چگونه دوربین مداربسته را روی گوشی نصب کنیم؟

 چگونه دوربین مداربسته را روی گوشی نصب کنیم؟

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

برای اینکه دوربین مداربسته را بتوانیم از طریق گوشی موبایل مشاهده نماییم لازم است که ابتدا دوربین مداربسته خود را از طریق مودم مناسب دوربین مداربسته به اینترنت متصل کنیم و سپس با نصب نرم افزار مربوطه جهت انتقال تصاویر دوربین روی گوشی بتوانیم تمامی تصاویر دوربین و یا دستگاه دی وی آر را بر روی گوشی موبایل خود مشاهده کنیم تا بتوانیم نصب دوربین مداربسته روی گوشی را داشته باشیم.

یکی از اهدافی که کسانی که اقدام به نصب دوربین مداربسته می کنند این است که بتوانند تصاویر دوربین خود را به صورت زنده بر روی گوشی موبایل خود مشاهده نمایند، در اصطلاح سیستمهای حفاظتی و نظارتی بین نصابهای دوربین مداربسته به این عملیات انتقال تصویر دوربین مداربسته بر روی گوشی نیز گفته می شود.

برای این که بتوانید تصاویر دوربین مداربسته را بر روی گوشی خود داشته باشید لازم است که یک سری از از اقدامات را انجام دهید و برای این کار نیاز به آموزش دارید. 

نحوه اتصال دوربین مداربسته به گوشی همراه

نحوه اتصال دوربین مداربسته به گوشی به این صورت است که ابتدا باید دوربین مدار بسته و یا دستگاه دی وی آر به اینترنت متصل باشد و شما برنامه مربوطه را بر روی گوشی موبایل خود نصب کنید و با انجام تنظیمات زیر می توانید به راحتی تصاویر دوربین مداربسته را بر روی گوشی خود مشاهده نمایید:

–  در اولین قدم می بایست که بر روی دستگاه دی وی آر و یا دوربین مداربسته خود یک یوزر و پسورد مشخصی را تعیین کنید.

– تنظیمات اینترنت و اتصال به اینترنت از طریق مودم را به صورت کاملا دقیق بر روی دستگاه دی وی آر انجام دهید ( آدرس دروازه شبکه را بر روی آدرس آی پی مودم قرار دهید )

– در قدم بعدی می بایست که نرم افزار مربوطه به دستگاه دی وی آر یا دوربین روی گوشی خود نصب کنید برای این کار چندین راه وجود دارد یکی استفاده از بارکد ای است که بر روی دستگاه شما قرار دارد و یا هم چنین با استفاده از آدرسی که در داخل قسمت DDNS دستگاه نوشته شده برنامه را بر روی گوشی خود نصب کنید. 

برنامه دوربین مداربسته روی گوشی اندروید و آیفون

برای مشاهده دوربین مداربسته بر روی گوشی لازم است که نرم افزار مربوط به نصب شود در گوشی اندروید نرم افزار های مختلفی برای این کار وجود دارند که عبارتند از:

نرم افزار: XMeye برای مشاهده تصاویر دوربین مدار بسته ای که دستگاه دی وی آر و قانون ها از کارخانه XM بود و در داخل ایران بسیار پرطرفدار می باشد.

نرم افزار IVMS4500:این نرم افزار یکی از نرم افزارهای انتقال تصویر برای گوشی اندروید است که برای دستگاه های دی وی آر و ان بی آر هایک ویژن مورد استفاده قرار می گیرد از آنجایی که این نرم‌افزار بسیار تخصصی بوده و قابلیت های بسیار زیادی از جمله مدیریت تصاویر قابلیت کنترل زنگ هشدار و همچنین کنترل دوربین های مداربسته اسپید دام را نیز دارا می باشد.

 نرم افزار : Smart PSSاین نرم افزار برای مشاهده تصاویر دوربین های مدار بسته برند داهوا طراحی شده است است که شما میتوانید با استفاده از این نرم افزار به صورت زنده تفکر یا به صورت ضبط شده تمامی تصاویر دوربین های مدار بسته داهوا را به صورت کاملا آنلاین و پیشرفته مشاهده نمایید.

نرم افزار EZVIV: EZVIZ نرم افزار مشاهده تصاویر دوربین مداربسته روی گوشی است که مدیریت سیستم دوربین مداربسته را از هر نقطه از دنیا فراهم می‌کند. خوشبختانه این نرم افزار با اکثر دستگاه های DVR و NVR از برندهای موجود در ایران سازگاری و همخوانی داشته و از آنها پشتیبانی می کنند. از جمله قابلیت های این برنامه می توان به امکان مشاهده زنده تصاویر، بازپخش(پلی بک) تصاویر، سیستم هشدار تشخیص حرکت و … اشاره نمود.

مودم برای دوربین مداربسته

همان طور که تا اینجا متوجه شدین برای انتقال تصاویر دوربین مداربسته به اینترنت ما به مودم هایی برای انتقال تصاویر نیاز داریم، بهترین مودم برای دوربین مداربسته مودم هایی هستند که دارای خروجی کابل شبکه یا همان LAN را دارا باشند که بتوان دستگاه DVR و یا NVR را به آن مستقیم متصل کرد.

به صورت کلی مودم هایی که در بازار ایران قرار دارند به سه دسته مودم های روی میزی اصطلاحاً به آنها مودم های خانگی و یا مودم های مخصوص بازی و یا مودم های همراه تقسیم بندی می شوند از آنجایی که هر کدام از آنها دارای مزایا و معایبی نسبت به یکدیگر هستند و از حوصله این مقاله آموزشی خارجه است اما تنها در خصوص مودم مناسب برای دوربین مداربسته صحبت خواهیم کرد.

Archer A10 TP-Link برای انتقال تصویر دوربین مداربسته مخصوصا با اینترنت ایرانسل عالی است. این جدیدترین مدل از سری Archer “A” است که سرعت Wi-Fi 5 را تا ۱۷۳۳ مگابیت در ثانیه در باند ۵ گیگاهرتز و تا ۸۰۰ مگابیت در ثانیه در باند ۲.۴ گیگاهرتز ارائه می دهد.

نکته مهم امنیتی A10 این است که از OpenVPN و پروتکل تونل زنی نقطه به نقطه (PPTP) پشتیبانی می کند، بنابراین می توانید از یک سرویس VPN برای دسترسی از راه دور به شبکه شرکت خود به راحتی استفاده کنید. به علاوه، برنامه سازگار Tether به شما امکان می دهد به راحتی شبکه خانگی خود را از یک دستگاه تلفن همراه بدون توجه به اینکه در کجای جهان هستید مدیریت کنید.

و در حالی که A10 از آخرین پروتکل امنیتی WPA3 پشتیبانی نمی کند، از WPA/WPA2-Enterprise پشتیبانی می کند و آن را به یک کاندیدای عالی برای دیدن دوربین مدار بسته از طریق اینترنت تبدیل می کند.

قیمت مودم برای دوربین مداربسته

قیمت مودم TP-LINK Archer A10 در ایران حدود ۹۵۰.۰۰۰ تومان است البته شما می توانید بهترین قیمت مورد برای دوربین مداربسته را به صورت آنلاین در سایت فروشگاه دوربین مداربسته آریا داشته باشید.

تنظیمات مودم دوربین مداربسته

برای اینکه تنظیمات مودم را برای انتقال تصویر و جهت نمایش دوربین مداربسته روی موبایل باید به صورت کاملاً حرفه‌ای علاوه بر تنظیمات مباحث امنیتی لازم است برخی از تنظیمات انتقال تصویر را نیز به صورت کامل انجام دهد تمامی تنظیمات مودم دوربین مداربسته به صورت کامل  ارائه شده است و براساس نحوه اتصال به دوربین مداربسته از راه دور ممکن است شما نیاز به IP استاتیک داشته باشید و یا اینکه ممکن است بخواهید با روش P2P دوربین مداربسته روی موبایل را روی موبایل خود مشاهده نمایید.

درباره چشمان بیدار آریا

شرکت چشمان بیدار آریا یک شرکت متخصص در حوزه نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته و دزدگیر اماکن می باشد که شما می توانید در صورت نیاز با مراجعه به این شرکت علاوه بر دریافت بهترین خدمات در حین راه اندازی و نصب دوربین و دی وی آر و دستگاه های دزدگیر شما خدمات پس از فروش و آموزش های بسیار عالی و حرفه ای برای کسانی که قصد استفاده از سیستم های حفاظتی و نظارتی را دارند دارا می باشد.

شرکت چشمان بیدار آریا علاوه بر گارانتی ۲ ساله تمامی تجهیزات و خدمات خود دارای ضمانت مادام‌العمر خدمات پس از فروش ش برای تمامی تجهیزاتی است که توسط این شرکت به فروش می‌رسد میباشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. رضا دادخواه می گوید

    عالیییی