شرایط بیمه موبایل کارکرده با 80%تخفیف و طرح تعویض گوشینو
با توجه به نوسانات قیمت موبایل و هزینه بالای تعمیرات گوشی، بیمه دات کام خدمات انواع بیمه موبایل را ارائه میدهد.
ریختن ناگهانی قهوه یا چای روی گوشی، لیز خوردن از دست هنگام در آوردن از جیب یا سرقت ناگهانی در اماکن عمومی از حوادثی است که هر روز ممکن است برای گوشی شما اتفاق بیفتد. در این شرایط، داشتن بیمه موبایل میتواند خیال شما را از هر گونه خسارت احتمالی آسوده کند. برای آشنایی با پوششها، قیمت و نحوه خرید بیمه گوشی این راهنما را تا انتها مطالعه کنید.
پوشش های بیمه موبایل
خسارتهای تحت پوشش بیمه موبایل به 8 دسته کلی تقسیم میشود:
پوششهای بیمه موبایل | |
سرقت | آتشسوزی و انفجار |
شکستگی نمایشگر، بدنه، باتری و فریم | زلزله، سیل و طوفان |
نوسانات برق و القای الکتریکی | جبران افزایش قیمت گوشی |
آبدیدگی و نمزدگی | تعویض گوشی خراب با گوشی نو |
1- بیمه سرقت گوشی موبایل
طرحهای مختلف بیمه موبایل برای سرقت، دو نوع سرقت با زورگیری یا قاپزنی و با شکست حرز را پوشش میدهند. بنابراین موقعیتهایی مانند:
- سارق با شکستن شیشه خودرو یا باز کردن قفل درب خانه، گوشی را سرقت کند
- تحت زور مجبور شوید گوشی خود را تسلیم سارق کنید
- در اماکن یا حمل و نقل عمومی گوشی شما به طور ناگهانی به سرقت رود
تحت پوشش بیمه موبایل است.
2- بیمه شکستگی و ضربهخوردگی موبایل
اگر شکستگی قابل رویت باشد، بیمه تمام هزینه تعویض یا تعمیر قطعات گوشی را پرداخت میکند. در نتیجه اگر موبایل شما به هر دلیلی دچار ضربه شود، بیمه موبایل خسارت شکستگی نمایشگر را برای همه گوشیها و شکستگی باقی اجزا را برای گوشیهای به جز آیفون پرداخت میکند.
3- بیمه آبخوردگی موبایل
هر گونه آسیبی که به دلیل نفوذ کامل آب یا نفوذ جزئی آب (که باعث اکسید شدن قطعات نشود) به گوشی ایجاد شود، توسط بیمه موبایل قابل جبران است. در نتیجه اگر گوشی شما:
- داخل استخر یا چاله آب بیفتد
- هنگامی که روی میز قرار دارد روی آن آب بریزد
- در یک محل خیس قطرات آب به گوشی وارد شود
بیمه موبایل هزینه تعمیرات یا تعویض قطعات آسیبدیده را پرداخت خواهد کرد.
4- بیمه آتشسوزی و انفجار موبایل
اگر باتری گوشی شما منفجر شود یا خود گوشی در یک آتشسوزی قرار داشته باشد، بیمه موبایل تمام خسارات ناشی از این حوادث را پوشش میدهد. در نتیجه موقعیتهایی مانند داغ شدن گوشی یا قرارگیری آن در یک فضای گرم که منجر به آتشسوزی یا انفجار شود، بیمه موبایل کاربردی است.
5- بیمه نوسانات برق موبایل
شرایطی مانند قطع و وصل شدن برق، نوسان دستگاههای پرمصرف برقی و القای الکتریکی قابل پیشبینی نیستند. با توجه به مشکلات ناشی از جریان برق، در شرایطی مانند:
- اتصال مکرر برق
- وصل کردن گوشی به دستگاه های پرمصرف
- اتصالی کردن پریز
- عدم استفاده از محافظ برق
- ایراد داشتن شارژر
پوشش نوسانات برقی بیمه موبایل میتواند به شما کمک کند.
6- بیمه حوادث طبیعی موبایل
خسارات وارد شده بر اثر زلزله، سیل و طوفان در اکثر موارد قابل تعمیر نیست و ممکن است گوشی شما را برای همیشه از کار بیندازد. در حالتی که:
- گوشی بر اثر زلزله زیر آوار بماند
- سیل گوشی را با خود ببرد
- طوفان گوشی را از دست شخص ببرد
تنها راه جبران خسارات به وجود آمده، خرید بیمه موبایل است.
7- نوسانات قیمت موبایل
در صورتی که گوشی به طور کامل خراب شود، بیمه موبایل افزایش هزینهی گوشی جدید را تا 40 درصد پوشش میدهد. اگر افزایش قیمت از این عدد بیشتر شود، پرداخت مابقی خسارت بر عهده شماست.
8- تعویض گوشی خراب با گوشی نو
تعویض گوشی خسارت دیده با یک گوشی جدید، خدمت جذابی است که در بیمه موبایل ارائه میشود. با شرایط زیر می توانید گوشی خود را با یک موبایل جدید از همان مدل تعویض کنید:
- گوشی دچار خسارت کلی (غیر قابل تعمیر بودن) شده باشد.
- افزایش ارزش گوشی تا 40 درصد پوشش داده میشود.
برای دریافت گوشی نو کافی است گوشی خراب را به شرکت بیمه تحویل دهید.
قیمت بیمه موبایل
قیمت بیمه موبایل به سه عامل بستگی دارد:
- شرکت سازنده موبایل
- مدل (سال ساخت) موبایل
- قیمت روز دستگاه
برای استعلام قیمت و خرید بیمه گوشی میتوانید این مشخصات را در سامانههای خرید آنلاین بیمه وارد کرده و در صورت یافتن طرح مناسب، اقدام به خرید بیمه برای گوشی خود کنید.
فرانشیز بیمه موبایل
فرانشیز، بخشی از مبلغ خسارت وارده است که باید توسط خریدار پرداخت شود. میزان فرانشیز در نظر گرفته شده برای طرحهای بیمه موبایل در جدول زیر آمده است:
نوع خسارت | فرانشیز |
خسارت جزئی (تعمیرات و تعویض قطعه) | بین 20 تا 30 درصد و حداقل 100 هزار تومان |
خسارات نمایشگر (تعمیرات و تعویض قطعه) | بین 30 تا 40 درصد و حداقل 200 هزار تومان |
خسارات کلی (غیرقابل تعمیر بودن گوشی) | بین 10 تا 30 درصد |
سرقت | 30 درصد |
فرانشیز خسارات کلی و سرقت، بر اساس قیمت روز دستگاه در زمان حادثه یا قیمت درج شده در بیمهنامه (هر کدام کمتر باشد) تعیین میشود.
مواردی که تحت پوشش بیمه موبایل نیست (استثنائات بیمه موبایل)
در هر رشتهی بیمه، اتفاقاتی که ریسک بالایی دارند یا احتمال وقوع آنها قابل پیش بینی نیست، جزء پوششهای بیمه گوشی موبایل قرار نمیگیرند. در ادامه به برخی از استثنائات بیمه تلفن همراه اشاره میکنیم:
- خرابیهای مرتبط با مشکلات نرمافزاری و اطلاعات ذخیره شده روی دستگاه
- هر گونه خسارات وارد بر گوشیهای رجیستر نشده
- وجود عیبهای ذاتی (موارد تحت پوشش گارانتی)
- تمامی خسارات برای دستگاههای با شماره سریال IMEI مخدوش
- مفقودی گوشی
- خسارتهای ایجاد شده بر اثر تعمیرات نامناسب
- خسارات وارد شده به کلیه لوازم جانبی نظیر کارت حافظه، شارژر، هندزفری و قلم هوشمند
- آسیبهایی که به ظاهر دستگاه وارد میشود؛ مانند خراشیدگی قاب گوشی
- خساراتی که عمدا ایجاد شده باشد
- خسارات ناشی از جنگ، شورش و بلوا
- استهلاک عادی، اکسیده شدن، زنگ زدگی یا فساد تدریجی بر اثر شرایط آب و هوایی
- سرقت ناشی از خیانت در امانت
- اعمال آسیب عمدی از سوی بیمهگزار یا وابستگان او
- هزینه انتقال دستگاه به مراکز تعمیر و برعکس
- تعمیرات و بازشدگی توسط مراکز تاییدنشدهی شرکت بیمهگر (قبل یا بعد از خرید بیمه)
- خسارات مربوط به پیش از صدور بیمهنامه
- عملکرد حسگر اثر انگشت و شناسایی چهره
دقت کنید که پرداخت خسارت، منوط به پرداخت حق بیمه سالیانه در مهلت تعیین شده است.
دریافت خسارت بیمه موبایل
شرایط دریافت خسارت بیمه موبایل با توجه به میزان و نوع خسارت (سرقت یا خسارت جزئی و کلی) متفاوت است. هر کدام از این خسارات، مدارک متفاوتی برای جبران هزینه نیاز دارند.
مدارک لازم برای دریافت خسارت بیمه گوشی
برای دریافت خسارت بیمه گوشی، در زمان بروز خسارت باید مدارک زیر را به بیمه ارائه دهید:
- گزارش رسمی مبنی بر تأیید وقوع سرقت
- پرینت ثبت سرقت در سامانه همیاب ۲۴
- جعبه گوشی و متعلقات آن
- انتقال مالکیت گوشی به بیمه
- فاکتور خرید گوشی
اگر گوشی شما دزدیده شده باشد، یکی از موارد زیر نیز لازم است:
- فیلم دوربین مداربسته محل وقوع سرقت
- استشهاد محلی از حاضرین در لحظه وقوع سرقت
با در دست داشتن این مدارک میتوانید فرایند دریافت خسارت را آغاز کنید.
مراحل دریافت خسارت بیمه گوشی موبایل
برای پیگیری خسارت گوشی از شعب بیمه، مراحل زیر را دنبال کنید:
- تکمیل فرم خسارت تجهیزات الکترونیک: بعد از تکمیل فرم، کارشناسان بیمه طی ۷۲ ساعت با شما تماس میگیرند.
- مراجعه به شعب بیمه با مدارک لازم: با داشتن کارت ملی، دستگاه آسیبدیده (فقط برای بیمه تعمیرات)، جعبه گوشی و گواهی بیمهنامه به شعبه بیمه مراجعه کنید.
- دریافت معرفینامه ارجاع به مراکز تعمیرات معتبر: پس از دریافت معرفینامه، برای انجام تعمیرات و پرداخت هزینههای مربوطه به مراکز تعمیر مراجعه کنید.
- ارائه فاکتور یا تاییدیه رسمی و مهرشده تعمیرگاه: باید فاکتور هزینه تعمیرات یا تاییدیه غیر قابل تعمیر بودن دستگاه را تا حداکثر 20 روز به بیمه ارائه کنید.
- دریافت خسارت: مبلغ خسارت ظرف ۷ روز کاری به شما پرداخت میشود.
از آن جایی که هر بیمهنامه فقط برای یک بار خسارت قابل استفاده است، در اولین فرصت برای اطمینان از امنیت گوشی خود یک بیمهنامه جدید خریداری کنید.