گوگل بررسی واقعیت تصاویر را در اینترنت آسان تر می کند

امروزه، به سختی می توان چیزی را در اینترنت باور کرد، به خصوص پس از ورود Generative AI. بسیاری از چیزهای جعلی و گمراه کننده اغلب مانند آتش سوزی در اینترنت پخش می شوند. با این حال، گوگل در تلاش است تا با انتشار ابزارهایی که افراد می توانند برای بررسی واقعیت چیزهایی مانند تصاویر استفاده کنند، وضعیت را اصلاح کند. تا این حد، گوگل ابزار About This Image را به صورت جهانی منتشر می کند.

ابزار About This Image در جستجوی گوگل به صورت جهانی برای همه کاربران انگلیسی زبان در دسترس است. اطلاعات ارزشمندی درباره تصاویر، از جمله تاریخچه تصویر، نحوه استفاده و توصیف دیگران از آن تصویر، ابرداده های تصویر (در صورت موجود بودن و اضافه شدن توسط سازندگان تصویر)، و نشانه هایی که آیا تصویری با استفاده از هوش مصنوعی تولید شده تولید یا ساخته شده است، ارائه می دهد. تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی گوگل به وضوح به این صورت علامت گذاری شده اند و با ابزار جدید قابل مشاهده هستند. شما می توانید با کلیک بر روی منوی سه نقطه زیر یک تصویر در نتایج تصویر جستجوی گوگل به این ابزار دسترسی داشته باشید. می‌توانید گزینه «درباره این تصویر» را در آن منو پیدا کنید.

جستجوی گوگل درباره ابزار بررسی واقعیت تصویر

Fact Check Explorer ابزار دیگری است که روزنامه نگاران می توانند از آن برای بررسی آنلاین تصاویر استفاده کنند. از نشانه‌گذاری بررسی ادعا برای یافتن اطلاعات مربوط به تصاویر سازمان‌های مستقل در سراسر جهان استفاده می‌کند. به کاربران یک نمای کلی از یک تصویر و استفاده از آن در طول زمان ارائه می دهد. گوگل همچنین نسخه بتا قابلیت جستجوی تصویر را در API جستجوی ادعای FactCheck معرفی کرده است. روزنامه نگاران می توانند از آن برای بررسی واقعی تصاویر و ادغام آنها در راه حل های خود استفاده کنند.

گوگل همچنین در حال آزمایش با هوش مصنوعی Generative برای ارائه توضیحاتی از تصاویر در اینترنت است. منابع اصلی و اطلاعاتی در مورد آنچه که نشریات با کیفیت بالا درباره پیوند منبع بحث کرده اند ارائه می دهد. این اطلاعات در بخش «بیشتر درباره این صفحه» در گزینه «درباره این نتیجه» ظاهر می‌شود.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.