سامسونگ دو سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی و دو سنسور 50 مگاپیکسلی ISOCELL را معرفی کرد

سامسونگ سه سنسور جدید دوربین ISOCELL را معرفی کرده است: ISOCELL GNJ، ISOCELL HP9 و ISOCELL JN5. هیچ کدام از اینها سنسورهای دوربین پرچمدار این شرکت نیستند، اما می توانند دوربین های فرعی عالی (تله فوتو و فوق عریض) برای گوشی های هوشمند باشند.

می توان انتظار داشت که بسیاری از برندهای گوشی های هوشمند اندرویدی از جمله سامسونگ در آینده از این سنسورها استفاده کنند.

سنسورهای 50 مگاپیکسلی ISOCELL GNJ، 200MP ISOCELL HP9 و 50MP ISOCELL JN5 معرفی شدند

سامسونگ سنسورهای دوربین ISOCELL GNJ 50MP، ISOCELL HP9 200MP و دوربین ISOCELL JN5 50MP را معرفی کرده است. این دوربین ها احتمالا برای دوربین های تله فوتو و فوق عریض در گوشی های هوشمند رده بالا استفاده خواهند شد.

ISOCELL GNJ

ISOCELL GNJ یک سنسور 50 مگاپیکسلی با پیکسل های 1 میکرومتری و فرمت اپتیکال 1/1.57 اینچی است. دارای فوکوس خودکار دو پیکسلی است که به این معنی است که دقت و سرعت فوکوس فوق العاده ای را حتی در نور کم و سایر شرایط چالش برانگیز ارائه می دهد.

همچنین دارای قابلیت زوم درون حسگر برای ارائه زوم با کیفیت اپتیکال در بالای لنز زوم اپتیکال است که با آن جفت می شود، زوم بیشتری را بدون کاهش کیفیت تصویر ارائه می دهد.

از یک لایه ضد انکسار بهبود یافته و میکرولنز با انکسار بالا برای افزایش کیفیت جمع آوری نور و کاهش انعکاس ناخواسته استفاده می کند.

این تضمین می کند که مناطق تاریک بیش از آنچه باید روشن نمی شوند و تصاویری طبیعی ارائه می دهند. همچنین از یک ماده جدید به نام اکسید سیلیکون بین دو پیکسل استفاده می کند که ارتقاء یافته از پلی سیلیکون است که تداخل و نویز را کاهش می دهد.

این سنسور در مصرف انرژی نیز کارآمدتر است. در حالت پیش‌نمایش 29 درصد انرژی کمتر و در حین ضبط ویدیوهای 4K 60 فریم بر ثانیه، 34 درصد انرژی کمتر مصرف می‌کند.

ISOCELL HP9

ISOCELL HP9 جدیدترین حسگر دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ است. دارای فرمت اپتیکال 1/1.4 اینچی و 0.56 میکرومتر پیکسل است.

سامسونگ ادعا می کند که در مقایسه با ISOCELL HP3، 12 درصد حساسیت نوری بالاتر و 10 درصد عملکرد کنتراست فوکوس خودکار بهبود یافته را ارائه می دهد. می توان از آن برای دوربین های اصلی و تله فوتو استفاده کرد و قبلاً برای دوربین تله فوتو Vivo X100 Ultra استفاده شده است.

این لنز از میکرولنز بسیار انکسار با یک ماده جدید استفاده می کند تا نور را به طور موثرتر جمع آوری کند و آن را با دقت بیشتری به فیلتر رنگی RGB هدایت کند.

این کار بازتولید رنگ دقیق‌تر، فوکوس خودکار 10 درصد سریع‌تر و 12 درصد حساسیت به نور بهتر را ارائه می‌دهد. به لطف قرارگیری پیکسل 4×4، حتی در شرایط کم نور نیز می تواند عملکرد خوبی داشته باشد. همچنین می تواند جلوه تاری پس زمینه باورپذیرتری ایجاد کند.

این سنسور دوربین حالت‌های زوم درون سنسوری 2x و 4x را ارائه می‌کند و در صورت جفت شدن تنها با یک لنز زوم اپتیکال 3 برابر، می‌تواند زوم با کیفیت اپتیکال تا 12 برابر را ارائه دهد.

ISOCELL JN5

امروز دومین معرفی حسگر دوربین 50 مگاپیکسلی سامسونگ ISOCELL JN5 است. این یک سنسور 1/2.76 اینچی است که به احتمال زیاد توسط برندهای گوشی های هوشمند برای دوربین های فوق عریض استفاده می شود. به لطف فوکوس خودکار بهبود یافته و طیف رنگی وسیع‌تر، تجربه دوربین ثابتی را ارائه می‌دهد.

این دستگاه از فناوری Dual Vertical Transfer Gate (Dual VTG) سامسونگ برای افزایش انتقال شارژ در پیکسل ها و کاهش نویز در شرایط کم نور استفاده می کند. همچنین دارای تشخیص فاز فوق چهارگانه (Super QPD) برای فوکوس خودکار، مقایسه تفاوت فاز افقی و عمودی است.

برای بهبود دامنه دینامیکی و عملکرد HDR، از Dual Slope Gain (DSG) استفاده می کند. نور آنالوگ را به دو سیگنال تقویت می کند، آنها را به اطلاعات دیجیتال تبدیل می کند و سپس آنها را برای گسترش دامنه رنگ ها ترکیب می کند.

ISOCELL JN5 از الگوریتم‌های سخت‌افزاری remosaic برای بهبود سرعت عکس‌برداری و پیش‌نمایش زوم بلادرنگ استفاده می‌کند. به دلیل اندازه نسبتا کوچک آن، می توان از آن به عنوان دوربین جلو، تله فوتو یا فوق عریض استفاده کرد.

جسوک لی، معاون اجرایی و CTO تیم تجاری سیستم LSI Sensor در Samsung Electronics، گفت: «افزایش عملکرد حسگر تصویر و پر کردن شکاف بین دوربین‌های اصلی و فرعی برای ارائه یک تجربه عکاسی ثابت در تمام زوایا، جهت‌گیری جدید است. صنعت. ما با مجموعه جدید حسگرهای موبایل خود که جدیدترین پیشرفت‌ها را ادغام می‌کنند، به تنظیم استانداردهای صنعتی و افزایش مرزهای فناوری ادامه خواهیم داد.»

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.