احتمالا سامسونگ سنسور دوربین آیفون 16 را تامین می کند

در چند سال گذشته، Samsung System LSI چند سنسور دوربین شگفت انگیز برای گوشی های هوشمند ساخته است. به این ترتیب، سنسورهای دوربین را برای بسیاری از برندهای گوشی هوشمند عرضه کرده است. با این حال، هرگز این موارد را برای آیفون در اختیار اپل قرار نداده است. خوب، اگر آخرین اخبار از کره جنوبی باور شود، می تواند به زودی تغییر کند.

طبق گزارش جدیدی از The Elec، اپل از سنسور دوربین Samsung System LSI برای دوربین اصلی پشتی آیفون 16 استفاده خواهد کرد. این نشریه ادعا می کند که غول فناوری کوپرتینویی در حال حاضر در حال انجام ارزیابی نهایی کیفیت سنسورهای تصویر است. توسط غول فناوری کره جنوبی ارائه شده است.

چرا اپل حسگرهای دوربین را از سامسونگ به جای سونی تامین می کند؟

طبق گزارش‌ها، اپل تصمیم گرفت حسگرهای دوربین آیفون 16 را به جای سونی به دو دلیل اصلی از سامسونگ تهیه کند. ابتدا، سازنده آیفون اخیراً متوجه شد که حسگرهای تامین‌کننده ژاپنی مشکلاتی در ارتباط با قابلیت اطمینان دارند. دوم، سونی نمی‌توانست حسگرهای دوربین مورد نیاز آیفون 15 را به موقع به اپل تحویل دهد، به همین دلیل غول فناوری کوپرتینویی در تعیین تاریخ عرضه این گوشی با مشکلاتی روبرو شد.

طبق گزارش ها، اپل سال گذشته از سامسونگ خواسته بود تا توسعه سنسورهای آیفون 16 را آغاز کند.

بر اساس آن، سنسور تصویر Samsung System LSI که برای آیفون 16 توسعه داده شده است، دارای یک پشته سه ویفر است. هر پشته دارای یک عنصر متفاوت است: دیودهای نوری، ترانزیستورها و منطق مبدل آنالوگ دیجیتال.

برای مقایسه، آیفون های قبلی و فعلی از سنسورهای تصویر با پشته دو ویفر استفاده می کنند، یک ویفر دارای فوتودیود و ترانزیستور و دیگری دارای منطق مبدل آنالوگ دیجیتال است. رفتن از یک پشته دو ویفر به یک پشته سه ویفر، تراکم پیکسلی بالاتر، نویز کمتر و اندازه پیکسل های کوچکتر را ارائه می دهد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.