تراشه های سری اسنپدراگون X عملکرد بهتری از برخی پردازنده های اینتل و AMD دارند

چیپست های سری اسنپدراگون X در معیار عملکرد چند هسته ای CPU عملکرد قابل توجهی داشتند. با این حال، M2 Max و M3 Max اپل به لطف تعداد هسته های بیشتر توانستند از آنها بهتر عمل کنند (M3 Max اپل دارای 16 هسته در مقابل تا 12 هسته در همتای سری Snapdragon X است).

از سوی دیگر، چیپست Apple M2 Max با 12 هسته گزارش شده است که عملکرد بسیار سریع تری را در مقایسه با تراشه های Snapdragon X Elite بالاترین سطح در تست بنچمارک Cinebench 2024 ارائه می دهد.

عملکرد GPU سری Snapdragon X Elite از رقبا عقب مانده است

اگر کاربران قصد دارند بازی‌ها یا برنامه‌هایی را اجرا کنند که به منابع نیاز دارند، عملکرد GPU یک نکته مهم است. طبق این گزارش، این حوزه ای است که چیپست های سری اسنپدراگون X از همتایان اپل، اینتل و AMD خود عقب تر هستند.

در تست بنچمارک Geekbench 6 GPU (OpenCL)، این نشریه بالاترین امتیاز را برای تراشه های Snapdragon X Elite با پردازنده گرافیکی Qualcomm Adreno 24004 امتیاز در Samsung Galaxy Book 4 Edge دریافت کرد.

از سوی دیگر، پردازنده گرافیکی AMD Radeon 780M در Acer Swift Go 14 AMD امتیاز 29,199 و پردازنده گرافیکی Intel Arc در MSI Prestige 16 Evo امتیاز 34,528 را کسب کرده است. پیشتاز در این رده، Apple M3 Max در اواخر سال 2023 MacBook Pro 16 با امتیاز 91480 بود.

اسنپدراگون سری X می تواند عمر باتری رقابتی را ارائه دهد

عمر باتری یکی دیگر از معیارهای مهم برای عملکرد چیپست است. این آزمایش بهینه سازی کلی SoC در دستگاه است. این نشریه دریافت که لپ تاپ های مجهز به اسنپدراگون به طور متوسط ​​بین 14 تا 16 ساعت باتری پشتیبان ارائه می دهند. با این حال، هیچ کدام نتوانست به 18 ساعت ارائه شده توسط M3 MacBook Air برسد.

جالب اینجاست که AMD و Intel در این زمینه حتی بدتر از Snapdragon عمل کردند. طبق گزارش ها، تنها استثناء سامسونگ گلکسی بوک 4 اولترا مجهز به اینتل بود که می توانست با یک بار شارژ باتری کمی بیشتر از 14 ساعت کار کند.

بر اساس این معیارها، می توان گفت که اگرچه چیپست های سری اسنپدراگون X برنده مشخصی در تست های بنچمارک نیستند، اما همچنان نسبت به لپ تاپ های ویندوزی مبتنی بر Arm قبلی، CPU، عملکرد GPU و عمر باتری بالاتری ارائه می دهند.

دان مک گوایر، مدیر ارشد بازاریابی کوالکام گفت: «ما در سه تا چهار سال گذشته برای ساخت چیپست های سری اسنپدراگون X با مایکروسافت همکاری نزدیک داشتیم. چیپست‌های جدید عملکرد بالایی را در CPU، GPU و NPU ارائه می‌کنند. این رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی [با چیپست اسنپ‌دراگون] قادر خواهند بود قابلیت‌های ویدئو کنفرانس، عملکرد کلی، عمر باتری و عملکرد هوش مصنوعی بهتری را ارائه دهند.

منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.