فروش تبلت کاهش می یابد، اپل همچنان پیشتاز است!
بر اساس داده های جدید منتشر شده از Canalys، فروش تبلت ها در سال 2023 نسبت به سال 2022 حدود 10 درصد کاهش یافت. برای کل سال، 135.3 میلیون تبلت فروخته شد. همانطور که انتظار دارید اپل همچنان با 40 درصد سهم بازار از 54 میلیون محموله خود پیشتاز است.
سهم بازار آن در مقایسه با سال 2022 که 40.4 درصد را در اختیار داشت تقریباً ثابت ماند، و این داستان مشابه برای سامسونگ است که شماره 2 است – 25.6 میلیون محموله آن در سال گذشته 19 درصد را به آن داده است، که در مقایسه با سال قبل 19.3 درصد می باشد.
در رتبه سوم لنوو با 9.3 میلیون فروش قرار دارد که 6.9 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است که نسبت به 7.7 درصد در سال 2022 کاهش یافته است. در رده بعدی هواوی با 8.3 میلیون محموله و 6.1 درصد سهم بازار و آمازون با 7.7 میلیون فروش با سهم 5.8 درصدی قرار دارند.
آمازون بیشترین کاهش را در سهم بازار داشت، زیرا در سال 2022 حدود 9.1٪ داشت، در حالی که هواوی تنها برندی بود که در بین 5 برند برتر شاهد هر نوع رشدی بود – قبلاً فقط 4.2٪ از بازار را در سال 2022 در اختیار داشت.
برای سه ماهه چهارم سال 2023، هواوی جایگاه سوم را از لنوو ربود، در غیر این صورت رده بندی یکسان است. اپل 14.8 میلیون دستگاه را از اکتبر تا دسامبر برای 39.2 درصد از سهم بازار جابه جا کرد و پس از آن سامسونگ با 6.8 میلیون محموله، 18 درصد از بازار را به خود اختصاص داد. هواوی 2.8 میلیون دستگاه فروخت و لنوو 2.6 میلیون دستگاه را به فروش رساند، در حالی که آمازون با 2 میلیون فروش در رتبه 5 برتر قرار گرفت.
در مقایسه با سه ماهه چهارم 2022، تنها هواوی و لنوو شاهد رشد بودند – 95.4 درصد برای اولی، 14.9 درصد برای دومی. فروش اپل 24 درصد، سامسونگ 10 درصد و آمازون 43.9 درصد کاهش یافت. فروش کلی تبلت در سه ماهه چهارم با 11 درصد کاهش به 37.8 میلیون دستگاه رسید.
به گفته محققان Canalys، چین و هند فروش را افزایش دادند و به مقابله با “رکود غالب” در سایر نقاط جهان کمک کردند. جالب توجه است، تحلیلگران انتظار دارند که بازار تبلت ها در سال جاری به دلیل “سطح موجودی سالم تر و دامنه بیشتر برای استقرار دولتی و تجاری” دوباره بهبود یابد. علاوه بر این، امسال شاهد «تمرکز بیشتر» بر روی تبلتهای تاشو خواهیم بود، حتی اگر تعداد محمولهها به دلیل قیمتهای قابل پیشبینی عالی آنها زیاد نباشد.