آیفون 15 پرو مکس با تیتانیوم در تست سقوط به گلکسی اس 23 اولترا شکست خورد

اپل چند روز پیش با معرفی آیفون 15 خبرساز شد. برخی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌هایی که آیفون‌های سری جدید اپل به ارمغان می‌آورند شامل ساختار تیتانیومی و پورت USB Type-C است. در حالی که مشخص شد درگاه USB Type-C در آیفون 15 پرو یک پیاده سازی بدون محدودیت است، بدنه تیتانیومی آن حداقل در یک آزمایش اخیر به نظر نمی رسد که در مورد استحکام اضافی انتظارات را داشته باشد.

یوتیوب‌بر محبوب PhoneBuff یک مقایسه تست دراپ گلکسی اس 23 اولترا با آیفون 15 پرو مکس انجام داد تا آزمایش کند که آیا بدنه تیتانیومی ارتقا یافته این گوشی مزایای واقعی دارد یا خیر. او از بازوهای رباتیک استفاده کرد تا آزمایش را تا حد امکان منصفانه در خارج از شرایط آزمایشگاهی انجام دهد.

گلکسی اس 23 اولترا علیرغم ساخت تیتانیومی آیفون 15 پرو مکس، در تست سقوط برنده شد

پس از افت پشتی از ارتفاع کمر، پشت آیفون شکسته شد و ترک های گسترده ای در اطراف پشت شیشه ایجاد شد. در مقایسه، گلکسی اس 23 اولترا در دو گوشه دچار ترک‌های کوچک‌تری شد. با وجود بدنه تیتانیومی، آیفون بدتر از گلکسی که دارای قاب آلومینیومی و محافظ گوریلا گلس Victus 2 در جلو و عقب است، عمل کرد.

در دور دوم، یوتیوبر هر دو گوشی را در حالی که یکی از گوشه های آنها رو به پایین بود، انداخت. در این آزمایش، قاب تیتانیومی آیفون در تماس با دال بتنی جرقه ایجاد کرد. قاب تیتانیومی نسبتاً سالم بود، اما قاب آلومینیومی Galaxy S23 Ultra کمی تغییر شکل داد. با این حال، شیشه عقب آیفون شروع به افتادن کرد. هر دو گوشی پس از مرحله دوم آزمایش دراپ کاملاً کارکرده بودند.

در آزمایش سوم، گوشی‌های هوشمند با صفحه نمایش رو به پایین رها شدند. صفحه نمایش هر دو گوشی پس از این آزمایش به میزان قابل توجهی ترک خورد، اما گلکسی اس 23 اولترا به دلیل خمیدگی صفحه نمایش کمی بدتر شد. با این حال، هر دو گوشی به عملکرد عالی خود ادامه دادند و حسگر اثر انگشت گلکسی اس 23 اولترا نیز عملکردی داشت. پس از مرحله نهایی تست دراپ، که در آن هر دو گوشی از یک نقطه بالاتر سقوط کردند. گلکسی اس 23 اولترا شبیه به آنچه که پس از آزمایش قبلی بود، به نظر می رسید، اما آیفون 15 پرو مکس حتی شیشه های شکسته تری را در جلو و عقب نشان داد.

گلکسی اس 23 اولترا با وجود داشتن قاب آلومینیومی، پس از کسب میانگین امتیاز از هر چهار دور تست دراپ، برنده این تست شد. بنابراین، به نظر نمی رسد که داشتن تیتانیوم، حداقل با اجرای اپل، هیچ مزیت قابل توجهی در دنیای واقعی داشته باشد.

شایعه شده است که گلکسی اس 24 اولترا دارای بدنه تیتانیومی است

شایعه شده است که گلکسی اس 24 اولترا از بدنه تیتانیومی برخوردار است و امیدواریم استحکام بهتری نسبت به گلکسی اس 23 اولترا داشته باشد. نکته ای که در مورد تیتانیوم وجود دارد این است که برای همان وزن از آلومینیوم قوی تر است، اما اپل از تیتانیوم استفاده کرد تا وزن آیفون 15 پرو را 19 گرم نسبت به مدل قبلی خود کاهش دهد، بنابراین به هر حال قوی تر از این نبود. در مقایسه، انتظار می‌رود گلکسی اس 24 اولترا همان وزن نسل قبلی خود را حفظ کند، بنابراین ما انتظار داریم که برخی از مزایای قاب تیتانیومی شایعه شده را در مقایسه با گلکسی اس 23 اولترا ببینیم.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.