احتمالا iOS 18 امکان بازیابی عکس‌ها و ویدیوهای حذف شده را در آیفون ارائه می دهد

iOS 18، به‌روزرسانی بعدی سیستم‌عامل برای آیفون، در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) 2024 در 10 ژوئن به نمایش گذاشته شد.

اگرچه اپل چندین ویژگی کلیدی را که با به‌روزرسانی ارائه می‌شود، به نمایش گذاشت، اما عرضه نسخه بتای توسعه‌دهنده iOS 18 و اخیراً بتا عمومی منجر به کشف ویژگی های جدید دیگری شده است که ممکن است این به روز رسانی شامل شود. یکی از ویژگی‌ها گزارش شده است که آلبوم «بازیابی» در Photos است که همانطور که از نام آن پیداست، ممکن است به کاربران اجازه دهد برخی از عکس‌هایی را که ممکن است به طور تصادفی حذف شده و گمان می‌رود برای همیشه گم شده‌اند، بازیابی کنند.

بازیابی آلبوم عکس ها و فیلم ها در iOS 18

طبق گزارش 9to5Mac، آلبوم Recovered در بخش Utilities در برنامه Photos در آیفون، پس از به‌روزرسانی iOS 18 نشان داده می‌شود. گزارش شده است که در کنار برگه Recently Deleted قابل مشاهده است. این ویژگی برای شناسایی و فهرست‌بندی عکس‌ها و ویدیوها در دستگاه کاربر در صورتی که در Photos نمایش داده نشدند، حدس زده می‌شود.

این ممکن است شامل رسانه‌هایی باشد که پایگاه داده آسیب‌دیده دارند یا آن‌هایی که پس از گرفتن عکس در کتابخانه عکس ذخیره نمی‌شوند. با این حال، گمان می رود با گزینه Recently Deleted که به سادگی رسانه حذف شده را تا 30 روز پس از حذف آن در یک پوشه نگه می دارد، متفاوت باشد.

مشخص نیست که آیا عکس‌ها و ویدیوهای موجود در تب Recovered از همان برنامه حذف خودکار پیروی می‌کنند یا برای همیشه در کتابخانه آیفون باقی می‌مانند.

این گزارش حدس می‌زند که این ویژگی ممکن است در پاسخ به یک اشکال گزارش شده در به‌روزرسانی iOS 17.5 باشد که منجر به ظاهر شدن رسانه‌هایی شد که کاربران فکر می‌کردند برای همیشه حذف کرده‌اند.

طبق گفته این شرکت، این اتفاق با “عکس هایی که خرابی پایگاه داده را تجربه کردند” رخ داد. گزارش شده است که این مشکل با آپدیت iOS 17.5.1 که چند هفته پیش ارائه شد برطرف شد.

در کنار آیفون، گزینه Recovered در برنامه Photos نیز به‌ترتیب با به‌روزرسانی‌های iPadOS 18 و macOS Sequoia برای iPad و Mac ارائه می‌شود. این توسعه همزمان با عرضه نسخه بتای عمومی iOS 18، چند هفته پس از معرفی آن به توسعه دهندگان است.

منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.