واتساپ بیزینس محدودیتهای جدیدی برای کاهش هرزنامه های بازاریابی پیاده سازی می کند
WhatsApp Business در حال تعدیل ساختار قیمت گذاری خود برای مشاغل است و تغییراتی که قرار است به زودی اعمال شود. از 4 آگوست، نرخهای پیامهای خدماتی (مانند بهروزرسانیهای سفارش و اعلانهای حساب) کاهش مییابد، در حالی که نرخهای پیامهای بازاریابی از 4 اکتبر به بعد افزایش مییابد. این اولین بهروزرسانی واتساپ برای مدل قیمتگذاری مکالمهاش است، که از نرخ ثابت به هزینههای دستهبندی خاص فاصله میگیرد.
در کشورهای مختلف، تنظیمات متفاوت است. به عنوان مثال، در هند، نرخهای بازاریابی 8 درصد افزایش مییابد، در حالی که نرخ پیامهای کاربردی به میزان قابل توجهی 67 درصد کاهش مییابد.
هدف این تغییرات تشویق مشاغل به استفاده از واتساپ به عنوان کانال اصلی ارتباط مشتری است. در سال گذشته، نگرانیهای کاربران در مورد افزایش حجم پیامها و هرزنامهها در این پلتفرم، واتساپ را بر آن داشت تا اقدامات حفاظتی را اعمال کند.
در اوایل سال جاری، این شرکت آزمایش محدودیتهای پیامهای بازاریابی برای هر کاربر را در هند آغاز کرد و از آن زمان این دستورالعملها را در سطح جهانی گسترش داده است.
«مردم برای انجام همه کارها از سؤال در مورد یک محصول، دریافت کارت پرواز یا دریافت پیشنهاد برای فروش تعطیلات، به WhatsApp مراجعه می کنند. یکی از سخنگویان متا در بیانیه ای به TechCrunch گفت: ممکن است چیزهای بسیار خوبی وجود داشته باشد، بنابراین ما در تلاش هستیم تا ترکیب مناسبی از ابزارها را پیدا کنیم تا بتوانیم این کار را درست انجام دهیم تا مردم همچنان تجربه خوبی در کسب و کارهای پیام رسانی در WhatsApp داشته باشند.
واتساپ بیزینس به یک محرک درآمد قابل توجه برای متا تبدیل شده است و این شرکت در سال گذشته بیش از 200 میلیون کاربر را گزارش کرده است.
به نظر من، این تنظیمات توسط WhatsApp Business نشان دهنده یک حرکت استراتژیک برای ایجاد تعادل بین تجربه کاربر و منافع تجاری است. با کاهش نرخ ارتباطات ضروری مانند بهروزرسانیهای سفارش و در عین حال افزایش هزینههای پیامهای بازاریابی، WhatsApp قصد دارد تا از هرزنامهها بکاهد و ابزار پلتفرم را برای تعاملات واقعی با مشتری افزایش دهد.