فناوری جدید سامسونگ ممکن است باعث کاهش فروش اپل در سال 2024 شود

در سال جاری، اپل ممکن است فشار ناشی از افزایش فناوری های هوش مصنوعی در دستگاه های تلفن همراه و افزایش محبوبیت تلفن های تاشو را احساس کند. طبق گزارش‌ها، این شرکت به دلیل کاهش پیش‌بینی شده تقاضا، محموله‌های قطعات کلیدی آیفون را برای سال 2024 کاهش داده است.

مینگ چی کو، تحلیلگر اپل (از طریق مدیوم) می گوید که این شرکت مستقر در کوپرتینو سفارشات خود را در مورد نیمه هادی های بالادستی کلیدی خود به حدود 200 میلیون واحد تنظیم کرده است.

بر اساس این داده ها، عوامل دیگر، و این واقعیت که در هفته های اخیر فروش هفتگی آیفون در چین بین 30 تا 40 درصد کاهش یافته است، این تحلیلگر پیش بینی می کند که فروش آیفون در سال 2024 تقریباً 15 درصد کاهش خواهد یافت.

ممکن است اپل در مقابل فناوری های جدید سامسونگ شکست بخورد

مینگ چی کو معتقد است عوامل متعددی وجود دارد که می تواند در کاهش عرضه آیفون در سراسر جهان در سال 2024 نقش داشته باشد. یکی این است که به نظر می رسد هواوی در چین جذابیت بیشتری پیدا کرده است. علاوه بر این، اپل ممکن است پیامدهای فشار سامسونگ برای فناوری های جدید تلفن همراه را احساس کند.

سامسونگ ویژگی های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را برای سری گلکسی اس 24 معرفی کرده است و اپل هنوز پاسخی به این تحولات ندارد. سری آیفون 16 که قرار است اواخر امسال عرضه شود، ممکن است از فناوری های هوش مصنوعی مشابه استفاده کند یا خیر. اما تا آن زمان، گوشی‌های هوشمند اپل ممکن است در مقابل گلکسی اس 24 شکست بخورند، که همچنان به ابزارهای هوشمندانه هوش مصنوعی مجهز است.

و در حالی که به نظر می رسد اپل انتظارات خود را برای عرضه آیفون کاهش داده است، سامسونگ انتظار دارد سری گلکسی اس 24 فروش بهتری نسبت به نسل قبلی خود داشته باشد.

تا کنون، گلکسی اس 24 رکوردهای جدیدی را در بازارهای مختلف ثبت کرده است و این شرکت قصد دارد امسال 5 تا 10 درصد بیشتر از پرچمداران گلکسی اس را در مقایسه با سال 2023 عرضه کند. گوشی های پرچمدار، و آنها نیز باید از ابزار هوشمند هوش مصنوعی سامسونگ استفاده کنند.

مینگ چی کو می گوید که کاربران تلفن های بیشتری به فناوری صفحه نمایش تاشو علاقه مند شده اند. دومی توسط بخش های نمایشگر و موبایل سامسونگ پیشتاز شد و اکنون، OEM های بیشتری به توسعه گوشی های تاشو علاقه مند هستند. با این حال اپل هیچ نشانه ای از تمایل به پیوستن به بازار گوشی های تاشو نشان نمی دهد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.