گوشی های پیکسل دیگر از پردازنده های سامسونگ استفاده نخواهند کرد

از زمان عرضه اولین تلفن پیکسل با تراشه Tensor، گوگل همیشه تراشه خود را توسط Samsung Foundry ساخته است. با این حال، این در سال آینده تغییر خواهد کرد، زیرا گوگل می خواهد برای کیفیت و بازده قابل اعتمادتر به TSMC روی آورد. اکنون اطلاعاتی در مورد پردازنده پیکسل 10 فاش شده است.

پردازنده پیکسل 10، 3 نانومتری Tensor G5، توسط TSMC ساخته خواهد شد

در حالی که سری پیکسل 9 از تراشه Tensor G4 ساخته شده بر روی گره فرآیند 4 نانومتری Samsung Foundry استفاده می کند، سری پیکسل 10 دارای پردازنده Tensor G5 ساخته شده بر روی فرآیند 3 نانومتری TSMC است. این اطلاعات از نشریه چینی CTEE می آید که ادعا می کند اولین تراشه 3 نانومتری گوگل، Tensor G5، قبلاً توسط TSMC ضبط شده است.

این نشان می دهد که گوگل طراحی Tensor G5 را نهایی کرده است و به احتمال زیاد تغییراتی در آینده رخ نخواهد داد.

ظاهرا تنسور G5 اولین تراشه گوگل است که به طور کامل در داخل طراحی شده است. تراشه های قبلی به طور مشترک با بازوی سیستم LSI سامسونگ طراحی شده بودند. انتظار می‌رود تنسور G5 با طراحی کاملاً داخلی و فرآیند 3 نانومتری پیشرفته TSMC، عملکرد و کارایی انرژی را بهبود بخشد.

با این حال، مشخص نیست که آیا گوگل گره پردازشی N3E TSMC (نسل دوم 3 نانومتری) یا N3P (نسل سوم 3 نانومتری) را انتخاب کرده است. هر فرآیندی را که گوگل انتخاب کند همچنان یک گام قابل توجه از فرآیند 4 نانومتری Samsung Foundry (SF4) است که در حال حاضر برای سری پیکسل 9 استفاده می شود.

مایه تاسف است که می‌بینیم مشتریان تراشه‌های معروف، از جمله گوگل، انویدیا، و کوالکام به آرامی از Samsung Foundry به TSMC دور می‌شوند. اگر قبلاً نمی دانید، شرکت تایوانی TSMC بزرگترین تولید کننده تراشه قراردادی در جهان است و به طور قابل توجهی از Samsung Foundry که در رتبه دوم لیست قرار دارد، جلوتر است.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.