاده کنند، بسیار بزرگ است، اما باز هم، نسخه بتا است، بنابراین همیشه احتمال بی‌ثباتی وجود دارد.

اپلیکیشن دیگری که ادوبی گفته است که از طریق یک دوره آزمایشی بتا در اختیار کاربران ARM قرار می‌دهد، Premiere Pro است – ابزار ویرایش ویدیوی آن. با این حال، تا کنون، آن منتشر نشده است، حتی اگر Adobe گفته است که نسخه بتا را قبل از پایان ماه جولای در دسترس قرار خواهد داد.

به غیر از Illustrator بتا، دو برنامه دیگر Adobe که می‌توانید در Galaxy Book 4 Edge خود استفاده کنید، Acrobat، Photoshop و Lightroom هستند. امیدواریم با افزایش محبوبیت ویندوز در ARM، سایر توسعه دهندگان تلاش کنند تا از این پلتفرم پشتیبانی کنند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.