تاثیر پیام رسان ها در سئو (روبیکا، ایتا، تلگرام)

در طول دهه گذشته رسانه‌های اجتماعی تغییرات اساسی در دنیای بازاریابی آنلاین داشته است. کسب‌وکارها استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال خود را برای دستیابی به مخاطبان هدف خود از طریق پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و … تطبیق داده‌اند. اکنون کسب و کارها با ظهور اپلیکیشن‌های پیام‌رسان مانند تلگرام، ایتا و روبیکا راه‌های جدیدی برای استفاده از این پلتفرم‌ها برای بهبود تلاش‌های خود در بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) می‌یابند. تلگرام با بیش از 500 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های پیام‌رسانی است که امروزه در دسترس مردم است. همچنین ایتا و روبیکا دو اپلیکیشن ایرانی در چند ماه اخیر کاربران زیادی را به سمت خود جذب کرده‌اند. محبوبیت این اپلیکیشن‌ها فرصت‌های جدیدی را برای کسب و کارها ایجاد کرده است تا از طریق کانال‌ها، گروه‌ها، ربات‌ها و پیج‌ها به مخاطبان هدف خود دست یابند. در این مقاله به بررسی تاثیر پیام‌رسان‌ها بر سئو سایت می‌پردازیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

نحوه تاثیر پیام‌رسان‌ ها در سئو از طریق پیج روبیکا و کانال‌های تلگرام و ایتا

کانال‌های تلگرام و ایتا یکی از موثرترین راه‌ها برای رسیدن کسب و کارها به مخاطبان هدف هستند. این کانال‌ها می‌توانند عمومی یا خصوصی باشند و کسب و کارها می‌توانند از آ‌ن‌ها برای به اشتراک‌گذاشتن اخبار، به‌روزرسانی‌ها و تبلیغات با مخاطبان خود استفاده کنند. با طراحی اپلیکیشن‌های مختلف پیام رسان می‌توان در جهت بهبود سئو، گام‌های بزرگ‌تری برداشت.

از منظر سئو کانال‌های تلگرام و ایتا می‌توانند از چند جهت زیر مفید باشند:

قابلیت استفاده از کلمات کلیدی

با ایجاد یک کانال تلگرام و ایتا به صورت عمومی کسب و کارها می‌توانند از طریق کلمات کلیدی و هشتگ‌گذاری برند خود را به افراد بیشتری نمایش دهند. به این وسیله می‌توانند بازدید کانال خود را بالا ببرند و در نتیجه مخاطبان بیشتری را جذب کنند.

بک لینک به سایت در کانال‌ها

یکی از موارد تاثیر پیام رسان‌‌ ها در سئو از طریق بک‌ لینک حاصل می‌شود. بک لینک‌ها یکی از مهم‌ترین عواملی هستند که موتورهای جستجو برای تعیین ارتباط و اعتبار یک وب‌سایت از آن‌ها استفاده می‌کنند. کسب‌وکارها با قراردادن لینک‌های یک وب‌سایت در پست‌های کانال تلگرام و ایتا یا پیج روبیکا می‌توانند تعداد بک لینک‌های سایت خود را افزایش دهند و این کار رتبه آن‌ها را در موتورهای جستجو بهبود می‌بخشد. برای این کار می‌توان از یک شرکت خدمات سئو کمک گرفت.

گروه‌های تلگرام و ایتا

تلگرام اولین اپلیکیشنی نیست که امکان ایجاد گروه در آن وجود دارد؛ اما امکانات قابل قبولی در این زمینه دارد. با طراحی اپلیکیشن ایتا که مشابه تلگرام است گروه‌های ایتا نیز ایجاد شدند. گروه‌های تلگرام و ایتا راه دیگری هستند برای تاثیر پیام رسان ها در سئو که کسب و کارها می‌توانند برای بهبود سئوی خود استفاده کنند. گروه‌ها اتاق‌های گفتگویی هستند که به اعضا اجازه می‌دهند در زمان واقعی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. کسب‌وکارها می‌توانند گروه‌های عمومی یا خصوصی ایجاد کنند و از آن‌ها برای ارتباط با مخاطبان خود، پاسخ به سؤالات و ارائه پشتیبانی مشتری استفاده کنند.

گروه‌های تلگرام می‌توانند از چند جهت مفید باشند؛ اولاً فرصتی را برای کسب و کارها فراهم می‌کنند تا با مخاطبان خود درگیر شوند و این کار می‌تواند حفظ مشتری و وفاداری او به برند را افزایش دهد. این تعامل می‌تواند منجر به افزایش ترافیک یک وب‌سایت شود و رتبه‌بندی موتورهای جستجو را بهبود بخشد. همچنین می‌توان از گروه‌ها برای به اشتراک‌گذاری مطالب و اطلاعات ارزشمند با اعضا استفاده کرد. مشاغل می‌توانند با ارائه محتوای مفید در یک گروه، خود را به عنوان پیشروان صنعت خود معرفی کنند؛ این کار منجر به افزایش شناخت برند و بک لینک به وب‌سایت می‌شود و از این طریق رتبه‌بندی موتورهای جستجو را بهبود می‌بخشد.

تاثیر پیام رسان ها در سئو از طریق بات‌ها

ربات‌ها راه دیگری هستند که کسب و کارها می‌توانند از برنامه‌های پیام‌رسان برای بهبود سئوی خود استفاده کنند. ربات‌ها برنامه‌های خودکاری هستند که وظایف خاصی مانند پاسخ‌دادن به سؤالات متداول یا پشتیبانی مشتری را انجام می‌دهند. ربات‌ها را می‌توان با کانال‌ها و گروه‌ها ادغام کرد تا کسب‌وکارها به صورت خودکار به ارائه خدمات مشتری و فرآیندهای ارتباطی خود بپردازند. ربات‌های تلگرام به کسب و کارها کمک می‌کنند تا پشتیبانی بهتری از مشتری داشته باشند و در نتیجه رضایت مشتری را حفظ کنند. این افزایش رضایت مشتری منجر به افزایش ترافیک وب‌سایت می‌شود و در نتیجه رتبه‌بندی موتورهای جستجو را بهبود می‌بخشد.

همچنین می‌توان از ربات‌های تلگرام برای ارائه محتوای ارزشمند به اعضای کانال یا گروه تلگرام استفاده کرد. با ارائه محتوای مفید توسط ربات، این مسئله منجر به افزایش شهرت برند و لینک‌سازی‌های مفید به وب‌سایت می‌شود و رتبه‌بندی موتورهای جستجو را بهبود می‌بخشد. بهتر است استفاده از ربات‌ها در وب‌سایت به کمک شرکت خدمات سئو صورت گیرد.

جمع‌بندی

ظهور اپلیکیشن‌های پیام‌رسان مانند تلگرام فرصت‌های جدیدی را برای کسب‌وکارها ایجاد کرده است تا تلاش‌های خود را در سئو بهبود بخشند. اپلیکیشن‌های پیام‌رسان مانند تلگرام، ایتا، روبیکا و … می‌توانند تاثیر قابل‌توجهی بر سئو سایت داشته باشند. کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده از کانال‌ها، گروه‌ها و ربات‌های تلگرام شهرت برند خود را افزایش دهند، با مخاطبان خود تعامل داشته باشند و رضایت مشتری را بالا ببرند. این افزایش تعامل و رضایت مشتری می‌تواند از طریق افزایش بک لینک و بهینه‌سازی کلمات کلیدی منجر به افزایش ترافیک وب‌سایت و بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجو شود.

طراحی اپلیکیشن‌های پیام‌رسان با قابلیت‌های بیشتر از تلگرام، روبیکا و ایتا می‌تواند گام مثبتی در جهت ارتقاء سئوی سایت و افزایش ترافیک سایت شود. برای کسب و کارها ضروری است که استفاده از اپلیکیشن پیام‌رسان را در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود بگنجانند تا همیشه در رقابت باقی بمانند. توجه به این نکته مهم است، اگرچه برنامه‌های پیام‌رسان می‌توانند تأثیر مثبتی بر سئو داشته باشند، اما نباید تنها موضوع تمرکز در استراتژی دیجیتال مارکتینگ مشاغل باشند. کسب و کارها همچنان باید با ایجاد محتوای با کیفیت بالا، بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو و تعامل با مخاطبان خود در کانال‌های متعدد را در اولویت قرار دهند. بدیهی است که این کارها تخصصی است و بهتر است از طریق شرکت خدمات سئو صورت بگیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.