تشک طبی رویال بهتر است یا طبی فنری رویال؟

استفاده از تشک های استاندارد به دلیل کیفیت بالا، سلامت جسمانی شما را تضمین می کنند و حتی در عین حال می توانند سلامتی ذهنی شما را نیز بهبود ببخشند. با تهیه تشکی مرغوب است که می توانید آرامش و آسایش شبانه را به خود هدیه دهید. خواب کافی و با کیفیت می تواند انرژی موردنیاز شما را برای شروع یک روز پر هیجان و تکاپو تامین نماید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

تشکی مناسب ترین گزینه است که آناتومی بدن را در بهترین حالت ممکن تامین نماید. آیا می دانید تشک طبی بهتر است یا طبی فنری؟ ممکن است این سوال بارها برای شما تکرار شده باشد و هر بار با پاسخ های مختلفی از جانب فروشندگان مواجه شوید که نتواند شما را قانع کند. مهمترین نکته در این خصوص این است که صفت بهترین برای تشک ها نسبی است و می تواند برای افراد مختلف به صورت متفاوتی تعریف گردد.

اما به راستی تشک طبی بهتر است یا طبی فنری؟ با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا در این مورد اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهیم.

تشک طبی

ساختار تشک رویال طبی همان طور که از نام آنها پیدا است به گونه ای انجام گرفته است تا در ساعاتی که فرد به خواب می رود و نیاز به استراحت دارد از ستون فقرات و در حالت کلی بدن محافظت شود. بافت سخت، سفت و بدون انعطاف را می توان از ویژگی های این نوع از تشک ها عنوان نمود. عمر تشک های طبی را می توان بر اساس ضخامتی که دارند بین 2 تا 6 سال معرفی نمود که مسلما این مدت می تواند با افزایش کیفیت مواد اولیه به کار رفته افزایش یابد.

توصیه پزشکان ارتوپدی برای کاهش دردهای ستون فقرات و یا دردهایی که ناشی از بیماری هایی مانند آرتروز هستند استفاده از تشک طبی است. این تشک ها را می توانید در اندازه های یک نفره و یا دو نفره و حتما با تجویز پزشک تهیه کنید.

تشک طبی و مزایا آن

در مواردی از جمله درد گردن، درد کمر، دیسک گردن و یا دیسک کمر تشک طبی می تواند خوابی آرامش بخش را به شما هدیه دهد؛ اما مزایای این تشک ها در حالت کلی عیارتند از:

  1.     جلوگیری و درمان از دردهای جسمانی و عضلانی
  2.     جذب گرما
  3.     کاهش فشار وارد بر نواحی حساس بدن از قبیل گردن، کمر و نیز شانه
  4.     کمک به حفظ آناتومی بدن در زمان خواب
  5.     بهبود در کیفیت خواب و ایجاد آرامش

تشک طبی و معایب آن

همان طور که گفته شد تشک رویال طبی را تنها با مشورت پزشک ارتوپد خریداری کنید. زیرا می تواند معایبی نیز به دنبال داشته باشد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1.     برای افراد عادی و معمولی مناسب نیستند.
  2.     تنها مناسب افرادی هستند که دچار گردن درد و یا کمردرد هستند.
  3.     تشک های طبی در حالت عادی عمر کمتری در مقایسه با دیگر انواع تشک ها دارند.

تشک طبی فنری

در بحث انتخاب تشک طبی یا طبی فنری و اینکه تشک طبی بهتر است یا طبی فنری؟ باید اشاره کنیم که تشک های طبی فنری را می توان زیرمجموعه ای از تشک های طبی دانست. در مواردی که فرد دردهای مفصلی و یا عضلانی نداشته باشد خرید تشک های طبی فنری می تواند بهترین انتخاب باشد.

کیفیت مواد مورد استفاده در ساخت تشک طبی فنری می تواند بر عمر آن تاثیر مستقیم بگذارد. شما می توانید با توجه به نیاز خود از انواع تک نفره و یا دو نفره این تشک ها تهیه کنید.

تشک طبی فنری و مزایای آن

میزان سفتی تشک های طبی در حد نرمالی قرار دارد و موارد زیر را می توان از عمده مزایای آن دانست:

  1.     در مقابل انواع طبی، تشک های طبی فنری قیمت کمتری دارند.
  2.     در تشک های طبی فنری بین نرمی و سفتی تشک، تعادل وجود دارد. به عبارتی نه زیاد نرم هستند و نه زیاد سفت.
  3.     این نوع از تشک ها با پخش فشار وارد بدن حد اعتدال را تامین می نمایند.
  4.     با توجه به ساختار تشک های طبی فنری می توان گفت طول عمر بیشتری دارند.

تشک طبی فنری و معایب آن

درست است که تشک های طبی فنری می توانند خوابی راحت و آسوده را برایتان تضمین کنند ولی در عین حال معایبی نیز دارند:

  1.     گزینه مناسبی برای مبتلایان به دردهای گردن و کمر نیست.
  2.     فنرهای موجود در این نوع تشک ممکن است برای افرادی که دچار دردهای جسمانی و عضلانی هستند آسیب رسان باشد.

حال که با تشک های طبی و طبی فنری به صورت جداگانه آشنا شدید پس برای یافتن پاسخ اینکه آیا تشک طبی بهتر است یا طبی فنری؟ در ادامه به بیان تفاوت های هر کدام از این تشک ها می پردازیم:

10 مورد از تفاوت های بین تشک طبی و تشک طبی فنری

  •         راحتی: حالت پذیری تشک های طبی فنری بیشتر از انواع طبی است و بالطبع راحتی بیشتری نیز دارند.
  •         انتقال لرزش: تشک های طبی فنری به میزان بیشتری از انتقال ارتعاشات جلوگیری می کنند.
  •         شرایط جسمانی افراد: در انتخاب تشک اصلی ترین مورد، توجه به شرایط فردی است. برای مثال تشک های طبی می توانند برای افرادی که مشکلات جسمی و دیسک کمر دارند بهترین انتخاب محسوب گردند.
  •         وزن: تشک طبی فنری برای کسانی که وزن بالایی دارند به دلیل فرو رفتن در تشک مناسب نیست. چنین افرادی می توانند از تشک های طبی که سفتی بیشتری دارند استفاده کنند تا دچار تنش نشوند.
  •         کیفیت خواب: کیفیت خواب برای همه افراد بسیار مهم است. تشک طبی فنری می تواند برای افراد عادی که مشکل جسمانی ندارند کیفیت خواب مناسبی را ارائه دهد؛ در عین حال افرادی که از دردهای جسمانی رنج می برند می توانند این تجربه را با تشک های طبی داشته باشند.
  •         ماندگاری: در صورت مراقبت و استفاده صحیح از تشک می توان انتظار داشت تشک های طبی فنری عمر بیشتر و مفیدتری در مقایسه با انواع طبی داشته باشند.
  •         سفتی و نرمی: همان طور که اشاره شد تشک طبی به دلیل سفتی بیشتری که دارد به هیچ وجه انعطاف پذیر نیست ولی ساختار تشک های طبی فنری به گونه ای است که تعادل بین نرمی و سفتی، در آنها رعایت شده است.
  •         عادات خواب: عادات خواب افراد نیز می توانند در انتخاب تشک موثر باشند. به عنوان مثال تشک طبی فنری برای افرادی مناسب است که معمولا بر روی شکم می خوابند و در مقابل تشک طبی برای افرادی توصیه می شود که عادت دارند بر روی شانه خود بخوابند.
  •         هزینه: مهمترین نکته در جواب سوال تشک طبی بهتر است یا طبی فنری؟ بحث هزینه و قیمت تشک ها است. تشک طبی فنری به لحاظ قیمت، اقتصادی تر از تشک طبی است.

تشک طبی بهتر است یا طبی فنری؟

تشک طبی را باید به توصیه پزشک خریداری کنید و به هیچ وجه خرید خودسرانه آن توصیه نمی شود زیرا ممکن است عواقب خطرناکی داشته باشد. تشک های طبی فنری برای افرادی که مشکل خاصی در ناحیه گردن و یا کمر ندارند بهتر است. در صورتی که از دردهای جسمانی و یا مفصلی رنج می برید می توانید با مراجعه به پزشک و صلاحدید وی از تشک های طبی استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.