گلکسی بوک 4 اج جدید نمی‌تواند برنامه‌های Adobe و Google Drive را اجرا کند

گلکسی بوک 4 اج اولین لپ‌تاپ مجهز به اسنپدراگون ایکس الیت از سامسونگ است. این هفته در سرتاسر جهان به فروش رسید و قیمت آن از 1349 دلار شروع شد. گلکسی بوک 4 اج بسیاری از موارد را دنبال کرده است، اما در برخی از جنبه‌های مهم نیز ناتوان است.

این تا حد زیادی ناشی از استفاده از چیپست اسنپدراگون X Elite مبتنی بر ARM است که در عین قدرتمند بودن و کارآمد بودن، محدودیت هایی را به دلیل عدم توانایی سیستم عامل ویندوز به طور کامل از معماری ARM ایجاد می کند.

محدودیت‌های برنامه ویندوز در چیپست مبتنی بر ARM باقی می‌ماند

چیپست‌های معمولی رایانه‌های شخصی مبتنی بر معماری x86 با سازگاری نرم‌افزاری هستند. همیشه این خطر وجود دارد که نرم‌افزار بر روی چیپست‌های مبتنی بر ARM آنطور که باید کار نکند، به همین دلیل است که مایکروسافت Prism را ارائه کرد، یک لایه شبیه‌سازی که به گفته او برنامه‌ها را «عالی» اجرا می‌کند، چه بومی یا شبیه‌سازی شده.

به نظر نمی رسد که اینطور باشد، زیرا سامسونگ به مشتریان در کره جنوبی و فقط در کره جنوبی هشدار داده است که Galaxy Book 4 Edge نمی تواند تعداد زیادی برنامه مانند بازی هایی مانند Fortnite، League of Legends، Halo Infinite را اجرا کند. ، Google Drive، چندین برنامه Adobe و حتی ممکن است با برخی از چاپگرها ناسازگار باشند. وب سایت های برخی از موسسات مالی کره ای نیز ممکن است در لپ تاپ قابل دسترسی نباشند.

اگرچه این مورد خاص سامسونگ نیست، زیرا محدودیت‌های مشابهی در هر لپ‌تاپ مجهز به اسنپدراگون X Elite نیز وجود خواهد داشت. این فقط به دلیل عدم سازگاری برنامه های ویندوز با معماری چیپست است. امیدواریم که یا Prism با گذشت زمان به اندازه کافی بهبود یابد تا این مشکلات برطرف شود یا توسعه دهندگان تلاش خود را برای پشتیبانی از ویندوز در چیپست های ARM افزایش دهند.

انتقال از x86 به ARM همیشه زمان بر بود، اما این بار بسیار ممکن به نظر می رسد. زمانی که این شرکت از معماری x86 اینتل به چیپست های مبتنی بر ARM خود تغییر مکان داد، برای کاربران اپل بسیار راحت تر بود و بار دیگر مزایای اعمال کنترل بر طراحی چیپست و نرم افزار را برجسته کرد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.