استفاده از کانال بازاریابی پیامکی برای جذب مشتری جدید
بازاریابی و تبلیغات پیامکی نهتنها ارزان تمام میشود، بلکه اگر اصولی را رعایت کنید، میتواند جزو موثرترین کانالهای شما هم باشد.
ولی بازاریابی پیامکی چیست و چه کمکی به شما میکند؟ بیایید در این مقاله، با آن آشنا شویم تا ببینیم چطور به شما در زمینهٔ جذب مشتری جدید کمک میکند.
بازاریابی پیامکی چیست و چه اهمیتی دارد؟
بازاریابی پیامکی بهمعنای استفاده از پیامک برای رساندن پیشنهاد کسبوکار به دست هزاران نفر در لحظه است.
اینجاست که سروکلهٔ پنل پیامکی پیدا میشود؛ سامانهای که به شما اجازه میدهد پیامکهای خود را به دست افراد زیادی همزمان ارسال کنید و نتیجه بگیرید.
البته همیشه قرار نیست پول خرج کنید! ارسال پیامک انبوه بدون خرید پنل هم با استفاده از سامانههای پیامکی رایگان مثل یکتانت یا نجوا هم امکانپذیر است.
ولی چرا بازاریابی پیامکی باید برای شما مهم باشد؟ خیلی ساده است! میتوانید ارزان و سریع با مخاطب ارتباط برقرار کنید؛ کسی که احتمالاً مشتری شماست.
از طرفی، طبق آمار بیش از ۸۰ درصد پیامکها باز میشوند و ۲۱ درصد افراد هم روی لینک داخل پیامک کلیک میکنند.
ارسال پیامک با شماره مجازی از طریق پنل پیامکی بهغیر از تبلیغ محصول و خدمت جدید، به درد یادآوری و همچنین برگرداندن مشتری هم میخورد.
برای مثال، میتوانید روز تولد مشتری، برای او کد تخفیف بهطور اتوماتیک ارسال کنید. شاید هم نیاز باشد سررسید قسط او را یادآوری کنید یا به او اطلاع دهید چند روز بیشتر به پایان اشتراک باقی نمانده است!
از طرفی، دستهبندی راحت مخاطبان در پنلهای پیامکی به شما اجازه میدهد متنی شخصیسازیشده و متناسب با هر فرد ارسال کنید تا شانس بیشتری برای جذب مشتری داشته باشید.
برای مثال، پیامک خود را فقط برای خانمهای علاقهمند به خدمات کلینیک زیبایی ارسال و پیشنهادی جذاب برای آنها ارائه میکنید.
تبلیغات پیامکی، کانال بازاریابی پرسود برای انواع کسبوکارها!
دربارهٔ هزینهٔ بسیار پایین تبلیغات پیامکی صحبت کردیم؛ ولی بهغیر از قیمت، این کانال ویژگیهایی دارد که آن را به کانالی پرسود برای (تقریباً) همهٔ کسبوکارها تبدیل کرده است.
از مهمترین حوزهها هم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- کسبوکارهای محلی برای برقراری ارتباط با ساکنان اطراف و نزدیک به خود
- فروشگاههای آنلاین و خردهفروشیها برای جذب مشتری جدید و تشویق مشتریان به خرید مجدد
- موسسههای آموزشی و کلاس کنکور برای جذب دانشآموز جدید، ایجاد آگاهی در شهر یا محله و همچنین یادآوری کلاسها
- کسبوکارهای خدماتی مثل کلینیکهای زیبایی، مهدکودکها، دندانپزشکیها، مطبها و رستورانها برای گرفتن مشتری جدید و حتی نوبتدهی و رزرو پیامکی
- برگزارکنندههای رویداد
- موسسههای خیریه برای جذب خیران یک منطقه یا یک گروه خاص
- کسبوکارهای حوزهٔ گردشگری برای فروش بلیت، تور و هتل
- خدمات مالی مثل بانکها و حسابدارها
- بیمهها برای یادآوری، تشویق به تمدید بیمهنامه و…
این کانال با داشتن ویژگیهایی مثل گزارشگیری دقیق، ارسال خودکار در زمان مقرر، گلچینکردن مخاطبان و همچنین هدفگیری موقعیت مکانی خاص میتواند گرهگشای کار شما باشد.
البته باید یک سری رویکردها را هم دنبال کنید تا سودآوریتان تضمین شود. برای مثال، ساعات ارسال پیامک تبلیغاتی را درست انتخاب کنید یا اینکه به حد کافی (نه کم و نه زیاد) پیامک بفرستید.
در کنار آن، متن پیامک شما هم اهمیت دارد که باید ۳ مسئلهٔ مهم را در آن رعایت کنید:
- نوشتن جملهٔ جذاب برای شروع
- متنی ساده و کوتاه
- دعوت مخاطب به انجام عملی مشخص مثل تماس یا پرکردن فرم
حالا بیایید ببینیم پنل پیامکی خوب چه ویژگیهایی دارد!
یک پنل ارسال پیامکی مناسب چه ویژگیهایی دارد؟
در هنگام انتخاب پنل پیامکی خود باید به امکانات و ویژگیهای آن هم توجه داشته باشید:
- هزینهٔ مناسب
- پشتیبانی خوب و حرفهای
- قابلیت زمانبندی
- بانکهای شماره متنوع و دقیق
- ماژول ارسال پیامک (برای کسبوکاری که به دنبال بازگشت مشتری هستند، ضروری است)
- ارسال لینک در پیامک
- کوتاهکنندهٔ لینک
چند نکته هم اضافه کنیم که برای شروع باید داشته باشید. اول از همه، شما به یک خط و شماره مجازی برای ارسال پیامک نیاز دارید. پنل پیامکی باید یا خط در اختیارتان بگذارد یا شرایط خرید بهترین شماره مجازی را فراهم کند.
دومین مسئله این است که ساخت کمپین پیامکی در پنل انتخابی باید ساده باشد و وقت شما را نگیرد.
سومین و شاید مهمترین مسئله هم ارائهٔ گزارش است. در این گزارش، حداقل باید شما بدانید پیامک به دست چند نفر رسیده است و چند نفر روی لینک شما کلیک کردهاند.
بالاتر به ارسال پیامک بدون خرید پنل اشاره کردیم. بیایید جزئیات بیشتری دربارهٔ آن بخوانیم.
چطور بدون خرید پنل، پیامک انبوه ارسال کنیم؟
شاید کمی عجیب بهنظر بیاید! ولی شما میتوانید بدون پرداخت هزینه (مربوط به پنل ارسال پیامک)، برای مخاطبان موردنظر خود پیامک انبوه بفرستید؛ آن هم به ۲ روش!
روش اول این است که از اپلیکیشنهای ارسال پیامک انبوه رایگان مثل Multi SMS Sender یا MightyText استفاده کنید که البته هرکدام محدودیتهای خود را دارند.
برای مثال، اپلیکیشن Multi SMS Sender نسخه دسکتاپ ندارد و فقط میتوان آن را از طریق موبایل استفاده کرد. همچنین نهایتاً میتوانید پیامک خود را برای ۶ هزار نفر ارسال کنید!
البته خبری از گزارشهای دقیق، دستهبندی اتوماتیک مخاطب، دسترسی چند نفر به کمپین، زمانبندی، ارسال اتوماتیک پس از اقدام کاربر و… نیست.
از طرفی، شما اجازه ندارید تعداد پیامک زیادی را در طول روز از طریق خط خود ارسال کنید و محدودیتهایی وجود دارد.
روش دوم و البته بهتر این است که از پنل رایگان استفاده کنید. ارسال پیامک انبوه بدون خرید پنل توسط پنل پیامکی رایگان یکتانت محدودیتهای اپلیکیشنهای بالا را ندارد و مزایایی دارد، از جمله:
- مخاطب را بر اساس محل زندگی هدف بگیرید
- برای افراد با علایق مشترک مثل خرید لوازم جانبی موبایل پیامک ارسال کنید
- مخاطب خود را بر اساس شغل انتخاب کنید
- در ارسال روزانهٔ پیامک محدودیت ندارد
- میتوانید لینک خود را در پیامک بگذارید (بهطور اتوماتیک کوتاه میشود)
- کمپینهای خود را زمانبندی کنید
- پنل رایگان است، به خرید خط اختصاصی هم نیاز ندارید
- گزارش ارسالهای موفق و تعداد کلیکها در اختیارتان گذاشته میشود
- خبری از احراز هویت نیست
- فقط بهازای ارسالهای موفق هزینه میکنید
همین حالا، تبلیغات پیامکی را شروع کنید
در این مقاله، به شما گفتیم بازاریابی و تبلیغات پیامکی چطور به شما کمک میکنند؛ ولی شاید برای شروع نخواهید یا بودجهٔ شما اجازه ندهد، پنل پیامکی یا خط اختصاصی بخرید.
اینجاست که پنلهای پیامکی رایگانی مثل یکتانت به کمک شما میآیند! کافی است در آن ثبتنام کنید و در کمتر از ۵ دقیقه، کمپین خود را بسازید.
بازاریابی پیامکی را برای معرفی محصول جدید، ایجاد آگاهی و اطلاعرسانی، حفظ مشتریان و همچنین جذب مشتری جدید از یاد نبرید!