اکنون می توانید از طریق Windows File Explorer به فایل های گوشی اندروید خود دسترسی داشته باشید

مایکروسافت در حال پیشبرد ادغام دستگاه های ویندوز و اندروید با یک ویژگی جدید در تست Windows Insiders است. این به کاربران اجازه می دهد تا مستقیماً از طریق رابط کاربری آشنای File Explorer در ویندوز 11 به فضای ذخیره سازی گوشی اندروید خود دسترسی داشته باشند و روشی بی نقص تری برای مدیریت فایل ها ارائه می دهد.

پیش از این، ادغام دستگاه‌های اندرویدی با ویندوز عمدتاً از طریق برنامه «تلفن شما» انجام می‌شد که قابلیت‌های مدیریت فایل محدودی داشت. این ویژگی جدید تجربه کارآمدتری را مانند مدیریت حافظه محلی یا درایوهای خارجی نوید می دهد.

این ویژگی در جدیدترین نسخه‌های Windows Insider گنجانده شده است که در همه کانال‌ها – Dev، Beta، Release Preview و کانال Canary پیشرفته در دسترس است. با این حال، شرایط خاصی برای استفاده از این ویژگی وجود دارد.

ابتدا گوشی اندرویدی شما باید روی اندروید 11 یا بالاتر اجرا شود. علاوه بر این، باید در برنامه بتا برای برنامه «Link to Windows» روی تلفن خود ثبت نام کنید، با نسخه 1.24071 یا بالاتر نصب شده است.

در سمت ویندوز، رایانه شما باید ویندوز 11 را اجرا کند و بخشی از برنامه Windows Insider باشد که در هر یک از چهار کانال اینسایدر ثبت نام کرده است.

اگر این معیارها را دارید، می توانید این ویژگی را از طریق منوی تنظیمات ویندوز تنظیم کنید. به «Bluetooth & devices > Mobile Devices» بروید و گزینه «Manage devices» را انتخاب کنید. از آنجا، به رایانه شخصی خود اجازه دسترسی به تلفن خود را بدهید، که قفل ضامن «Access in File Explorer» را باز می کند. اگر ضامن در دسترس نباشد، به این معنی است که این ویژگی هنوز در دستگاه شما عرضه نشده است.

در حالی که این ویژگی نویدبخش بهبود ادغام ویندوز-اندروید است، باید دید که آیا در نسخه پایدار برای همه کاربران ویندوز 11 گنجانده خواهد شد یا خیر. برنامه Insider اغلب ویژگی‌های آزمایشی را آزمایش می‌کند، که ممکن است قبل از انتشار گسترده‌تر اصلاح یا متوقف شوند.

به طور کلی، این یک گام دیگر از سوی مایکروسافت برای ایجاد یک تجربه یکپارچه تر برای کاربرانی است که از ویندوز و اندروید استفاده می کنند. تصمیم نهایی در مورد اینکه آیا این ویژگی به طور کامل در ویندوز 11 ادغام خواهد شد به بازخورد کاربران و نتایج آزمایش در مرحله Insider بستگی دارد.

منبع gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.