شایعات می گویند که گلکسی S25 می تواند از تراشه مدیاتک استفاده کند

در رسانه ها درباره انتخاب احتمالی چیپست (های) سامسونگ برای سری گلکسی اس 25 آینده، اخبار زیادی منتشر شده است. برخی شایعات حاکی از آن است که این خط تولید منحصراً از تراشه Exynos 2500 پشتیبانی می کند.

برخی دیگر می گویند بازده پایین غیرمنتظره اگزینوس سامسونگ را مجبور می کند دوباره استراتژی دو تراشه ای را انتخاب کند، حتی اگر اسنپدراگون 8 نسل 4 گران تر از حد معمول باشد. اکنون، یک شایعه وحشی جدید، یک برند سوم تراشه را به ترکیب اضافه می کند.

به گفته منابعی که توسط خبرگزاری کره ای فایننشال نیوز نقل شده است، سامسونگ برای اولین بار در نظر دارد یک استراتژی تراشه سه جانبه را برای سری گلکسی اس اتخاذ کند.

این گزارش ادعا می‌کند که سامسونگ نه تنها به استفاده از تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 4 و اگزینوس 2500، بلکه به توسعه نسخه سوم پرچم‌دار گلکسی اس 25 مجهز به تراشه مدیاتک می‌اندیشد.

مزایا و معایب احتمالی چنین استراتژی

سامسونگ هرگز از استراتژی سه تراشه ای برای گوشی های پرچمدار خود استفاده نکرده است و افزودن مدیاتک به این ترکیب برای اولین بار خواهد بود. مزایای آن چه خواهد بود؟ و چه چیزی می تواند اشتباه باشد؟

از یک سو، معرفی مدیاتک به سامسونگ کمک می‌کند تا تعادل قدرت را حفظ کند و کوالکام را از افزایش قیمت تراشه‌های اسنپدراگون در صورتی که اگزینوس نتواند اوضاع را کنترل کند، جلوگیری کند. ناظران صنعت در حال حاضر می گویند اسنپدراگون 8 نسل 4 25 تا 30 درصد گران تر از تراشه نسل 3 فعلی خواهد بود.

از سوی دیگر، مدیاتک یک برند تراشه آزمایش شده برای پرچمداران گلکسی نیست. سامسونگ عمدتاً از تراشه های مدیاتک برای برخی از تلفن های ارزان قیمت خود استفاده کرده است، اما ایجاد نه یک یا دو، بلکه سه نسخه گلکسی S25 که در سه منطقه تقسیم می شوند، می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

به‌علاوه، توسعه به‌روزرسانی‌های سیستم‌افزار جدید برای سه پیکربندی سخت‌افزاری مختلف ممکن است به یک بار واقعی تبدیل شود. و افزایش قیمت تراشه‌ها ممکن است در حال حاضر یک واقعیت اجتناب‌ناپذیر از زندگی باشد، هر چند ممکن است تاسف‌انگیز باشد، مهم نیست که سامسونگ چگونه ممکن است سعی کند همه چیز را به هم بزند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.