مشخصات، طراحی و قیمت گوشی های سری گلکسی اس ۲۲ سامسونگ فاش شد (بخش دوم)

گوشی های هوشمند سری گلکسی اس ۲۲ آخرین و جدیدترین پرچمداران برند سامسونگ هستند که قرار است در روز ۹ فوریه (۲۰ بهمن ماه جاری) در طی برگزاری یک رویداد اختصاصی رونمایی و معرفی شود. درحالی که به زمان برگزاری این رویداد نزدیک می شویم، میزان افشای خبرهای مشخصات این گوشی ها شدت گرفته است اما تقریبا می توان گفت که همین حالا هم تمام مشخصات این گوشی های هوشمند فاش شده اند که در دو بخش تقدیم شما کاربران چیکاو می شود. در بخش اول برخی از مشخصات این گوشی ذکر شد و اینک بخش دوم و پایانی این مقاله تقدیم می گردد. همراه چیکاو باشید.

  • ماژول دوربین گوشی هوشمند پرچمدار گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ

گوشی هوشمند گلکسی اس 22 اولترا که نسخه گل سر سبد و بالا رده ی این سری خواهد بود و قدرتمندترین و گران قیمت ترین اسمارت فون پرچمداران اس ۲۲ سامسونگ محسوب می شود، در ماژول دوربین پنل پشتی این گوشی دارای لنز 108 مگاپیکسلی Super Clear خواهد بود که به عنوان دوربین اصلی این گوشی هوشمند معرفی می شود. این لنز همچنین با پشتیبانی از OIS یا لرزشگیر اپتیکال تصویر نیز همراه خواهد بود.

علاوه بر این، یک لنز تله فوتو 10 مگاپیکسلی نیز در کنار لنز اصلی قرار می گیرد که می تواند زوم 3 برابر را ارائه دهد و یک سنسور تله فوتو 10 مگاپیکسلی دیگر نیز در این ماژول دوربین قرار خواهد گرفت که از زوم 10 برابری  بهره می برد. آخرین سنسور این ماژول قدرتمند و بسیار باکیفیت را یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض تشکیل می دهد. دوربین سلفی گوشی هوشمند اس ۲۲ اولترا نیز با دیگر برادران و خواهران خود تفاوت شاخصی دارد و از یک حسگر 40 مگاپیکسلی استفاده می کند که در حفره هول پانچ بالای صفحه نمایش این گوشی هوشمند قرار خواهد گرفت.

ماژول دوربین گوشی هوشمند پرچمدار گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ - چیکاو

  • مشخصات فنی گوشی های هوشمند پرچمدار گلکسی اس ۲۲ سامسونگ

سری گلکسی اس 22 به عنوان یک سری پرچمدار درجه یک، جدیدترین و بهترین تراشه ی پرچمدار کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 را در داخل بدنه خود قرار خواهند داد و از آن قدرت خواهند گرفت. اما سامسونگ طبق روال همیشگی خود این گوشی های هوشمند را با دو نوع تراشه روانه بازار می کند که از این تراشه کوالکام که نام برده شد معمولا برای گوشی هایی که قصد دارد در مناطقی همچون کره، ژاپن، چین و ایالات متحده عرضه کند استفاده می کند. این شرکت همچنین این گوشی ها را با تراشه پرچمدار اگزینوس ساخت خود سامسونگ نیز تولید می کند که این گوشی ها را به طور معمول در مناطقی همچون کشورهای اروپایی، هند و خاورمیانه روانه بازار می کند.

برای حافظه نیز مدل پایه یا استاندارد این گوشی ها یعنی گلکسی اس ۲۲ معمولی و نسخه گلکسی اس ۲۲ پلاس ممکن است از حداقل 8 گیگابایت رم شروع شوند که طبق گزارش ها به 12 گیگابایت رم LPDDR5 نیز می رسد. این گوشی ها از نظر حافظه ذخیره سازی داخلی نیز ممکن است که با پیکربندی های متفاوتی همچون 128 و 256 گیگابایتی روانه ویترین فروشگاه ها شوند. این دو مورد میزان رم و حافظه ذخیره سازی داخلی در مورد گوشی بالارده این سری یعنی نسخه اولترا نیز می تواند صادق باشد. البته گفته شده که این نسخه با حافظه ذخیره سازی ۵۱۲ گیگابایتی نیز در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

در داخل بدنه گوشی هوشمند گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ یک باتری بزرگ با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی نیز قرار خواهد گرفت تا بتواند انرژی مورد نیاز آن را نیز تأمین کند. با این حال ظرفیت باتری هایی که در بطن دو گوشی دیگر قرار می گیرند، در حالی که گلکسی اس 22 ظرفیت باتری 3700 میلی آمپر ساعتی دارد، مدل پلاس دارای بسته باتری 4500 میلی آمپر ساعتی خواهد بود.

 طبق گزارش اخیر ، مدل پایه فقط از نرخ شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می کند اما گلکسی اس ۲۲ پلاس و گلکسی اس ۲۲ اولترا ظاهراً از شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی می کنند. انتظار می رود همه مدل ها از شارژ بی سیم نیز پشتیبانی کنند. از نظر نرم افزاری، این دستگاه ها احتمالاً بر روی رابط کاربری OneUI 4 مبتنی بر اندروید 12 اجرا خواهند شد.

مشخصات فنی گوشی های هوشمند پرچمدار گلکسی اس ۲۲ سامسونگ - چیکاو

  • برچسب قیمتی و زمان عرضه گوشی های سری گلکسی اس ۲۲ سامسونگ در بازار

طبق شایعات، برچسب قیمتی گوشی های سری گلکسی اس 22 از 899 دلار آمریکا برای نوع معمولی یا نسخه استاندارد شروع خواهد شد. شایعه شده است که گلکسی اس 22 پلاس رده بالاتر 1099 دلار آمریکا قیمت دارد و گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ نیز با برچسب قیمت 1299 دلار آمریکا وارد بازار می شود.

سامسونگ قرار است این گوشی های هوشمند جدید را در مراسم معرفی گلکسی آنپکد ( Galaxy Unpacked) ماه آینده خود رونمایی کند. تاریخ اعلام 9 فوریه 2022 (۲۰ بهمن ماه جاری) خواهد بود. سامسونگ در طی زمان برگزاری این رویداد تمام مشخصات، جزئیات و قابلیت های این گوشی ها را در دسترس قرار خواهد داد. با این حال، گزارشی جداگانه حاکی از آن است که تحویل گوشی گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به دلیل تاخیر، احتمال داده می شود که تا 3 ماه طول می کشد. بنابراین، از آنجایی که رویداد معرفی را نیز پوشش خواهیم داد، پس منتظر انتشار گزارش های ما از این رویداد باشید.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.