نکات مهم درباره تعویض تاچ ال سی دی گوشی موبایل
تعویض تاچ ال سی دی گوشی موبایل یکی از رایجترین مواردیست که تعمیرکاران موبایل با آن مواجه میشوند. همانطور که میدانید نمایشگر گوشی هوشمند ازجمله حساسترین قطعات موبایل است که بیدقتی و یا عدم رعایت یکسری نکات مهم میتواند به ال سی دی گوشی آسیب وارد کند. در ادامه به مهمترین نکاتی که تعمیرکاران موبایل باید هنگام تعمیر گوشی، بخصوص هنگام تعویض تاچ ال سی دی گوشی به آن توجه کنند، اشاره میکنیم:
بهروز بودن اطلاعات تعمیرکار موبایل
از آنجا که روز به روز با پیشرفت تکنولوژی روبرو هستیم، طبیعیست که ساخت گوشیهای موبایل هم با تغییراتی همراه باشند؛ پس ضروریست که تعمیرکار موبایل برای آن که بتواند همواره در این عرصه حرفی برای گفتن داشته باشد، اطلاعات خود را در مورد گوشیهای هوشمند جدید و نحوه باز و بست آنها بهروز نگه دارد.
محیط تعمیر
برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار به ال سی دی و بروز مشکلاتی مانند اختلال در عملکرد تاچ ال سی دی گوشی، حتماً در محیطی تمیز و بدون آلودگی و غبار کار تعمیرات را انجام دهید.
تحویل لوازم همراه گوشی به مشتری
اگر موبایلی که برای تعمیر آورده شده، لوازم جانبی (مانند قاب محافظ)، سیم کارت، مموری و… به همراه دارد که ضرورتی برای تعمیر ندارد، آنها را از گوشی جدا کرده و به مشتری تحویل دهید و به صورت مجزا در رسید مشتری ثبت کنید.
هماهنگی بابت هزینه تعویض تاچ ال سی دی گوشی
همیشه این را به خاطر داشته باشید؛ برای جلوگیری از نارضایتیهایی که احتمال دارد بعد از تعمیر و یا تعویض از سمت مشتری بوجود بیاید، همان ابتدا درباره هزینه اقداماتی که میخواهید برای گوشی انجام دهید، با مشتری هماهنگ کنید.
رسید اعتبار دریافت گوشی
برای اینکه در زمان تحویل گوشی به مشتری مشکلی پیش نیاید و احیاناً اشتباهی در تحویل گوشی به صاحب اصلی آن صورت نگیرد، لازمست رسید اعتبار گوشی را در اختیار مشتری قرار دهید تا هنگام دریافت گوشی آن را به شما تحویل داده و گوشی خود را تحویل بگیرد. همچنین بهترست برخی توضیحات مانند: مشکل پیش آمده، اقدامی که باید انجام شود، مشخصات گوشی (شماره سریال و مدل گوشی)، نام مشتری، تاریخ، لوازم گوشی که به مشتری تحویل داده شده و… دقیقاً در رسید ذکر شود تا از بروز هرگونه مشکل جلوگیری گردد.
عیبیابی دقیق
یکی از مهمترین اقدامات ضروری که باید تعمیرکار حین مواجهه با تاچ ال سی دی خراب و یا آسیبدیده انجام دهد، عیبیابی دقیق است. هنگامی که گوشی با مشکل تاچ و ال سی دی آورده میشود، لازمست تعمیرکار اطلاعاتی پیرامون اینکه چه اتفاقی برای گوشی افتاده، چه مواقعی دچار مشکل میشود و یا سؤالاتی ازین قبیل را از ارباب رجوع با جزئیات بپرسد تا علت مشکل دقیق مشخص شود.
انجام تست عیبیابی
هنگامی که میخواهید گوشی را از مشتری تحویل بگیرید، در صورت امکان خودتان در حضور مشتری تست عیبیابی گوشی را انجام دهید و به حدس و گمان اکتفا نکنید تا هم شما و هم مشتری دقیقاً از مشکل مطلع باشید.
دقت در انتخاب تاچ ال سی دی
به غیر از تمام مواردی که گفته شد، انتخاب تاچ ال سی دی باکیفیت و اصل جزو مهمترین مواردیست که باید یک تعمیرکار به آن توجه داشته باشد. همانطور که میدانید در بازار، قطعات موبایل اصل و فیک برای برندهای مختلف وجود دارد؛ مثلا ممکن است در صورتی که دقت و یا تجربه کافی نداشته باشید، حین انتخاب ال سی دی آیفون، تاچ ال سی دی سامسونگ، تاچ ال سی دی شیائومی و یا هر قطعه موبایل دیگر دچار سردرگمی شوید و قاعدتاً در صورت انتخاب قطعه بیکیفیت، نتیجهای که بعد از تعمیر انتظار دارید، برایتان حاصل نشود. همچنین گاهی قیمت قطعات موبایل با کیفیت آنها همخوانی ندارد که میتوانید باتوجه به نشانههای قطعات اصل و فیک موبایل، آنها را از یکدیگر تشخیص دهید و یا از مراکز معتبر خرید کنید تا از همه نظر خیالتان آسوده باشد.
خاموش کردن گوشی قبل از تعویض تاچ ال سی دی
یکی از مواردی که باید حتماً قبل از تعویض تاچ السیدی گوشی به آن توجه داشته باشید، خاموش کردن گوشی و جداکردن اتصالات از باتری گوشی است. در صورتی که گوشی روشن باشد، احتمال دارد که فلت و ال سی دی گوشی آسیب ببیند و اینگونه، علاوهبر اینکه به اعتبار حرفهای شما خدشه وارد میشود، هزینه مازادی را به دنبال خواهد داشت.
ثبت مراحل تعویض تاچ ال سی دی گوشی
از آنجا که هرکدام از قطعات گوشی مخصوصاً پیچها جای مخصوصی دارند، باید باز و بست گوشی موبایل با دقت زیادی انجام شود؛ پس بهترست که از روند تعمیر یا تعویض قطعات ویدئو بگیرید و یا اینکه مراحل را با جزئیات یادداشت کنید تا نگرانیای بابت فراموش کردن روند کار نداشته باشید.
استفاده از ابزار تعمیرات استاندارد
علاوهبر دانش کافی و دقت حین کار تعمیرات، ابزار و لوازم تعمیرات هم ازجمله موارد ضروریست که باید در نظر گرفته شود؛ پس حتماً برای جلوگیری از آسیب زدن به قطعات گوشی و اتفاقات احتمالی، از ابزار تعمیرات استاندارد استفاده کنید.
تست قبل از چسباندن
تست ال سی دی قبل از چسباندن یکی از اقداماتی هست که بهترست انجام شود؛ چراکه اگر صفحه نمایش مشکلی داشته باشد، قبل از مرحله پایانی که چسباندن تاچ ال سی دی به فریم و شاسی هست، میتوان از سالم بودن قطعه و عملکرد نور و تاچ آن مطمئن شد.
تست گوشی بعد از تعویض تاچ ال سی دی
پیشنهاد میشود بعد از انجام اقدامات نهایی برای تعویض تاچ السیدی، از اسپیکر، ویبره، روشنایی، تاچ، دوربین، سنسور و… گوشی تست بگیرید تا هم خود از عملکرد آنها مطمئن شوید و هم خیال مشتری بابت باز شدن گوشی و آسیب ندیدن قابلیتهای آن راحت باشد.
مراقبت از گرمای زیاد
توجه داشته باشید که ممکن است حین تعویض ال سی دی، دمای اجزای گوشی افزایش پیدا کند؛ ازینرو بهترست قبل از اقدام به تعویض تاچ ال سی دی گوشی، نسبت به مقدار گرما و حرارتی که قطعه میتواند تحمل کند آگاهی داشته باشید و باتری را از گوشی نیز جدا کنید. همچنین در صورت نیاز از ابزارهای خنک کننده استفاده نمایید تا بقیه قطعات موبایل آسیب نبینند.
مهلت تست
بهترست تعمیرکار بعد از انجام تعمیر گوشی، یک بازه زمانی را در اختیار کاربر قرار دهد تا کاربر بتواند با گوشی کار کند و در صورت مواجهه با مشکل، مجدد به تعمیرکار مراجعه نماید.
گارانتی تعمیر موبایل
علاوهبر انتخاب قطعاتی که دارای گارانتی هستند و میتوانند هزینههای ناشی از مشکلات پس از تعمیر (نارضایتی مشتری یا خراب شدن قطعه) را کاهش دهند، میتوانید در صورت تمایل خدماتی را که به مشتری ارائه میدهید، توسط خودتان گارانتی کنید تا هم اعتبار شغلیتان حفظ شود و هم رضایت مشتری را بدست آورید.
خلاصه اینکه…