اسنپدراگون 8 نسل 4 گلکسی اس 25 در اکتبر 2024 عرضه می شود

در MWC 2024، مدیر ارشد بازاریابی کوالکام (CMO)، دان مک گوایر، اعلام کرد که این شرکت از Qualcomm Snapdragon 8 Gen 4 در اجلاس Qualcomm Snapdragon در اکتبر 2024 رونمایی خواهد کرد.

در کنار آن، او همچنین فاش کرد که Snapdragon 8 Gen4 خواهد بود. دارای هسته CPU سفارشی این شرکت به نام Orion است که در چیپست Snapdragon X Elite برای رایانه های شخصی ویندوزی که در اکتبر 2023 معرفی شد نیز استفاده می شود.

اسنپدراگون 8 نسل 4 به عنوان جانشین اسنپدراگون 8 نسل 3 وارد بازار خواهد شد و پس از عرضه، چیپست پرچمدار جدید کوالکام برای دستگاه های تلفن همراه خواهد بود. انتظار می رود گوشی های هوشمند پرچمدار آینده از اکثر برندها دارای این SoC باشند.

اگر سامسونگ قصد دارد اسنپدراگون 8 نسل 4 را در سری گلکسی اس 25 عرضه کند، غول فناوری کره ای به احتمال زیاد نسخه «For Galaxy» چیپست ساخت کوالکام را دریافت خواهد کرد که فرکانس کلاک بالاتری برای هسته های پردازنده دارد.

شایعات حاکی از آن است که اسنپدراگون 8 نسل 4 از نسل دوم فرآیند ساخت 3 نانومتری TSMC استفاده می کند که در مقایسه با اسنپدراگون 8 نسل 3 که از نسل اول فرآیند ساخت 3 نانومتری TSMC استفاده می کند، عملکرد و کارایی بالاتری را ارائه می دهد. جدای از آن، شایعات حاکی از آن است که اسنپدراگون 8 نسل 4 از دو هسته اصلی و شش هسته با کارایی بالا استفاده خواهد کرد و همین. هیچ هسته بازدهی مشابه Dimensity 9300 نخواهد داشت. جالب است که ببینیم چگونه نتیجه خواهد گرفت.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.