یوتیوب در حال مذاکره با شرکت های موسیقی برای آموزش تولید کننده آهنگ هوش مصنوعی است

طبق گزارش‌ها، یوتیوب در حال مذاکره با چندین شرکت موسیقی برای دستیابی به توافقی است که به آن اجازه می‌دهد از آهنگ‌های دارای حق چاپ برای آموزش ابزارهای هوش مصنوعی (AI) خود استفاده کند.

گفته می شود پلتفرم متعلق به گوگل در حال کار بر روی چندین ویژگی جدید هوش مصنوعی است که قصد دارد تا پایان سال جاری منتشر کند.

سال گذشته، پلتفرم پخش ویدیو از آزمایش یک تولید کننده آهنگ هوش مصنوعی با نام Dream Track for Shorts خبر داد، با این حال، هرگز عمومی نشد. این گزارش اکنون نشان می‌دهد که این معامله می‌تواند برای ابزارهای هوش مصنوعی جداگانه باشد که می‌توانند آهنگ نیز تولید کنند.

یوتیوب در حال بررسی هوش مصنوعی با شرکت‌های ضبط موسیقی است

طبق گزارش فایننشال تایمز، یوتیوب در حال مذاکره با سه شرکت ضبط جداگانه برای مجوز آهنگ های آنها است. این نشریه با استناد به افراد آشنا با این موضوع اظهار داشت که این شرکت مبالغ نقدی را به سونی، وارنر و یونیورسال پیشنهاد کرده است.

گفته می‌شود که این معامله حقوق استفاده از این آهنگ‌های دارای حق چاپ را برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود می‌خواهد و به آن اجازه می‌دهد آهنگ‌هایی تولید کند که ممکن است از نظر سبک شبیه به آنها باشد.

با این حال، دستیابی به این امر ممکن است دشوار باشد. این گزارش تاکید می‌کند که هنرمندان طرفدار چنین معاملاتی نیستند، در حالی که به نظر می‌رسد شرکت‌های ضبط نظر متفاوتی دارند.

صنعت با این موضوع دست و پنجه نرم می کند. از نظر فنی، شرکت ها دارای حق چاپ هستند، اما ما باید در مورد نحوه پخش آن فکر کنیم. ما نمی خواهیم به عنوان یک Luddite دیده شویم.

در توضیح ماهیت این معاملات، این گزارش ادعا کرد که یوتیوب به جای پرداخت حق امتیازی که اسپاتیفای و اپل می پردازند، یک بار به شرکت های ضبط موسیقی پرداخت می کند. علاوه بر این، در این گزارش آمده است، بعید است که غول پخش ویدئو مجوز کلی با یک برچسب ضبط دریافت کند. در عوض، گفته می‌شود که این شرکت ممکن است تنها به آهنگ‌های هنرمندان منتخبی که موافقت می‌کنند بخشی از این معامله باشند، دسترسی داشته باشد.

در حالی که سال گذشته، یوتیوب آزمایش Dream Track را اعلام کرد، یک تولید کننده آهنگ مبتنی بر هوش مصنوعی که در قالب ویدیوی عمودی Shorts هدف گذاری شده بود، گفته می شود که این قرارداد برای ابزارهای هوش مصنوعی جداگانه است. با این حال، عملکرد یکسان باقی خواهد ماند.

طبق گزارش ها، این شرکت به دنبال جذب ده ها هنرمند برای آموزش مدل های هوش مصنوعی خود است که قرار است اواخر امسال منتشر شوند.

منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.