مایکروسافت با جستجوی مولد Bing AI، می تواند با مرورهای هوش مصنوعی گوگل رقابت کند

مایکروسافت روز چهارشنبه قابلیت هوش مصنوعی (AI) جدیدی را به موتور جستجوی بینگ خود اضافه کرد. این ویژگی با نام جستجوی مولد Bing، یک عکس فوری با اطلاعات مربوط به درخواست جستجو شده را نشان می دهد. این ویژگی شبیه به نمای کلی هوش مصنوعی گوگل است که در ماه می در ایالات متحده به صورت عمومی منتشر شد.

ویژگی جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی بینگ همچنین منابعی را نشان می دهد که محتوا از آنجا گرفته شده است. طبق گفته این شرکت، این ویژگی در حال حاضر برای درصد کمی از پرس و جوها ارسال می شود، احتمالاً برای جلوگیری از حوادث توهمات هوش مصنوعی که AI Overviews از آن رنج می برد.

ویژگی های جستجوی مولد بینگ

مایکروسافت بینگ در یک پست وبلاگی این ویژگی را اعلام کرد و گفت: “امروز، ما هیجان زده هستیم که نمای اولیه ای از تجربه جستجوی مولد جدید خود را به اشتراک بگذاریم که در حال حاضر به درصد کمی از درخواست های کاربران ارسال می شود.” این ویژگی گسترش پاسخ های چت مبتنی بر هوش مصنوعی این شرکت در Bing است که در فوریه 2023 منتشر شد.

ویژگی جدید با مدل‌های زبان بزرگ و کوچک این شرکت (SLM و LLM) ساخته شده است، با این حال، این شرکت فاش نکرد که کدام مدل‌های هوش مصنوعی برای آن استفاده شده است. در توضیح عملکرد، مایکروسافت تأکید کرد که هوش مصنوعی می‌تواند به صورت متناوب پرس و جوی جستجو را درک کند و سپس میلیون‌ها منبع اطلاعات را برای مطابقت با محتوای مناسب پردازش کند. پس از آن، از داده ها برای تولید نتایج جستجوی مرتبط استفاده می کند.

از نظر بصری، جستجوی مولد بینگ بسیار شبیه به مرورهای هوش مصنوعی گوگل است. در داخل یک کادر خاکستری در بالای صفحه نتایج جستجوی Bing ظاهر می شود. عکس فوری اطلاعات همراه با یک عنوان، یک نمایه سند برای پیمایش آسان به بخش سمت راست، و استناد منبع است. هوش مصنوعی همچنین در صورت لزوم تصاویر، فیلم ها و جداول را اضافه می کند.

هر زمان که جستجوی مولد Bing نشان داده شود، نتایج جستجوی سنتی به سمت راست صفحه منتقل می‌شوند. سمت چپ ابتدا عکس فوری و سپس لینک های منبع و سپس نتایج جستجوی مرتبط را نشان می دهد.

این شرکت می گوید در حال بهینه سازی دقت است و رویکرد خود را برای تمرکز روی آن اصلاح کرده است. با این حال، درست مانند جزئیات پیرامون مدل هوش مصنوعی، معماری استفاده شده برای این کار فاش نشده است. مایکروسافت همچنین تاکید کرد که به دقت بر نحوه تأثیر این ویژگی بر ترافیک ناشران نظارت دارد.

منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.