Standard Airdrop چیست؟

در دوران قدیم در زمان جنگ کمک‌های غذایی و سلاح را با ایردراپ‌ها می‌فرستادند؛ اما در دنیای رمز ارزها، ایردراپ مفهوم متفاوتی دارد. فضای پروژه‌های ارز دیجیتال به شدت رقابتی است و رشد و توسعه استارتاپ‌های مبتنی بر بلاکچین، در صورتی که تبلیغات مناسب نداشته باشند بسیار دشوار است. در واقع ایردراپ یک روش بازاریابی مخصوص رمز ارز هاست. روش‌های کسب درآمد متفاوتی در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد، ایردراپ‌ ارز دیجیتال روشی است که بسیاری از علاقمندان کریپتو را به خود جذب کرده است. معروف‌ترین نوع ایردراپ، Standard Airdrop است. در ادامه مقاله به این سوال که ایردراپ چیست پاسخ می‌دهیم و انواع ایردراپ را معرفی می‌کنیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

ایردراپ چیست؟

همان طور که درباره ایردراپ گویا آی تی اشاره کرده است، ایردراپ‌ها یک روش بازاریابی ارز دیجیتال هستند و هدف آن‌ها جلب کردن توجه کاربران و جوامع مختلف ارز دیجیتال به سمت پروژه‌ها جدید است. با شرکت در ایردراپ ها می‌توانید توکن‌های رایگان دریافت کنید و در صورت موفق شدن پروژه، سودهای کلانی بگیرید. البته این توکن‌ها کاملاً رایگان نیستند و در ازای انجام اقدامات کوچکی مانند جوین شدن به کانال یا پست کردن در مورد پروژه به کاربران تغلق می‌گیرند.

استارتاپ‌های مبتنی بر بلاکچین با استفاده از ایردراپ ارز دیجیتال به عنوان یک ابزار تبلیغاتی برای پروژه خود استفاده می‌کنند. علاوه بر این، ایردراپ‌ ها پروژه‌های بلاک چین را قادر می‌سازند تا قدردانی خود را از شرکت‌کنندگان با پاداش دادن به آنها با توکن‌ها رایگان نشان دهند. پروژه‌ها قبل از اینکه عرضه اولیه سهام خود یا ‌ICO را برای فروش بگذارند، ایردراپ آن را معرفی می‌کنند و مقداری از توکن آن را به صورت رایگان به کاربران می‌دهند؛ به این ترتیب توجهات را به سمت خود جلب می‌کنند. برای دریافت این توکن‌های رایگان باید در ایردراپ‌ها ثبت‌نام کنید یا در قرعه‌کشی آن‌ها برنده شوید.

چند نوع ایردراپ داریم؟

پروژه‌های ارز دیجیتال معمولاً از ایردراپ‌ها برای تبلیغات و جلب توجه استفاده می‌کنند. انواع مختلفی از ایردراپ داریم که هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. پروژه‌ها ممکن است با توجه به هدف و نوع تبلیغات خود، از انواع مختلفی از ایردراپ استفاده کنند که در ادامه برخی از انواع آن را معرفی می‌کنیم.

ایردراپ استاندارد (Standard airdrop)

در این نوع ایردراپ نیاز به انجام عمل خاصی ندارید و بعد از باز کردن یک حساب کاربری در سایت پروژه و وارد کردن آدرس کیف پول خود، می‌توانید توکن‌ها را به صورت رایگان دریافت کنید. در بیشتر موارد اطلاعاتی جز این از شما دریافت نمی‌شود. البته باید در نظر داشته باشید در ایردراپ استاندارد معمولاً تعداد توکن‌ها محدود است؛ بنابراین باید زودتر اقدام به ثیت‌نام کنید.

این نوع ایردراپ بسیار پرطرفدار است و کاربران زیادی را سمت خود جذب می‌کند. ارائه دهندگان ایردراپ استاندارد ممکن است برای توزیع عادلانه توکن‌ها بین کاربران قرعه‌کشی انجام دهند. اشکال این ایردراپ در این است که برخی کاربران از کیف پول‌های متعدد استفاده می‌کنند؛ به این ترتیب ممکن است یک نفر بیشتر از حد خود، توکن دریافت کند.

هولدر ایردراپ (airdrop Holder)

این ایردراپ به کسانی تعلق میگیرد که مقداری از یک توکن را در کیف پول خود هولد یا استیک کرده‌اند. در این نوع ایردراپ، در یک تاریخ و ساعت مشخص از کیف دارایی کاربران عکس گرفته می‌شود و به هر کاربر با توجه به مقداری که هولد کرده، توکن رایگان تعلق می‌گیرد. کاربرانی که توکن بیشتری دارند از امتیاز بیشتری برخوردارند.

ایردراپ بونتی (Bounty airdrop)

دریافت این ایردراپ مراحل بیشتر دارد. معمولا از کاربران خواسته می‌شود تا اقدامات خاصی را انجام دهند و در فعالیت‌های خاصی شرکت کنند تا واجد شرایط دریافت توکن شوند. این وظایفی می‌تواند شامل تبلیغ پروژه در رسانه‌های اجتماعی باشد. در بیشتر موارد، شرکت‌کنندگان با دریافت پاداش برای ثبت‌نام در خبرنامه‌ها یا کانال‌های دیگر، تشویق می‌شوند تا این خبر را به دیگران منتقل کنند. هر کاربر بعد از انجام فعالیت‌ها امتیاز کسب می‌کند تا امتیازش به حد نصاب دریافت توکن رایگان برسد.

ریسک‌های ایردراپ ارز دیجیتال

ایردراپ می‌تواند فرصت‌های طلایی برای کلاهبرداران به وجود آورد. بسیاری از کاربران ممکن است در وب‌سایت‌های فیشینگ اطلاعات و آدرس کیف پول خود را به اشتراک بگذارند.

هنگامی که کاربر کیف پول خود را متصل می‌کند و عبارت مخفی خود را ارائه می‌دهد، مقدار بسیار کمی از دارایی‌های رمزنگاری شده را از کلاهبرداران دریافت می‌کند. سپس کلاهبرداران می‌توانند اطلاعاتی در مورد فعالیت معاملاتی کیف پول‌ها به دست آورند. با دستیابی به داده‌های مربوط، هکرها می‌توانند سرقت هویت، باج‌گیری، حملات فیشینگ و موارد دیگری انجام دهند.

توجه داشته باشید که ایردراپ‌های ارز دیجیتال کاملاً رایگان هستند؛ بنابراین هر ایردراپی که در ابتدا از شما درخواست واریز مقداری پول یا توکن می‌کند کلاهبرداری است. به هیچ عنوان ۱۲ کلمه بازیابی خود را در اختیار پروژه‌های ایردراپ نگذارید؛ هر کسی با داشتن کلمات بازیابی شما می‌تواند به اطلاعات کیف پولتان دسترسی داشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم برای شرکت در ایردراپ‌ها یک کیف پول جداگانه بسازید و با آن‌ها عضو شوید.

کلام آخر

ایردراپ ارز دیجیتال نشان می‌دهد که چگونه فناوری بلاک چین طرز فکر ما را در مورد مدل‌های بازاریابی سنتی تغییر می‌دهد. در حال حاضر می‌توانیم ببینیم که چگونه ایردراپ بر استراتژی‌های بازاریابی به‌عنوان روشی نوآورانه برای ارتقای آگاهی و تشویق مشارکت در پروژه‌های کریپتویی مختلف تأثیر می‌گذارد. با تکامل این فضا، این احتمال وجود دارد که راه حل‌های خلاقانه‌تری برای محبوبیت توکن‌ها و کوین‌های جدید به وجود بیاید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.