تمام سرمایه گذاری های جدید سامسونگ در مورد هوش مصنوعی است

سامسونگ در اوایل سال جاری با معرفی گلکسی اس 24 به هوش مصنوعی دست یافت. برای ادامه بهبود ویژگی‌های هوش مصنوعی در دستگاه‌های خود، این شرکت روی چندین فناوری مرتبط سرمایه‌گذاری کرده است. بازوی سرمایه گذاری این شرکت در سال گذشته در شرکت های هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده است. آخرین سرمایه گذاری های آن همه در مورد هوش مصنوعی است.

سامسونگ در شرکت‌های هوش مصنوعی Axelera AI و DreamBig سرمایه‌گذاری می‌کند

Samsung Catalyst Fund اخیراً در دو شرکت هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده است: Axelera AI و DreamBig. Axelera AI یک شرکت نیمه هادی بی‌سابقه است که سخت‌افزاری متناسب با هوش مصنوعی و رابط بینایی کامپیوتری تولید می‌کند. Samsung Catalyst Fund به همراه CDP Venture Capital SGR، Fractionelera، Innovation Industries، Innovation Industries Strategic Partners Fund، Invest-NL Deep Tech Fund، صندوق شورای نوآوری اروپا و Verve Ventures، ۶۸ میلیون دلار در بودجه سری B Axelera AI سرمایه گذاری کردند.

Axelera AI بیش از 180 کارمند دارد و بیش از 55 نفر از آنها دارای مدرک دکترا و بیش از 40000 استناد هستند. این شرکت از این صندوق برای توسعه راه حل های رابط هوش مصنوعی بر اساس محاسبات دیجیتال درون حافظه و فناوری RISC-V استفاده خواهد کرد. فناوری های آن به طور بالقوه می تواند در خودروسازی، مراقبت های بهداشتی دیجیتال، هواپیماهای بدون سرنشین، صنعت 4.0، خرده فروشی، ربات ها و صنایع نظارتی مورد استفاده قرار گیرد.

صندوق کاتالیست سامسونگ نیز در DreamBig سرمایه گذاری کرد. سایر سرمایه گذارانی که در دور جدید تامین مالی شرکت شرکت کردند عبارتند از Event Horizon، Hanwha Next Generation Opportunity Fund، Raptor و Sutardja Family. در این دور سرمایه گذاری سری B، شرکت ها 68 میلیون دلار جمع آوری کردند.

DreamBig قصد دارد از این سرمایه های جدید در توسعه و تجاری سازی محصولات مبتنی بر Chiplet Hub و Platform Chiplets خود استفاده کند. آنها از AI، شتاب دهنده ها، CPU، IO، حافظه (CXL، DDR، HBM، و SSD) و چیپلت های شبکه در یک پلت فرم یکپارچه پشتیبانی جهانی دارند.

مارکو چیساری، رئیس مرکز نوآوری نیمه هادی سامسونگ و معاون اجرایی سامسونگ الکترونیکس، گفت: «ما خوشحالیم که در دور سری B DreamBig همکاری می کنیم و با تیمی استثنایی که در مسیر ساده کردن راه حل های هوش مصنوعی مبتنی بر چیپلت قرار دارند، شریک هستیم. تقاضای روزافزون برای بارهای کاری فشرده و برنامه های کاربردی محدود به حافظه – از هوش مصنوعی مولد گرفته تا خودرو – نیاز به طراحی های پیشرفته تر مبتنی بر چیپلت با انباشته HBM سه بعدی را تقویت می کند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.