بررسی مشخصات ساعت هوشمند وان پلاس واچ 2R

OnePlus Watch 2R جدیدترین مدل از سری پوشیدنی وان پلاس و نوع ارزان‌تر OnePlus Watch 2 است. OnePlus Watch 2 در اوایل سال جاری با تحسین منتقدان عرضه شد. کیفیت ساخت، عملکرد، طراحی جدید سیستم عامل دوگانه و عمر باتری عالی از جمله مشخصات این پوشیدنی است.

بررسی OnePlus Watch 2R

طراحی

طراحی OnePlus Watch 2R شباهت زیادی به Watch 2 دارد. اکنون دکمه‌ها با مکانیزم فشاردهنده استاندارد یکسان به نظر می‌رسند در حالی که Watch 2 دارای یک تاج و یک دکمه تخت بود.

بدنه ساعت Watch 2R دو تفاوت عمده با Watch 2 دارد. اول اینکه بدنه آن از آلومینیوم برس خورده به جای فولاد ضد زنگ جلا ساخته شده است. دوم، اکنون شیشه به جای خمیدگی در اطراف لبه ها، صاف است.

تغییر از فولاد به آلومینیوم تأثیر زیادی بر وزن دارد. در حالی که Watch 2 بدون بند 49 گرم وزن داشت، Watch 2R فقط 37 گرم وزن داشت. این زمانی تشدید می شود که با تسمه های پیش فرض همراه شود. وزن ساعت 2 80 گرم است در حالی که Watch 2R فقط 59 گرم وزن دارد.

در حالی که اندازه ثابت باقی می ماند، وزن در مدل جدید کمتر شده است. به راحتی می توان فراموش کرد که این ساعت را پوشیده اید، که در مورد مدل گران قیمت تر صدق نمی کند.

یکی از نکات منفی سوئیچ به آلومینیوم این است که Watch 2R گواهینامه تست نظامی MIL-STD-810H را از دست می دهد، که خوب است زیرا هنوز رتبه بندی IP68 و 5ATM را حفظ کرده است.

در مورد شیشه، هنوز هم همان مواد کریستال یاقوت کبود است اما با لبه های صاف. ممکن است هنگام کشیدن از لبه ها احساس خوبی نداشته باشید، اما دوباره، ممکن است ظاهر یک شیشه صاف را ترجیح دهید. علاوه بر این، Watch 2R حاشیه‌های تا حدودی ضخیم ساعت 2 را با یک صفحه کرونومتر دو رنگ می‌پوشاند که بسیار زیباتر به نظر می‌رسد.

Watch 2R در دو نوع Forest Green و Gunmetal Grey عرضه می شود. اولی (تصویر اینجا) دارای یک کیف نقره ای با بند سبز است در حالی که دومی دارای یک قاب خاکستری تیره با بند مشکی است. تسمه ها در غیر این صورت یکسان هستند.

بند‌های Watch 2R نسبت به بند‌های Watch 2 با بافت پلاستیکی برجسته‌تر طراحی شده اند. این ساعت از مکانیزم اتصال بند استاندارد استفاده می کند، بنابراین می توانید آنها را با بند ساعت دیگری جایگزین کنید.

صفحه نمایش

OnePlus Watch 2R همان صفحه نمایش اولیه Watch 2 را دارد. این پنل 1.43 اینچی AMOLED با نرخ رفرش 60 هرتز و وضوح 466 در 466 است.

این دستگاه نمایشگر ظاهری و عملکرد تقریباً یکسانی با نمایشگر Watch 2 دارد. نمایشگر Watch 2R ما کمی روشن‌تر بود و رنگ‌های متفاوتی نسبت به صفحه نمایش Watch 2 داشت. هر دو نمایشگر خوبی هستند اما می توانند از روشنایی لمسی بیشتری در زیر نور شدید خورشید استفاده کنند.

نرم افزار و عملکرد

OnePlus Watch 2R نرم‌افزار و سخت‌افزاری مشابه با Watch 2 دارد. شما همان ترکیب Wear OS by Google و RTOS را دارید که روی ترکیبی از چیپست‌های Qualcomm Snapdragon W5 و BES2700 اجرا می‌شود. این یک طراحی نابغه است که به شما امکان می دهد بهترین های هر دو جهان را داشته باشید – عملکرد کامل ساعت هوشمند و عمر باتری طولانی.

به طور کلی، تجربه نرم افزاری در Watch 2R تا حد زیادی مثبت است. جنبه Wear OS همان چیزی است که ما از دیگر ساعت‌های هوشمند اندرویدی انتظار داریم و OnePlus RTOS بدون اینکه دنیاها را از هم جدا نگاه کنیم، آن را یکپارچه تکمیل می‌کند.

Watch 2R شامل صد صفحه ساعت در برنامه OHealth است که تعداد انگشت شماری از آن ها از پیش روی دستگاه نصب شده است. برخی از اینها جدید و انحصاری برای Watch 2R هستند، زیرا در Watch 2 در دسترس نیستند. با این حال، Watch 2 همچنین دارای برخی از واچ فیس ها است که برای 2R در دسترس نیستند.

روند انتقال این صفحه های ساعت نسبتا کند است. حدود 60 تا 90 ثانیه طول می کشد تا صفحه ساعت از لحظه تنظیم آن در برنامه روی دستگاه ظاهر شود. بدتر این است که به نظر می رسد این زمان کمی متفاوت است. زمان فوق با ساعت جفت شده با OnePlus Open اندازه گیری شد، اما جفت شدن همان ساعت با Xiaomi 14 Civi باعث شد که با صرف حدود 2 دقیقه و 45 ثانیه زمان برای تغییر صفحه ساعت، زمان تقریباً سه برابر شود.

و در نهایت، مانند ساعت، OnePlus علیرغم تمرکز بر سلامت و تناسب اندام، ویژگی های سلامت زنان – مانند تخمک گذاری، باروری، و ردیابی چرخه را از ساعت خود حذف کرده است. مشخص نیست چرا چنین ویژگی اساسی و ضروری برای نیمی از جمعیت جهان اصلاً برای این شرکت در اولویت نیست، حتی اگر تقریباً در هر دستگاه رقیب وجود داشته باشد.

باتری

وان پلاس واچ 2R دارای همان باتری 500 میلی آمپر ساعتی واچ 2 است. وان پلاس حتی همان ارقام عمر باتری را ادعا می کند که تا 48 ساعت در حالت هوشمند با استفاده زیاد و 100 ساعت با استفاده سبک و بالاتر است. تا 12 روز در حالت صرفه جویی در مصرف انرژی که در آن Wear OS و تراشه W5 غیرفعال هستند.

نظرات مثبت

  • صفحه نمایش بزرگ و با وضوح بالا
  • طراحی سبک و در عین حال مستحکم
  • نرم افزار انعطاف پذیر با طراحی سیستم عامل هیبریدی
  • عملکرد کلی خوب
  • عمر باتری فوق العاده

نظرات منفی

  • بدون نوع LTE
  • بدون ردیابی چرخه قاعدگی
منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.