اگر ویجت ها به درستی کار نمی کنند؟ One UI 7 کمک خواهد کرد!

در One UI 6.0 مبتنی بر Android 14 و One UI 6.1، وقتی یک برنامه را می بندید، ویجت های صفحه اصلی برنامه همچنان به کار خود ادامه می دهند. با این حال، این مورد در مورد One UI 7.0 مبتنی بر اندروید 15 صادق نخواهد بود.

در وب سایت توسعه دهندگان اندروید، گوگل بیان می کند که در اندروید 15، زمانی که یک برنامه را می بندید، سیستم عامل ویجت های برنامه را غیرفعال می کند. هنگامی که این اتفاق بیفتد، ویجت‌ها از کار می‌افتند، خاکستری می‌شوند و شما نمی‌توانید با آنها تعامل داشته باشید.

برای اینکه ویجت‌ها دوباره کار کنند، باید برنامه‌ای را که به آن تعلق دارند، مستقیماً (با ضربه زدن روی نماد برنامه یا کلیک کردن روی دکمه باز کردن در فروشگاه Google Play، Galaxy Store یا تنظیمات) یا غیرمستقیم (با ضربه زدن بر روی آن) باز کنید.

هنگامی که ویجت ها به درستی کار نمی کنند، One UI 7.0 به شما کمک می کند

این تغییر مزایا و معایبی دارد. بیایید با مزایا شروع کنیم. فرض کنید ویجت یک برنامه به درستی کار نمی کند و برای رفع آن، برنامه را می بندید و دوباره باز می کنید. در One UI 6.0 مبتنی بر Android 14 یا One UI 6.1، بستن برنامه و باز کردن مجدد آن به شما کمکی نمی کند زیرا ویجت حتی پس از بستن برنامه به کار خود ادامه می دهد.

با این حال، در One UI 7.0 مبتنی بر Android 15، بستن برنامه باعث توقف اجرای ویجت می‌شود و وقتی برنامه را دوباره باز می‌کنید، ویجت نیز راه‌اندازی مجدد می‌شود که باید مشکلات آن را حل کند.

اما وقتی برنامه بسته است به شما اجازه اجرای ویجت را نمی دهد

در مورد معایب، یک مورد جدی وجود دارد و آن این است که اگر بخواهید یک برنامه را ببندید اما ویجت آن را در حال اجرا نگه دارید، نمی توانید. بسیاری از افراد، از جمله من، دوست دارند همه برنامه ها را ببندند (برای تمیز نگه داشتن منوی چند وظیفه ای و صرفه جویی در باتری) اما همه ویجت ها را در حال اجرا نگه دارند.

متأسفانه، با One UI 7.0 مبتنی بر Android 15 امکان پذیر نخواهد بود. ما امیدواریم که گوگل راه حلی ارائه دهد که به افراد اجازه دهد یک برنامه را ببندند اما ویجت آن را در حال اجرا نگه دارند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.