گوگل کروم اکنون به شما اطلاع می‌دهد که هر برگه از چه مقدار حافظه استفاده می‌کند

گوگل در اوایل سال جاری ویژگی ذخیره‌سازی حافظه را در کروم اضافه کرد. اکنون، غول فناوری در حال ارائه ویژگی «استفاده از حافظه» در گوگل کروم روی دسکتاپ است. این ویژگی به شما می گوید که هر تب چقدر از حافظه استفاده می کند.

نکات برجسته

  • گوگل در حال ارائه ویژگی «استفاده از حافظه» در کروم روی دسکتاپ است.
  • این ویژگی به شما می گوید که هر تب چقدر از حافظه استفاده می کند.
  • کارتی که وقتی ماوس را روی یک صفحه در نوار برگه قرار می‌دهید ظاهر می‌شود، اکنون «مصرف حافظه» را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش 9To5Google، کارتی که هنگام نگه داشتن ماوس روی صفحه ای در نوار Tab ظاهر می شود، اکنون علاوه بر نام صفحه و دامنه، اطلاعاتی درباره «استفاده از حافظه» نیز دارد.

این ویژگی به شما این امکان را می دهد که به سرعت تشخیص دهید کدام صفحات بار قابل توجهی بر روی سیستم شما وارد می کنند. این یک جایگزین راحت تر برای روش قبلی برای دسترسی به این اطلاعات از طریق منوی سرریز سه نقطه > ابزارهای بیشتر > مدیر وظیفه ارائه می دهد.

این ویژگی مبتنی بر حالت‌های حافظه و صرفه‌جویی انرژی گوگل کروم است. حالت صرفه جویی در انرژی، فرآیندهای پس‌زمینه و عناصر بصری مانند انیمیشن‌ها، اسکرول صاف و نرخ فریم ویدیو را برای صرفه‌جویی در مصرف محدود می‌کند. از سوی دیگر، حالت ذخیره‌سازی حافظه با آزاد کردن منابع حافظه از برگه‌های غیرفعال عمل می‌کند. این برگه‌ها همچنان در نوار برگه قابل دسترسی هستند و در صورت بازدید مجدد بارگیری می‌شوند.

می توانید هر دو حالت را در قسمت تنظیمات در بخش عملکرد روشن یا خاموش کنید.

در این گزارش آمده است: «ما شاهد استفاده از حافظه در کارت‌های شناور تب در کانال پایدار با Chrome 119 هستیم. در هفته‌های اخیر به آرامی برای Mac، Windows، Linux و ChromeOS منتشر شده است.

به تازگی، گوگل چند به روز رسانی در نوار آدرس کروم را اعلام کرده است که نوید یک تجربه مرور سریع را می دهد. این به‌روزرسانی‌ها شامل تکمیل خودکار هوشمندتر، امکان جستجوی کاربران در پوشه‌های نشانک و موارد دیگر است. با این به‌روزرسانی‌ها، کاربران گوگل کروم می‌توانند منتظر یک ناوبری ساده‌تر و کاربرپسندتر در وب باشند، که یافتن آنچه را که به دنبال آن هستند آسان‌تر از همیشه می‌کند.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.