5 دلیل برای ارتقا ندادن Galaxy Z Flip 5 به Z Flip 6!

من عاشق Galaxy Z Flip 5 هستم. فکر می کنم یکی از بهترین گوشی هایی است که سامسونگ تا به حال ساخته است. طراحی زیبایی دارد، کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد، مشخصات قابل توجهی دارد و به اندازه کافی بادوام است. این دستگاه کاستی‌های کمی دارد، اما به همان اندازه که می‌توان به یک گوشی تاشوی کامل نزدیک شد.

با نزدیک شدن به عرضه گلکسی فلیپ 6، بسیاری از دارندگان گلکسی زد فلیپ 5 مانند من با این انتخاب مواجه خواهند شد که آیا قصد دارند به جدیدترین مدل ارتقا دهند یا خیر. به نظر متواضع من چند دلیل وجود دارد، به طور دقیق پنج دلیل، که چرا ارتقاء به گلکسی زد فلیپ 6 ممکن است بی مورد نباشد.

قدرتش بیشتر از نیاز من است

بله، گلکسی زد فلیپ 6 با چیپست جدید اسنپدراگون 8 نسل 3 با برندی عرضه می‌شود که در عملکرد و بهره‌وری انرژی بهبود یافته است، اما تفاوت شب و روز نخواهد بود. این روزها به ندرت اتفاق می افتد. این فناوری در سال‌های اخیر به قدری پیشرفت کرده است که هر نسل جدید چیپست بهبودهای تکراری را به همراه دارد، مانند گذشته جهش گسترده‌ای در عملکرد و کارایی نداریم.

من از گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی اس 24 اولترا استفاده کرده ام که اسنپدراگون 8 نسل 3 را در کنار هم دارند و واقعاً هیچ تفاوت قابل توجهی در عملکرد وجود ندارد. نمی توان مقایسه عادلانه ای برای طول عمر باتری داشت زیرا Ultra باتری بسیار بزرگتری دارد.

اسنپدراگون 8 نسل 2 گلکسی زد فلیپ 5 دارای عضله کافی برای قدرت بخشیدن به همه برنامه ها و بازی هایی است که اکثر کاربران برای اجرای روزانه به آن نیاز دارند. تمام رسانه‌های اجتماعی، مصرف محتوا، تولید محتوا، ارتباطات و موارد دیگر من را بدون عرق کردن مدیریت می‌کند. قدرتی که دارد به اندازه‌ای است که بتواند یک سال دیگر را پشت سر بگذارد، بدون اینکه وقتی از آن می‌خواهم کاری را که نیاز دارم انجام دهد، احساس کنم تلفنم در حال گرفتگی است.

نقص هوش مصنوعی Galaxy وجود ندارد

Galaxy AI که امسال با سری گلکسی اس 24 معرفی شد، بخشی جدایی ناپذیر از تجربه گوشی های هوشمند سامسونگ در آینده خواهد بود.

یک دلیل برای در نظر گرفتن ارتقاء، دریافت ویژگی های Galaxy AI است، اما Galaxy Z Flip 5 در حال حاضر همه آنها را دارد. اگر ویژگی‌های جدیدی در کنار تاشوهای جدید در ماه آینده معرفی شوند، احتمالاً از طریق به‌روزرسانی برای مدل‌های 2023 نیز عرضه خواهند شد.

بعید است که سامسونگ در دسترس بودن ویژگی‌های جدید Galaxy AI را به نسل قبلی دستگاه‌ها محدود کند. برعکس، با گسترش پشتیبانی از Galaxy AI نسبتاً سخاوتمندانه عمل کرده است.

به یاد خواهید آورد که چگونه Galaxy AI برای بیش از 100 میلیون دستگاه در سال جاری منتشر شد، از جمله برخی از ویژگی‌های مدل‌های Galaxy S22 از سال 2022، و احتمالاً این رویکرد آن در آینده خواهد بود.

گلکسی زد فلیپ 5 حداقل برای یک سال دیگر برای Galaxy AI معلول نخواهد بود. سامسونگ احتمالاً هر گونه ارتقای اصلی Galaxy AI را برای سری گلکسی S25 حفظ خواهد کرد و حتی زمانی که آنها وارد شوند، احتمال زیادی وجود دارد که همه آن ارتقاء را در Flip 5 دریافت کنیم.

من نگران دوام نیستم

سامسونگ در چند سال گذشته کار باورنکردنی برای بهبود دوام دستگاه های تاشو خود انجام داده است. این دستگاه‌ها چند سالی است که در برابر آب مقاوم هستند، مکانیزم لولا از همیشه دوام بیشتری دارد و بستر نمایشگر با گذشت زمان سخت‌تر شده است و در نتیجه بسیاری از نگرانی‌های دوام مردم را کاهش می‌دهد.

ارتقاء دوربین مورد نیاز من وجود ندارد

سامسونگ هرگز در نظر نگرفته است که گوشی‌های تاشو خود را به دوربین‌های واقعی تبدیل کنند. بله، آنها به اندازه کافی خوب هستند، اما اگر می خواهید بهترین دوربین ها را داشته باشید، باید مدل های Galaxy S Ultra را خریداری کنید.

با این اوصاف، یک نقص آشکار در تنظیمات دوربین تاشوی تاشو وجود دارد که امیدوار بودم سامسونگ با مدل جدید آن را برطرف کند، اما به نظر نمی رسد که اینطور باشد.

هیچ دوربین زوم اختصاصی در این دستگاه ها وجود ندارد و در حالی که من امیدوار بودم که گلکسی زد فلیپ 6 بالاخره یک لنز تله فوتو دریافت کند، گزارش ها حاکی از آن است که چنین نخواهد شد.

سامسونگ قصد دارد یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی ارتقا یافته اضافه کند، اما این میزان ارتقاء دوربین خواهد بود. اگر دوربین زوم داشت، بدون فکر به سراغ دستگاه می رفتم.

به احتمال زیاد گران تر خواهد بود

گزارش‌های مربوط به قیمت گلکسی زد فلیپ 6 نشان می‌دهد که قیمت آن 100 دلار افزایش می‌یابد و مدل پایه آن از 1099 دلار شروع می‌شود. تمام مدل‌های پایه قبلی گلکسی زد فلیپ از 999 دلار شروع شده‌اند و در صورتی که شایعات افزایش قیمت واقعی باشند، این گران‌ترین گوشی تاشو سامسونگ را تاشو می‌کند.

باز هم، چیز زیادی برای توجیه این افزایش قیمت وجود ندارد، به‌ویژه وقتی در نظر بگیرید که Galaxy Z Flip 5 چقدر با دستگاه جدید مطابقت دارد. بله، چند پیشرفت جزئی و چیپست های جدید وجود دارد، اما میزان پیشرفت ها بسیار محدود است و برای صرف هزینه اضافی کافی نیست.

این افزایش قیمت احتمالاً به شکاف بیشتر بین ارزش‌های مبادله نیز کمک می‌کند، زیرا من پیش‌بینی نمی‌کنم که سامسونگ یا شرکت‌های ثالث ارزش مبادله بسیار بالاتری برای Galaxy Z Flip 5 ارائه کنند، به این معنی که ارتقاء نیاز خواهد داشت.

ما از ماهیت چرخه ای ارتقاهای سامسونگ می دانیم. گلکسی زد فلیپ 5 با بهبود اندازه صفحه نمایش، دوربین و بهبود دوام، ارتقاهای عمده ای را به همراه داشت. گلکسی زد فلیپ 6 همیشه یک مدل تکراری بود زیرا سامسونگ چیزهای خوب را برای مدل سال آینده ذخیره می کرد. امیدواریم گلکسی زد فلیپ 7 تمام دلایلی را که برای ارتقاء نیاز داریم به ما ارائه دهد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.