کوالکام از تراشه اسنپدراگون 8s نسل 3 برای گوشی های پرچمدار رونمایی کرد

پنج ماه پس از رونمایی از چیپست پرچمدار گوشی های هوشمند خود برای سال 2024، کوالکام یک چیپست رده بالای جدید را معرفی می کند. اسنپدراگون 8s نسل 3 یک نسخه کوچک تر از اسنپدراگون 8 نسل 3 است و قول داده است که ویژگی های پرچمدار را با هزینه کمتر ارائه دهد.

این تراشه جدید برای گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر ساخته شده است که عموماً به عنوان قاتلان پرچم‌دار شناخته می‌شوند.

Snapdragon 8s Gen 3 بسیاری از ویژگی های Snapdragon 8 Gen 3 را دارد

Snapdragon 8s Gen 3 (SM8635) یک تراشه 4 نانومتری است که توسط TSMC ساخته شده است، شبیه به Snapdragon 8 Gen 3. این تراشه در گوشی‌های هوشمند Honor، iQOO، Realme، Redmi (برند زیرمجموعه شیائومی) و شیائومی استفاده خواهد شد.

این پردازنده جدید گوشی‌های هوشمند پیشرفته، بسیاری از همان هوش مصنوعی روی دستگاه و پردازش هوش مصنوعی تولیدی، پردازش دوربین پیشرفته، اتصال پیشرفته و ویژگی‌های صوتی بدون تلفات موجود در اسنپدراگون 8 نسل 3 را دارد. می‌تواند بسیاری از مدل‌های معروف زبان بزرگ (LLM) را اجرا کند. )، از جمله Baichuan-7B، Llama 2 و Google Gemini Nano.

بررسی ویژگی های Qualcomm Snapdragon 8s Gen 3

بررسی ویژگی های Qualcomm Snapdragon 8s Gen 3 - چیکاو

CPU

کوالکام در اسنپدراگون 8s نسل 3 از یک CPU داون‌کلاک و یک هسته پردازنده با کارایی بالا کمتر استفاده می‌کند. دارای یک هسته CPU Cortex-X4 با فرکانس 3 گیگاهرتز، چهار هسته CPU Cortex-A720 با سرعت حداکثر 2.8 گیگاهرتز و سه Cortex- هسته های CPU A520 با فرکانس 2 گیگاهرتز. تمام این هسته های CPU کمتر از Snapdragon 8 Gen 3 کلاک دارند.

پردازنده گرافیکی

این چیپست همچنین دارای یک پردازنده گرافیکی کاهش یافته (ممکن است Adreno 735) باشد که دارای ردیابی اشعه با سرعت سخت افزاری در زمان واقعی است اما فاقد جلوه های روشنایی جهانی است. همچنین فاقد جلوه‌های روشنایی و بازتاب جهانی Lumen Unreal Engine 5 است.

این پردازنده گرافیکی دارای وضوح فوق العاده بازی اسنپدراگون (افزایش مقیاس فریم مبتنی بر هوش مصنوعی)، موتور حرکتی Adreno Frame (تداخل نرخ فریم)، ​​و بازی 10 بیتی HDR است. همچنین از OpenGL ES 3.2، OpenCL 2.0 FP و Vulkan 1.3 API پشتیبانی می کند. GPU می تواند صفحه نمایش 4K 60Hz یا QHD+ 144Hz را هدایت کند. از نرخ نوسازی متغیر (1-240 هرتز، بسته به وضوح) پشتیبانی می کند. همچنین از Dolby Vision، HDR10، HDR10+ و پخش ویدئو HLG پشتیبانی می کند. همچنین از نمایشگرهای خارجی 1080p 240Hz یا 8K 30Hz پشتیبانی می کند.

DRAM و فضای ذخیره سازی

Snapdragon 8s Gen 3 از حافظه UFS 4.0 و حداکثر 24 گیگابایت حافظه LPDDR5X (4200 مگاهرتز) پشتیبانی می کند. اسنپدراگون 8 نسل 3 از DRAM LPDDR5X با کلاک 4800 مگاهرتز پشتیبانی می کند.

AI/NPU

Qualcomm AI Engine که قدرت پردازش CPU، GPU و NPU شش گوش را ترکیب می‌کند، تمام پردازش‌های هوش مصنوعی روی دستگاه و هوش مصنوعی تولیدی را انجام می‌دهد. بیش از 30 LLM و LVM (مدل های چشم انداز بزرگ) با حداکثر 10 میلیارد پارامتر را پشتیبانی می کند. برخی از قابلیت‌های آن عبارتند از تولید متن به تصویر، دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی تولیدی روی دستگاه، هوش مصنوعی چندوجهی (که می‌تواند ورودی‌ها را به اشکال مختلف به طور همزمان دریافت کند) و ویرایش تصویر/ویدئو.

دوربین ها

ISP 18 بیتی Qualcomm Spectra Triple Snapdragon 8s Gen 3 از سنسورهای دوربین با وضوح حداکثر 200 مگاپیکسل پشتیبانی می کند. این دوربین می‌تواند با دوربین 108 مگاپیکسلی، راه‌اندازی دوربین دوگانه 64 مگاپیکسل + 36 مگاپیکسل، یا تنظیم دوربین سه‌گانه 36 مگاپیکسلی + 36 مگاپیکسل + 36 مگاپیکسلی با تاخیر شاتر صفر کار کند. این می تواند به طور یکپارچه بین دوربین هایی با پردازش فعال HDR جابجا شود.

همچنین می تواند تصاویر و فیلم های HDR را ضبط کند. در واقع می‌تواند ویدیوی ۴K HDR و تصویر ۶۴ مگاپیکسلی HDR را به‌طور همزمان ضبط کند. این دوربین می‌تواند ویدیوهای HDR تا 4K 60 فریم بر ثانیه و ویدیوهای اسلوموشن 1080p با سرعت 240 فریم بر ثانیه ضبط کند. با این حال، فاقد پشتیبانی از فیلمبرداری 8K است که در اسنپدراگون 8 نسل 2 و اسنپدراگون 8 نسل 3 وجود دارد.

از فرمت ویدیوی Ultra HDR گوگل پشتیبانی می کند (Super HDR سامسونگ توسط این ویژگی تامین می شود) و از ضبط ویدیوهای HDR در فرمت های Dolby Vision، HDR10 و HDR10+ پشتیبانی می کند. ویژگی‌هایی مانند کاهش نویز چند فریمی، ارتقاء مقیاس ویدیو، و ضبط تصویر RAW نیز پشتیبانی می‌شوند.

قابلیت اتصال

Snapdragon 8s Gen 3 دارای مودم Snapdragon X75 5G کاملاً یکپارچه است، همان مودم مورد استفاده در پردازنده Snapdragon 8 Gen 2. سرعت دانلود تا 5 گیگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود تا 3.5 گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می کند. این شبکه از شبکه های SA و NSA 5G در باندهای زیر 6 گیگاهرتز و mmWave پشتیبانی می کند. برای باندهای زیر 6 گیگاهرتز، MIMO 4×4 را پشتیبانی می کند، در حالی که MIMO 2×2 برای شبکه های mmWave پشتیبانی می شود.

همچنین از 8 CA (Carrier Aggregation) و 5G + 5G Dual-SIM Dual-Active SIM پشتیبانی می کند. چندین ویژگی صرفه جویی در انرژی با هوش مصنوعی برای اتصال و پیکربندی 5G نیز در این تراشه گنجانده شده است.

Snapdragon 8s Gen 3 با استفاده از سیستم Qualcomm FastConnect 7800 دارای GNSS با فرکانس سه گانه (BeiDou، GPS، GLONASS، Galileo، NavIC و QZSS)، Wi-Fi 7 با MIMO 8×8، بلوتوث 5.4 (با LE Audio و Auracast، aptX Lossless، و aptX Adaptive) و USB 3.1 Gen 2 (با درگاه Type-C).

گوشی هایی با اسنپدراگون 8s نسل 3 که در مارس 2024 عرضه می شوند

Qualcomm Snapdragon 8s Gen 3 - چیکاو

شیائومی اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که از چیپست اسنپدراگون 8s نسل 3 استفاده می کند. سایر برندها گوشی های مجهز به اسنپدراگون 8s نسل 3 خود را در اواخر این ماه (مارس 2024) عرضه خواهند کرد.

کریس پاتریک، معاون ارشد و مدیر کل بخش گوشی‌های موبایل در Qualcomm Technologies گفت: «با قابلیت‌هایی از جمله هوش مصنوعی مولد روی دستگاه و ویژگی‌های عکاسی پیشرفته، اسنپ‌دراگون 8s Gen 3 برای بهبود تجربیات کاربر، پرورش خلاقیت و بهره‌وری در طراحی شده است. زندگی روزمره آنها ما خوشحالیم که جدیدترین محصول اضافه شده را به سری Snapdragon 8 ممتاز خود معرفی می کنیم، ممتازترین پیشنهاد موبایلی ما، که مجموعه ای از قابلیت های استثنایی انتخاب شده ویژه را برای مصرف کنندگان بیشتری به ارمغان می آورد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.