سری گلکسی S24 تبدیل گلکسی به آیفون اندروید، بدترین و بهترین کاری که سامسونگ انجام داد

انتظار می‌رود که گلکسی اس 24، اس 24 پلاس و اس 24 اولترا در ماه ژانویه به طور رسمی معرفی شوند، اما ما در حال حاضر ایده بسیار خوبی از ظاهر گوشی‌ها و حتی مشخصاتی که باید داشته باشند، داریم.

استیو اچ مک‌فلای (با نام مستعار @OnLeaks) چند هفته پیش از طریق مجموعه‌ای از رندرهای واقعی، طراحی پرچم‌داران آینده سامسونگ را فاش کرد که مجموعه‌ای از تلفن‌ها را به‌طور مشکوکی شبیه به گلکسی اس 23، اس 23 پلاس و اس 23 اولترا نشان می‌دهند. ما قبلاً می دانیم و دوست داریم.

واکنش توییتر فناوری بلافاصله دنبال شد و کاملاً واضح بود – “سامسونگ به چه چیزی فکر می کند؟”. طراحی گلکسی اس 24، اس 24 پلاس و اس 24 اولترا  نه تنها شبیه به سری گلکسی اس 23 است، بلکه بسیار شبیه به گلکسی S22 از سال گذشته است.

برخلاف کاربران آیفون، کسانی که گوشی‌های اندرویدی (مخصوصاً پرچم‌داران گران‌قیمت) می‌خرند، تا حدی از نوآوری‌های طراحی استفاده می‌کنند. چیزی که در سه سال گذشته در گوشی‌های سامسونگ وجود نداشت، که ممکن است واکنش‌های انتقادی را توضیح دهد.

به جای تمرکز بر روی ویژگی ها و طراحی های جدید پر زرق و برق، غول کره جنوبی مدتی است که رویکرد متفاوتی را برای ارتقاء در نظر گرفته است، که بسیار یادآور استراتژی آزمایش شده و واقعی اپل برای “نوآوری آهسته” با آیفون است.

اما چرا نگرش سامسونگ نسبت به ساخت گوشی‌ها تا این حد متفاوت شده است و آیا تبدیل شدن به «آیفون اندروید» می‌تواند چیز خوبی برای گلکسی باشد؟ بیایید بررسی کنیم.

گوشی های پرچمدار جدید سامسونگ مظهر آیفون اپل در دنیای اندروید هستند

حداقل با قضاوت بر اساس رندرهای اولیه ای که داریم، گلکسی اس 24، اس 24 پلاس و اس 24 اولترا تقریباً مشابه گلکسی اس 23 خود هستند.

جالب اینجاست که به نظر می رسد سامسونگ گلکسی اس 24 و گلکسی اس 24 پلاس را حتی صاف تر می کند، با لبه های مربعی بیشتر، یادآور سری آیفون 14 (در حالی که سری آیفون 15 در نهایت به سمت طراحی ارگونومیک تر با “لبه های کانتور” حرکت کردند). اما به غیر از این، تقریباً مانند نگاه کردن به پرچمداران سری Galaxy S23 است.

اگر این پایبندی مداوم به یک زبان طراحی واحد، شما را به یاد گوشی دیگری می‌اندازد، آن گوشی آیفون اپل است که از سال 2020 کاملاً ثابت به نظر می‌رسد «آیفون» است.

علیرغم ادعای «طراحی کاملاً جدید» اپل در هنگام رونمایی از آیفون 15، نگاه کردن به پشت آیفون 14 و آیفون 15 (بدون در دست گرفتن آنها) تشخیص این دو را تقریباً غیرممکن می کند.

پشتیبانی از نرم افزار، دوربین و طراحی Galaxy S24 Ultra تا حدودی از اپل و آیفون 15 پرو مکس الهام گرفته است: اپل می تواند تأثیر مثبتی بر سامسونگ داشته باشد.

گلکسی اکنون یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی است که اگر به دنبال پشتیبانی نرم‌افزاری منسجم و گسترده‌ای هستید، می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

تمایل سامسونگ برای رسیدن به پشتیبانی نرم افزاری افسانه ای اپل، نقش بزرگی در رساندن گلکسی به جایگاه امروزی ایفا کرده و به همین دلیل است که رقابت فوق العاده است.

جابجایی گلکسی اس 24 اولترا از زوم 10 برابری به زوم 5 برابری ممکن است استعاره ای عالی برای فلسفه جدید و اپل مانند سامسونگ باشد.

اما می‌توانم با مثال‌ها کمی دقیق‌تر صحبت کنم. در مورد دوربین جدید با بزرگ‌نمایی 5 برابر در گلکسی S24 اولترا که در مورد آن می‌شنویم چطور؟ تصادفی یا نه، اکنون انتظار می‌رود سامسونگ لنز زوم اپتیکال 10 برابری را که به مدت سه سال در پرچمدار Ultra این شرکت وجود داشت، با یک دوربین جدید با زوم 5 برابر، مشابه لنز زوم 5 برابری آیفون 15 پرو مکس، جایگزین کند.

سامسونگ ایده اپل برای استفاده از تیتانیوم برای طراحی آیفون 15 پرو را دوست دارد. گلکسی اس 24 اولترا نیز دارای قاب تیتانیومی خواهد بود.

شاید واضح‌ترین عنصر طراحی الهام گرفته از آیفون 15 پرو در گلکسی اس 24 اولترا، قاب تیتانیومی باشد که انتظار می‌رود برای اولین بار روی پریمیوم‌ترین پرچمدار گلکسی عرضه شود.

شایعه شده بود که اپل برای مدتی به مواد درجه یک تغییر می‌دهد و ما بالاخره آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس را داریم که ظاهراً دوام بیشتری دارند و (مهمتر از آن) 20 گرم سبک‌تر از مدل‌های قبلی خود که دارای فولاد ضد زنگ هستند.

متأسفانه برای کاربران سامسونگ، علیرغم تغییر به تیتانیوم، شایعه شده است که گلکسی اس 24 اولترا تقریباً وزنی برابر با گلکسی اس 23 اولترا دارد. این به این دلیل است که برخلاف آیفون 14 پرو از فولاد ضد زنگ، S23 Ultra در حال حاضر از ماده سبک تری برای قاب خود (آلومینیوم) استفاده می کند.

سامسونگ در تلاشی ناامیدانه برای حل مشکل تراشه «Exynos vs Snapdragon» در سری گلکسی اس 24، یکی از مخرب‌ترین ایده‌های اپل را کپی می‌کند.

آخرین شایعات می‌گویند که Galaxy S24 Ultra ممکن است تنها مدل S24 باشد که به طور انحصاری از تراشه پرچمدار جدید کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3 استفاده می‌کند. در همین حال، گفته می‌شود که گلکسی اس 24 و اس 24 پلاس وانیلی به «روزهای خوب قدیمی» تبعیض‌های تراشه‌های منطقه‌ای بازمی‌گردند. منظورم تقسیم‌بندی است. Exynos 2400 برای برخی از مناطق جهان، اسنپدراگون 8 نسل 3 برای برخی دیگر.

اگر می‌پرسید که سامسونگ این ایده ی زیرکانه را از کجا آورده، احتمالا به یاد بیاورید که اپل در سال گذشته با آیفون 14 و آیفون 14 پرو پیشگام این طرح «نابغه‌ای» بود. اولی به SoC پرچمدار کوپرتینویی از سال 2021 (A15 Bionic) چسبیده بود، در حالی که فقط مدل Pro A16 Bionic جدید را به دست آورد.

دو مسیر متفاوت برای موفقیت اپل و سامسونگ

اپل و سامسونگ اکنون رتبه اول را در تجارت گوشی‌های هوشمند به اشتراک گذاشته‌اند، اما مسیرهای موفقیت آنها نمی‌تواند متفاوت از این باشد.

در طی 3 تا 4 سال گذشته در سامسونگ تغییر گسترده‌ای در استراتژی صورت گرفته است. از یک طرف، این منجر به یک سبد محصولات کمتر هیجان انگیز شده است که برخی از علاقه مندان به فناوری آن را چیز بدی می دانند.

اما از سوی دیگر، یک گوشی پرچمدار سامسونگ (گلکسی اس 23 اولترا) برای اولین بار پس از گلکسی اس 9 وارد لیست 10 گوشی برتر پرفروش شده است. علاوه بر این، سامسونگ با وجود سخت افزار کمتر چشمگیر Fold 5 در مقایسه با چیزی مانند Honor Magic V2، بیش از هر شرکت دیگری گوشی های تاشو می فروشد.

طنز ماجرا این است که سامسونگ سال ها تلاش کرد تا با ارائه ویژگی های بیشتر و اضافی، اپل را شکست دهد، در حالی که راز موفقیت این بود که استراتژیک تر باشد و ارائه ویژگی ها و محصولات کمتر اما قابل اعتمادتر را در اولویت قرار دهد.

از سوی دیگر، وقتی به آیفون فکر می کنید، پرچمدار اپل در 3-4 سال گذشته بیشتر و بیشتر از اندروید y برخوردار شده است. اکنون آیفون 15 پرو مکس با ارائه هزاران گزینه سفارشی سازی (در مناطق خاص، بیشتر از اندروید)، USB-C، و مسلماً قوی ترین سیستم دوربین، دیگر به دلیل سخت افزار قدیمی تر، قفل، خسته کننده و عقب مانده نیست.

سامسونگ در نهایت با تمرکز بر پشتیبانی نرم افزاری قابل اعتماد به جای ارتقاء سخت افزاری فوق العاده درخشان، دنیای اندروید را فتح کرد و اکنون با جذب «کاربران» جدید به جای «طرفداران» سود می برد.

اپل به آرامی اما پیوسته آیفون را به گوشی بازتر، کاربرپسندتر، قابل شخصی سازی و سرگرم کننده تبدیل می کند. ناگفته نماند که ما در حال حاضر هر سال 4-5 آیفون جدید دریافت می کنیم به جای یک آیفون که تا قبل از آیفون 5S همینطور بود.

آیا اپل تأثیری منفی بر سامسونگ دارد یا آیفون خسته کننده الگوی مناسبی برای گلکسی که زمانی غافلگیرکننده بود؟

سری Galaxy S24: پیگیری رویه آیفون

دوست داشته باشید یا نخواهید، این وضعیت سامسونگ است و لزوماً وضعیت بدی نیست.

بزرگ‌ترین سازنده گوشی اندروید در حال حاضر مانند اپل تجارت می‌کند، و همان‌قدر که من از گفتن آن متنفرم (به عنوان یک علاقه‌مند به فناوری)، موفقیت تجاری بر همه چیز در این سطح از تجارت برتری دارد. با این حال، نظر من این است که تأثیر اپل بر مدل کسب‌وکار سامسونگ (که اکنون در گوشی‌های این شرکت منعکس شده) بیشتر مثبت است.

اگر واقعاً در مورد آن فکر کنید، “محافظه کارتر بودن مانند آیفون” بهترین اتفاقی است که می تواند برای تلفن گلکسی که زمانی غافلگیرکننده بود، بیفتد.

فکر می‌کنم تنها سوال داغ در حال حاضر این است که… سفر «تبدیل شدن به اپل اندروید» سامسونگ تا کجا پیش خواهد رفت؟ شاید شاهد عرضه‌های گلکسی کمتری باشیم؟ فشار دیگری برای تبدیل Exynos به تنها تراشه گلکسی؟ شاید حتی سیستم عامل خود سامسونگ؟ نظر شما چیست؟

منبع phonearena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.