شایعه شده است که هواوی P70 چیپست جدیدی به نام Kirin 9010 را ارائه خواهد کرد

اسمارت پیکاچو در Weibo می نویسد که سری آینده هواوی P70 از چیپست جدیدی از HiSilicon با نام آزمایشی “Kirin 9010” استفاده خواهد کرد. این تراشه هنوز به طور رسمی معرفی نشده است، اما مدت زیادی است که در حال کار است.

اولین باری که نام Kirin 9010 را شنیدیم سه سال پیش بود – افشاگر دیگری فاش کرد که این یک تراشه 3 نانومتری خواهد بود. TSMC محتمل‌ترین کارخانه ریخته‌گری بود، اما محدودیت‌های تجاری هواوی اکنون این امر را بعید می‌سازد.

هفته گذشته مشخص شد که هواوی لپ‌تاپ‌هایی با تراشه‌های Kirin 9006C که توسط TSMC ساخته شده بودند، ارسال می‌کند، اما معلوم شد که این یک انبار قدیمی است. SMIC در حال ساخت تراشه‌های 7 نانومتری مانند Kirin 9000s است، با این حال عملکرد آن بدتر از گره 5 نانومتری TSMC است. SMIC احتمالاً روی یک گره 3 نانومتری کار می‌کند، اگرچه احتمالاً سال‌ها دیگر فاصله دارد.

آیا Kirin 9010 واقعاً یک تراشه 3 نانومتری خواهد بود یا هواوی فقط از این نام استفاده می کند؟ ممکن است دومی باشد، مگر اینکه هواوی راهی برای دور زدن محدودیت های تجاری پیدا کند. این شرکت در سال 2021 یک علامت تجاری برای این نام به ثبت رساند (و برنامه هایی برای شروع تولید در سال 2022 داشت، اگرچه آنها شکست خوردند).

طبق گزارش‌ها، هوآوی اتصال 5G را با سری P70 باز خواهد گرداند. جالب اینجاست که شایعات حاکی از آن است که دوربین فوق عریض P70 Art دارای سنسور 1 اینچی و لنز 1G6P با کیفیت بالا (با یک عنصر شیشه ای، شش پلاستیک) خواهد بود. گفته می شود هواوی در حال توسعه حسگرهای خود است – این حسگرها باید با سری P70 که انتظار می رود در ماه مارس رونمایی شود، معرفی شوند.

منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.