چگونه رمز نقطه اتصال گوشی را پیدا کنیم و آن را عوض کنیم: راهنمای جامع برای اندروید و آیفون

در دنیای امروزی که ارتباطات بیسیم و اتصال به اینترنت بسیار اساسی و حیاتی است، استفاده از نقطه اتصال گوشی همراه به عنوان یک راه حل محبوب برای به اشتراک گذاشتن اینترنت با دیگر دستگاه‌ها محسوب می‌شود. با این حال، برخی از کاربران ممکن است با مشکلاتی همچون فراموشی رمز عبور نقطه اتصال گوشی یا نیاز به تغییر رمز عبور مواجه شوند. در این مقاله، به بررسی روش‌های پیدا کردن رمز نقطه اتصال گوشی و همچنین تغییر رمز عبور آن برای اندروید و آیفون می‌پردازیم. همراه چیکاو باشید.

چگونه رمز نقطه اتصال گوشی را عوض کنیم؟

بخش دوم: تغییر رمز عبور نقطه اتصال گوشی

۱. برای اندروید:

  •  بعد از فعال‌سازی Hotspot، انگشت خود را در بالای صفحه قرار داده و به سمت پایین بکشید تا نوار اعلان باز شود. در این بخش، می‌توانید Hotspot را مشاهده کنید و روی آن کلیک کنید.
  • در مرحله تغییر رمز Hotspot در گوشی اندروید، پس از باز شدن صفحه Hotspot، وارد بخش “Set up portable hotspot” شوید.
  • حالا در قسمت رمز، رمز جدید را وارد کنید و برای ذخیره کردن تغییرات، روی آیکن تیک در بالای صفحه سمت راست کلیک کنید.
  • همچنین، برای تغییر نام Wi-Fi در همان صفحه، در قسمت SSID، نام جدید Wi-Fi را وارد کنید.
  • مراحل به پایان رسید و در نهایت، برای ذخیره تغییرات انجام شده، روی علامت تیک در بالای صفحه سمت راست کلیک کنید.

۲. برای آیفون:

برای تغییر و استفاده از رمز عبور Hotspot در آیفون، ابتدا وارد تنظیمات گوشی خود شوید و روی گزینه “Personal Hotspot” ضربه بزنید. سپس گزینه را به سمت راست بکشید تا Hotspot گوشی روشن شود.

برای تغییر رمز عبور، روی “Wi-Fi Password” ضربه بزنید و یک پسورد جدید ایجاد کنید یا پسورد موجود را تغییر دهید.

حالا در لیست شبکه Wi-Fi دستگاهی که می‌خواهید به Hotspot گوشی خود متصل شوید، نام آیفون خود را پیدا کنید و به آن وصل شوید.

در صورتی که تنظیمات مربوط به اینترنت سیمکارت را انجام نداده‌اید، وارد مسیر زیر شوید: Settings > Cellular > Cellular Data Network و در قسمت APN، نام اپراتور خود را وارد کنید (مثلاً برای ایرانسل از “mtnirancell” استفاده کنید).

در صورتی که گزینه “Personal Hotspot” را نیابید، باید با شرکت مخابراتی خود تماس بگیرید تا این قابلیت را فعال کنند. هنگام اتصال، ممکن است نام چندین شبکه Hotspot نمایش داده شود، در این صورت شبکه صحیح را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید رمز عبور پیش‌فرض را تغییر دهید یا اتصال دستگاه‌ها/کاربران قبلی را قطع کنید، می‌توانید با ضربه روی “Wi-Fi Password” و تنظیمات مربوطه، یک رمز جدید ایجاد کنید. همانطور که مشاهده کردید، تغییر و استفاده از رمز عبور Hotspot در آیفون بسیار ساده است و تنها چند کلیک از شما نیاز دارد.

چگونه رمز نقطه اتصال گوشی را پیدا کنیم؟

به تنظیمات آیفون خود رفته و به بخش “شبکه و اینترنت” بروید. در این بخش، گزینه‌ی “نقاط اتصال” را انتخاب کنید. رمز عبور نقطه اتصال گوشی در اینجا نمایش داده می‌شود.

آیا تغییر رمز نقطه اتصال گوشی اطلاعات ذخیره شده را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

تغییر رمز نقطه اتصال گوشی هیچ تاثیری بر روی اطلاعات ذخیره شده در گوشی شما ندارد. تغییر رمز عبور فقط تأثیری بر روی دسترسی دستگاه‌های دیگر به نقطه اتصال شما دارد. با تغییر رمز، دستگاه‌های قبلی که از شبکه شما استفاده می‌کردند، نیاز به وارد کردن رمز جدید خواهند داشت.

جمع‌بندی

در این مقاله، به بررسی روش‌های پیدا کردن رمز نقطه اتصال گوشی و تغییر رمز عبور آن برای اندروید و آیفون پرداختیم. برای اندروید، می‌توانید از تنظیمات گوشی یا برنامه‌های خارجی استفاده کنید. برای آیفون نیز می‌توانید از تنظیمات گوشی یا کدهای دستوری استفاده کنید. این امکانات به کاربران کمک می‌کنند تا رمز عبور نقطه اتصال گوشی را پیدا کرده و در صورت نیاز آن را تغییر دهند. با این راهنما، شما قادر خواهید بود مشکلات مربوط به رمز نقطه اتصال گوشی خود را به راحتی حل کنید و از این قابلیت بهره‌برداری کنید.
امتیاز دهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.