خداحافظ اگزینوس، سری گلکسی اس 25 فقط اسنپدراگون خواهد بود؟

پیش از این شایعاتی مبنی بر اینکه پرچمدار بعدی گلکسی اس ممکن است منحصراً از تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام تامین شود، به گوش می رسید.

به گفته مینگ چی کو، “کوالکام احتمالا تنها تامین کننده SoC برای سامسونگ گلکسی اس 25 خواهد بود.” این تحلیلگر فقدان نوع اگزینوس را به بازدهی کمتر از حد انتظار برای فرآیند ساخت 3 نانومتری نسبت می دهد که برای تراشه پرچمدار بعدی اگزینوس، اگزینوس 2500 استفاده می شود.

اسنپدراگون 8 نسل 4 ممکن است تمام مدل های گلکسی اس 25 را تامین کند

برای سری گلکسی اس 24، کوالکام حدود 40 درصد از چیپست ها را تامین کرده است. تنها گلکسی اس 24 اولترا در همه بازارها از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام برخوردار است. اگزینوس 2400 به Galaxy S24 و گلکسی S24+ در همه جا به جز ایالات متحده، کانادا، چین و ژاپن قدرت می‌دهد.

در نزدیک به 15 سال ساخت تلفن‌های اندرویدی، تنها باری که سامسونگ تراشه‌های اگزینوس را برای سری گلکسی اس حذف کرد، در سال 2023 بود. وقتی تأیید شد که اگزینوس با سری گلکسی اس 24 بازخواهد گشت، بسیاری را ناامید کرد. اما خوشبختانه، Exynos 2400 یک تراشه عالی بود، حتی اگر در همه سطوح با Snapdragon 8 Gen 3 مطابقت نداشت.

در مورد Exynos 2500 اطلاعات زیادی در دست نیست. شایعات ادعا کرده اند که می تواند از نظر بهره وری با اسنپدراگون 8 نسل 4 برابری کند یا حتی از آن پیشی بگیرد. طبق گزارش‌ها، این افزایش کارآیی نتیجه فرآیند ساخت نسل دوم 3 نانومتری سامسونگ است، اما اکنون به نظر می‌رسد که این فرآیند ممکن است بازده مورد نظر را نداشته باشد.

احتمالا قیمت گلکسی اس 25 با اسنپدراگون افزایش یابد

معمولا حذف اگزینوس توسط سامسونگ باعث خوشحالی ما می شود، اما فکر نمی کنیم در این مورد چیز خوبی باشد. شایعات حاکی از آن است که اسنپدراگون 8 نسل 4 می تواند بسیار گران تر از نسل های قبلی خود باشد، که ممکن است سامسونگ را مجبور کند که قیمت های بالاتری را برای گلکسی S25، S25 پلاس و S25 اولترا درخواست کند.

همه آنچه گفته شد، هنوز روزهای اولیه در چرخه عمر شایعه Galaxy S25 است، بنابراین فعلاً هیچ چیز قطعی نیست. ممکن است در ماه‌های آینده چیزهای زیادی تغییر کند و ممکن است تا پس از عرضه گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6، اطلاعات دقیقی در مورد سری گلکسی اس 25 به دست نیاوریم.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.