رنگ بندی‌ هاردهای وسترن دیجیتال (علت تفاوت)

هاردها جزو کاربردی ترین قطعات به شمار می روند و استفاده از آنها در حوزه های مختلفی به چشم می خورد. در این بین شرکت وسترن دیجیتال، 6 مدل هارد دیسک طراحی کرده است تا برای هر نوع کاربری هارد، طراحی مخصوص به آن را تولید کند. رنگ بندی هاردهای وسترن دیجیتال شامل شش رنگ سبز، آبی، مشکی، قرمز، بنفش و طلایی هستند.‌ تفاوت رنگی در هاردهای وسترن دیجیتال به این دلیل است که افراد بتوانند با توجه به نیازی که دارند یکی از انواع از این هاردها را خریداری کنند و به کار بگیرند. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا توضیحات لازم را درباره ویژگی هاردهای وسترن دیجیتال خدمت شما ارائه دهیم.

هارد وسترن دیجیتال سبز

یکی از انواع رنگ بندی هاردهای وسترن دیجیتال، رنگ سبز آن است. وسترن دیجیتال‌ های سبز رنگ، کمترین مصرف انرژی را در بین انواع هارد دیسک ها دارند و به همین دلیل حداقل آسیب را به محیط زیست وارد می کنند. دقیقا به همین علت است که رنگ سبز را برای این مدل از هاردهای وسترن دیجیتال، انتخاب کرده اند. فروش تعداد زیادی از این هاردها در سراسر جهان، باعث شده است حدود 500 میلیون کیلو وات ساعت در مصرف انرژی صرفه جویی شود.

این نوع از هاردهای وسترن دیجیتال، در واقع ارزان ترین مدل این محصولات به شمار می روند که امکان خرید هارد وسترن دیجیتال را با کمترین مقدار هزینه برای شما فراهم می کنند.

استفاده از این هارد دیسک می تواند به منظور ذخیره سازی فایل های مختلف و یا نسخه پشتیبان صورت بگیرد. هارد وسترن دیجیتال سبز، برای استفاده های کاربری ساده و کم فشار طراحی شده است و برای ذخیره فایل های سنگین و پیچیده، پیشنهاد خوبی به شمار نمی رود.

اگر مایل هستید در هنگام استفاده از سیستم کامپیوتری خود برای فعالیت های معمول و ساده، دمای هارد دیسک بالا نرود، هارد وسترن دیجیتال سبز می تواند انتخاب خوبی باشد.

البته لازم به ذکر است که تولید این هارد دیسک ها متوقف شده است و نسل جدید درایوهای سبز رنگ به صورت SSD طراحی و تولید می شوند.

هارد وسترن دیجیتال سبز انواع مختلفی دارد که تفاوت آنها در میزان فضای ذخیره سازی است. کم حجم ترین مدل این هارد دیسک ها، ظرفیتی 500 گیگابایتی دارد و پرظرفیت ترین مدل آن نیز 3 ترابایت فضای ذخیره سازی را در اختیار شما قرار می دهد.

هارد وسترن دیجیتال آبی

خرید هارد وسترن آبی

در بین رنگ بندی هاردهای وسترن دیجیتال، رنگ آبی را می توان یکی از پرفروش ترین مدل ها دانست. این هارد دیسک ویژگی های مثبت زیادی دارد و به همین دلیل در سیستم های کامپیوتری دسکتاپی به کار گرفته می شود. در اختیار داشتن یک هارد وسترن دیجیتال آبی، به شما این امکان را می دهد که حجم زیادی از فایل های مختلف مثل عکس و فیلم های شخصی، فایل های موسیقی، بازی های ساده، برنامه های کامپیوتری و… را ذخیره کنید.

هارد وسترن دیجیتال آبی، طول عمر بالایی نیز دارد و شما در صورت استفاده درست، می توانید چندین سال از آن بهره ببرید‌. در کنار این هاردها یک قطعه SSD همراه وجود دارد که سرعت عملکرد هارد را بهبود می بخشد و باعث می شود این نوع هارد عملکرد با ثباتی را از خود نشان دهد. هارد آبی در ظرفیت های مختلفی تولید می شود که بین 250 گیگابایت تا 6 ترابایت فضای ذخیره سازی را در اختیار شما قرار می دهند. مقدار فضای کش در این مدل هارد، 64 مگابایت می باشد.

علاوه بر این بهتر است بدانید که این نوع از هاردهای وسترن دیجیتال، دو مدل کلی دارند. مدل اول سرعتی برابر با 5400 دور در دقیقه را ثبت می کند که حداکثر ظرفیت آن شش ترابایت است؛ اما مدل دوم سرعت بیشتری در حدود 7200 دور در دقیقه دارد و نهایتا دو ترابایت فضای ذخیره سازی را ارائه می کند.

هارد وسترن دیجیتال مشکی

رنگ بندی هاردهای وسترن دیجیتال شامل رنگ مشکی نیز می شود که این هارد دیسک فضای ذخیره سازی اکسترنال را در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

استفاده از هارد مشکی وسترن دیجیتال بیشتر در بین گیمرها و افرادی که کارهای حرفه ای مثل ادیت فیلم و فوتوشاپ انجام می دهند، مشاهده می شود. چرا که سرعت پردازش اطلاعات در این هارد دیسک، بالا می باشد و همین موضوع باعث می شود استفاده از آن برای کارهای حرفه ای و نصب بازی های سنگین موثر باشد.

سرعت گردش این هارد دیسک، 7200 دور در دقیقه است. همچنین مقدار حافظه این نوع هارد دیسک، از 1 ترابایت شروع می شود و مدل های پر ظرفیت آن 6 ترابایت حافظه دارند. مقدار حافظه کش در هاردهای مشکی 128 مگابایت است که دو برابر حافظه کش هاردهای آبی است.

هارد وسترن دیجیتال قرمز

در رنگ بندی هاردهای وسترن دیجیتال، رنگ قرمز مخصوص سیستم های ذخیره سازی تحت شبکه یا NAS می باشد. این هارد دیسک ها معمولا گنجایش بالایی دارند؛ به طوری که حداقل فضای هارد وسترن دیجیتال قرمز دو ترابایت می باشد. این گنجایش در مدل های پر ظرفیت تر به 10 ترابایت نیز می رسد.

سرعت خوانش اطلاعات در این هارد دیسک ها اهمیت بیشتری نسبت به سرعت ذخیره سازی دارد و به همین دلیل اگر چند کاربر از طریق سیستم NAS به آن متصل شوند، باز هم مشکلی در سرعت خواندن اطلاعات به وجود نخواهد آمد. همچنین هارد قرمز وسترن دیجیتال از سیستم های RAID پشتیبانی می کند و به همین دلیل می توان چند عدد از این مدل هارد را از طریق سیستم RAID به یکدیگر متصل کرده و فضای ذخیره سازی بزرگتری را ایجاد کرد.

این دسته از رنگ بندی هاردهای وسترن دیجیتال یک مدل پرو نیز دارد که کاربرهای حرفه ای تر را شامل می شود و مقدار فضای ذخیره سازی در آن، 18 ترابایت است. برخلاف هاردهای سبز و آبی، این نوع از هاردهای وسترن دیجیتال بیشتر در مشاغل مورد استفاده قرار می‌ گیرند اما با توجه به اینکه استفاده های خانگی را نیز پاسخگو هستند، این کاربری نیز برای آنها تعریف می شود. مقدار حافظه کش در رنگ قرمز هارد دیسک های وسترن دیجیتال بستگی به نوع هارد و ظرفیت آن دارد و بین 64 تا 256 مگابایت متغیر می باشد.

هارد وسترن دیجیتال بنفش

در بین رنگ بندی هاردهای وسترن دیجیتال، هارد بنفش را معمولا به عنوان هارد دوربین های مداربسته می شناسند؛ چرا که کاربرد اصلی هارد وسترن دیجیتال بنفش در زمینه ذخیره فیلم های دوربین مداربسته است. این نوع هارد دارای ویژگی های زیر است:

  • به صورت 24 ساعت فعال است تا سیستم بتواند در تمام ساعات شبانه روز در آن فیلم ذخیره کند.

  • فضای زیادی دارد تا بتواند فیلم ها را در خود جای دهد.

  • فرآیند نوشتن اطلاعات و انتقال آنها به هارد دیسک به درستی و با سرعت بالا صورت می گیرد .

همپنین بهتر است بدانید تفاوت اصلی هارد بنفش با هارد قرمز این است که در هارد‌‌های قرمز دسترسی کاربران مختلف و سرعت خوانش اطلاعات در درجه اول اهمیت قرار دارد اما در هارد دیسک های بنفش، انتقال صحیح و سریع اطلاعات به هارد، مهم تر است.

هارد وسترن دیجیتال طلایی

در رنگ بندی هاردهای وسترن دیجیتال، رنگ طلایی نیز به چشم می خورد که در واقع این مدل از هاردها، پیشرفته ترین نوع هارد دیسک وسترن دیجیتال می باشند.

همین موضوع باعث می شود که ساخت آنها به تکنولوژی جدیدتری نیاز داشته یاشد و طراحی و تولید هارد وسترن طلایی سخت تر باشد. این امر بر روی قیمت هارد طلایی اثر می گذارد و باعث افزایش آن می شود تا هارد دیسک طلایی، گران ترین نوع از رنگ بندی هاردهای وسترن دیجیتال باشد.

کاربرد اصلی این نوع هاردها در مراکز اطلاعاتی است؛ چرا که هاردهای طلایی با توجه به کیفیت بالایی که دارند، بهترین گزینه برای ذخیره سازی فایل ها و اسناد و مدارک مهم به صورت طولانی مدت می باشند.

از نقاط قوت هارد وسترن دیجیتال طلایی می توان به حجم پردازشی بالا در این نوع هارد دیسک اشاره کرد. هارد طلایی قادر است در هر سال، اطلاعاتی با حجم حدود 550 ترابایت را مدیریت و پردازش کند. این در حالی است که حداکثر ظرفیت فضای ذخیره سازی در این هارد دیسک، 10 ترابایت است.

از دیگر مشخصات هارد طلایی می توان به سرعت گردش 7200 دور در دقیقه آن اشاره کرد. همچنین حجم حافظه پنهان در این نسخه از هاردهای وسترن دیجیتال، 128 مگابایت یا 256 مگابایت می باشد.

خرید هارد وسترن دیجیتال

در این مقاله انواع رنگ بندی هاردهای وسترن دیجیتال مورد بررسی قرار گرفت. امیداواریم با اطلاعات این محتوا بتوانید در زمینه خرید هارد وسترن دیجیتال انتخاب بهتری را داشته باشید.

برای خرید انواع مدل هاردهای وسترن دیجیتال، می توانید از خدمات مرکز سازگار ارقام استفاده کنید. ما در مجموعه سازگار ارقام هاردهای اورجینال را با کیفیت بالا و مناسب ترین قیمت، در اختیار شما خریداران گرامی قرار می دهیم.

برای کسب و اطلاعات بیشتر در مورد خرید انواع هارد وسترن دیجیتال با شرکت سازگار ارقام به شماره تلفن 0218701 تماس بگیرید یا به وب سایت SHOP.SAZGAR.COM مراجعه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.