ویژگی جدید یوتیوب به کاربران اجازه می دهد به ویدیوها یادداشت های متنی اضافه کنند

یوتیوب در اقدامی برای بهبود تجربه بیننده، آزمایش یک ویژگی آزمایشی را آغاز کرده است که به کاربران امکان می دهد یادداشت های متنی را به ویدیوها اضافه کنند. هدف این افزودنی فراهم کردن زمینه مرتبط، به موقع و قابل درک در ویدیوها به بینندگان است.

در اینجا نگاهی عمیق به این توسعه جدید و معنای آن برای بینندگان داریم.

چه کسی یادداشت ها را می نویسد و رتبه بندی می کند؟

از هم‌اکنون، تعداد محدودی از مشارکت‌کنندگان واجد شرایط از طریق ایمیل یا اعلان استودیوی سازندگان برای نوشتن یادداشت‌ها دعوت می‌شوند تا YouTube بتواند این ویژگی را آزمایش کرده و سیستم‌های خود را قبل از اینکه شرکت توسعه دهد، بهبود بخشد.

در این مرحله آزمایشی اولیه، ارزیاب‌های شخص ثالث مفید بودن یادداشت‌های متنی را ارزیابی می‌کنند و به آموزش سیستم‌های YouTube کمک می‌کنند. این ارزیابان همان افرادی هستند که در مورد نتایج جستجو و توصیه‌های YouTube بازخورد ارائه می‌کنند. با پیشرفت آزمایشی، YouTube قصد دارد خود مشارکت کنندگان را در رتبه بندی یادداشت ها مشارکت دهد.

رتبه بندی یادداشت چگونه کار می کند؟

اگر یادداشت‌ها به طور کلی مفید باشند، زیر یک ویدیو به صورت عمومی ظاهر می‌شوند. از کاربران خواسته می‌شود که به یادداشتی به‌عنوان «مفید»، «تا حدودی مفید» یا «غیر مفید» رتبه‌بندی کنند و دلایلی برای رتبه‌بندی خود، مانند کیفیت منابع ذکر شده یا وضوح و بی‌طرفی نوشته ارائه کنند. سپس یک الگوریتم مبتنی بر پل زدن، این رتبه‌بندی‌ها را ارزیابی می‌کند تا تصمیم بگیرد کدام یادداشت‌ها منتشر می‌شوند.

به گفته این شرکت، یک الگوریتم مبتنی بر پل زدن به شناسایی یادداشت‌هایی کمک می‌کند که برای مخاطبان گسترده از دیدگاه‌ها مفید هستند.

اگر بسیاری از افرادی که در گذشته به یادداشت‌ها رتبه‌بندی متفاوتی داده‌اند، اکنون همان یادداشت را مفید ارزیابی می‌کنند، احتمالاً سیستم YouTube آن یادداشت را در زیر یک ویدیو نشان می‌دهد.

یوتیوب اذعان کرده است که در طول این مرحله آزمایشی، ممکن است اشتباهاتی رخ دهد – مانند یادداشت‌هایی که کاملاً متناسب با ویدیو نیستند یا اطلاعاتی که ممکن است نادرست باشند. این چالش‌ها به‌عنوان فرصت‌های یادگیری ارزشمند برای اصلاح و بهبود آزمایش رو به جلو در نظر گرفته می‌شوند.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.